K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2011, 21:46   #1
pia9900
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 23
Styrke: 14
pia9900 er ny på vejen
Stop af kontanthjælp

Håber nogen kan hjælpe mig.. Jeg blev i 2008 fejlopereret og kom på sygedagpenge... Havnede så på kontanthjælp i september 2010... Jeg fik i december udbetalt en erstatning fra patientforsikringen som jeg betalte noget skat af... Nu har jeg fået brev fra kommunen at jeg skal dokumentere for de penge og de har nu stoppet min kontanthjælp og boligsikring... Er det lovligt uden varsel.. Jeg er enlig forsørger og aner ikke hvordan jeg skal få betalt husleje osv.. Pengene jeg fik er indsat på en kreditorbeskyttet konto.. Men de står jo på min årsopgørelse fra sidste år da jeg har betalt noget skat af dem.. Jeg brugte pengene til at betale noget af min gæld med...
Håber nogen kan hjælpe mig
pia9900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 22:05   #2
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg mener nu ikke man kan regne formue med fra kreditorbeskyttet konto, til at lukke en kontanthjælp. Så det synes jeg du skal klage over.

Det kunne tyde på hvad som er sket.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 22:50   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kommunen må ikke medregne patientforsikring som formue prøv at se her


Citat:
Bekendtgørelse om tilfælde, hvor udbetalte erstatninger for tab af erhvervsevne ikke har indflydelse på retten til hjælp

Socialministeriets bekendtgørelse nr. 625 af 21/8 1998.


Efter §§ 14, stk. 4, og 94, stk. 4, i lov nr. 455 af 10. juni 1997 om aktiv socialpolitik, jf. lov nr. 262 af 6. maj 1998, som senest ændret ved lov nr. 474 af 1. juli 1998 om integration af udlændinge i Danmark, fastsættes følgende:

§ 1. Ved ydelse af hjælp efter aktivlovens kapitel 4 ser kommunen bort fra formue, som skyldes erstatning for tab af erhvervsevne, der er udbetalt som følge af personskade efter:

1) lov om erstatning for vaccinationsskader,

2) lov om patientforsikring,

3) lov om lægemiddelskader,

4) cirkulære om statens erstatningsordning for deltagere i praktisk erhvervsorientering,

5) lov om erstatning til skadelidte værnepligtige m.fl.,

6) bestemmelser for ansættelse og aflønning af personel ansat på kontrakt i Beredskabskorpset i forbindelse med humanitært hjælpearbejde eller

7) bekendtgørelse om, i hvilket omfang personer fra det tidligere Jugoslavien med midlertidig opholdstilladelse er omfattet af reglerne i lov om forsikring mod følger af arbejdsskade.

§ 2. Kommunen træffer ikke afgørelse om tilbagebetaling af hjælp, når den, der har modtaget hjælpen, senere får udbetalt en erstatning for tab af erhvervsevne efter:

1) lov om erstatning for vaccinationsskader,

2) lov om patientforsikring,

3) lov om lægemiddelskader,

4) cirkulære om statens erstatningsordning for deltagere i praktisk erhvervsorientering,

5) lov om erstatning til skadelidte værnepligtige m.fl.,

6) bestemmelser for ansættelse og aflønning af personel ansat på kontrakt i Beredskabskorpset i forbindelse med humanitært arbejde eller

7) bekendtgørelse om, i hvilket omfang personer fra det tidligere Jugoslavien med midlertidig opholdstilladelse er omfattet af reglerne i lov om forsikring mod følger af arbejdsskade.

§ 3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 2. september 1998 og har virkning for den del af en erhvervsevnetabserstatning,

1) der ikke i medfør af kommunens afgørelse efter § 14, stk. 1, i lov om aktiv socialpolitik, og før 1. juli 1998 § 39 i lov om social bistand, er anvendt til forsørgelse i stedet for løbende kontanthjælp inden tidspunktet for denne bekendtgørelses ikrafttræden, eller

2) for hvilken kommunalbestyrelsen inden tidspunktet for bekendtgørelsens ikrafttræden har truffet beslutning om tilbagebetaling efter § 94, stk.1, jf. § 95, i lov om aktiv socialpolitik og før 1. juli 1998 § 26, stk. 1, nr. 4, jf. § 27, i lov om social bistand, såfremt beløbet ikke er forfaldet.
Kopier det og send det med det samme til din sagsbehanlder med klage over stop af kontanthjælp ...

retssikkerhedsloven

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

De må slet ikke stoppe dine ydelser uden at høre dig først ...
  Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 22:58   #4
pia9900
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 23
Styrke: 14
pia9900 er ny på vejen
Tusind tak for hjælpen..
Er ved at finde papireret fra patientforsikringen... Nogen af pengene jeg har fået er for tabt atbejdsfortjeneste men kan ikk huske hvor mange....
Kan læse mig frem til på nettet at de penge må de gerne modregne...er det korrekt....
Hvis det er korrekt kan de vel ikke bare stoppe min kontanthjælp sådan uden videre..... Så må jeg vel kunne lave en afdragsordning på en eller anden måde... Jeg skal jo have noget at leve for da jeg har et barn at forsørge...
Åh hvor jeg syns det er svært at finde ud af alt det her
pia9900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 23:05   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det er korrekt at de må modregne dem, men de må aldrig bare stoppe for din hjælp uden at informere dig og parts høre dig
  Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 00:05   #6
pia9900
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 23
Styrke: 14
pia9900 er ny på vejen
Takker igen for hjælpen.... Er der nogen der har stået i samme situation som mig og ved hvad jeg nu skal gøre... Ang tilbagebataling osv.... Kan jo ikke leve for ingenting og har en datter som skal forsørges.. Jeg er lige flyttet i ny lejlighed og der er endelig faldet ro på hverdagen... Vil jo ikke flytte igen og har heller ingen mulighed for det... Og hvad gør jeg hvis jeg ikke kan betale husleje pga alt det her roderi
pia9900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 08:10   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia9900 Se meddelelser
... Og hvad gør jeg hvis jeg ikke kan betale husleje pga alt det her roderi
Ring og snak med dit boligselskab om hele situationene.

Jeg ved, at nogle boligselskaber gør en hel del for at undgå udsættelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 14:48   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Som jeg forstår det, så fik du forsikring udbetalt men kontaktede ikke kommunen...?

Selvom der bliver trukket skat skal man SELV kontakte ydelsesservice og fortælle at der er kommet ændring i økonomien.
Det er langt fra ensbetydende med at du ikke kan få kontanthjælp længere (det skal du have eftersom det er patientforsikring) men man har pligt til at kontakte dem. De kan næppe se i papirerne at det er forsikring du har fået udbetalt - eller også kører det bare helt automatisk så der ikke er nogen der har gransket det og set det.

Jeg har selv lige siddet 45 minutter i telefonen før jeg kom frem til en der kunne hjælpe mig.
Jeg fik i december udbetalt et honorar for en novelle. Skrev til ydelsesservice, og fortalte at det var et enkeltstående tilfælde.
Fik ikke udbetalt kontanthjælp... Opdagede jeg midt i januar. Talte med et hav af mennesker der ikke kunne hjælpe mig, og endte med at sætte min sagsbehandler på sagen. Endelig fik jeg udbetalt kontanthjælpen (modregnet - noget af? - honoraret).
Nu har jeg så lige opdaget, at jeg ikke har fået kontanthjælp her 28. februar. På den igen. Et hav af tast-dig-selv-videre-til-rette-telefonkøopkald og personlige omstillinger fik jeg en ubehagelig mand i røret, som sagde, at han kunne se at jeg skulle indsende lønsedler hver måned, og eftersom jeg havde et arbejde skulle jeg ringe hver måned fem dage før udbetaling for at få kontanthjælpen til tiden fordi de skulle vide om jeg havde fået løn. JEG HAR IKKE ARBEJDE OG HAVDE FORTALT AT DET VAR ET ENKELTSTÅENDE TILFÆLDE.
Så sagde jeg, at det for det første ikke kunne være rigtigt når det var et enkeltstående tilfælde og der ikke er udsigt til at jeg har nogen form for indtjening fremover, og at jeg da ikke kunne vide at jeg skulle have ringet når jeg ikke har fået noget at vide om det.
Så sagde han, "Jo det må du have fået at vide", så sagde jeg nej, det har jeg ikke "Jo, det har du fået at vide, for det oplyser vi altid". WHAT??? Jeg har ikke fået noget at vide. Hverken sidste måned da jeg talte med dem eller pr. post.
Jeg var helt seriøst ved at tude (kan simpelthen ikke tåle pres, frustration og mistro) da jeg så blev stillet videre til en som endelig kunne hjælpe mig.
Og nej, selvfølgelig skulle jeg ikke ringe hver måned, og hun kunne ikke forstå at det var blevet noteret i systemet at jeg havde arbejde og nu skulle hun nok rette det, for det var en fejl.
Arrrrrrrrgh - så blev den dag ødelagt. Jeg kan ikke rumme sådan noget!!!!! Og utroligt at man skal bruge tre kvarter på at blive sendt rundt i systemet.
Nu fik jeg luft. Og vil gå i seng i håb om at en lur kan få frustrationerne til at lægge sig.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 20:29   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Suk, hvor kan jeg genkende dine frustrationer, annagw -det er lige præcis der jeg er ang skattefar og Sorø Kommune

-og disse frustrationer har jeg snart haft i 2 år
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 21:10   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
som sagde, at han kunne se at jeg skulle indsende lønsedler hver måned, og eftersom jeg havde et arbejde skulle jeg ringe hver måned fem dage før udbetaling for at få kontanthjælpen til tiden fordi de skulle vide om jeg havde fået løn.
Lige præcis den der har jeg også stået i.

Jeg var blevet valgt ind i vores boligselskabs organisationsbestyrelse og oplyste diæterne til kommunen (jeg var også på kh), som så modregnede det meste i kh'en.
Jeg var heller ikke blevet orienteret om, at jeg skulle kontakte dem hvis jeg ingen indtægt havde haft.

Jeg var jo så naiv, at jeg troede, at de selv kunne regne ud, at når jeg ikke havde afleveret en lønseddel, så var det fordi jeg ikke havde haft nogen indtægt.

Så jeg spurgte min sb, om jeg på nogen måde kunne blive straffet for, at sige nej tak til diæterne fra boligselskabet, og det sagde hun nej til, så fremover undlod jeg blot, at udfylde de sedler, som selskabet skulle have hvis jeg skulle have diæter.

Alt det bøvl for et par små-ører gad jeg simpelthen ikke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge og kontanthjælp jks75 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 15-04-2013 10:07
HJÆLP stop af kontanthjælp 1971 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 28-02-2013 13:05
Afslag på fleks, stop for sygedagpenge, kontanthjælp Cirkel Alt det andet 7 07-09-2011 12:20
Stop af sygedagpenge/henvist til Kontanthjælp - SPØRGSMÅL ?? DAJM Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 05-08-2011 10:33
stop sygedagp. /kontanthjælp Huldra Alt det andet 6 04-07-2008 10:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension