K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2011, 11:09   #11
pia9900
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 23
Styrke: 14
pia9900 er ny på vejen
Ja man bliver totalt rundtosset af alle de regler... Nu har jeg afsendt et stykke papir til kommunen som jeg har fået fra patientforsikringen... Jeg har sidst år fået udbetalt penge for et halvt års tabt arbejdsfortjeneste.. De penge brugte jeg til at betale noget gæld da jeg står med en hel del gammel gæld som jeg ikke kan betale.. Jeg har læst frem og tilbage og fundet frem til at de penge måtte jeg ikke bruge for dem skulle jeg leve af.. Nu står jeg så i en situation hvor jeg ikke får hverken kontanthjælp eller boligsikring og aner ikke hvad jeg skal gøre... Huslejen skal jo betales og jeg har en datter på 4 år.. Min sagsbehandler vil ikke åbne mine penge igen før hun har undersøgt loven om socialpolitik... Jeg er godt klar over at de penge skal betales tilbage men kan de lukke for min kontanthjælp helt.... Hvad skal jeg så leve for.... <Jeg kan ikke låne penge i banke....
Håber at nogen kan hjælpe mig eller fortælle hvor jeg kan søge hjælp...
pia9900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 11:22   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Pia9900,

Det er jo noget l... når man ikke har noget at leve for at regningerne strømmer ind. Jeg har ikke selv erfaring dermed, men kom til at tænke på om man ikke kunne kontakte sådan nogle som VISO og DUHK, kan ikke helt finde deres numre, men er bare stødt på dem i tråde, der skreg om hjælp af den ene eller anden karakter.

Ligeledes kan du jo kontakte dit boligselskab omkring henstand af husleje.

Håber det bedste for dig og din datter
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 11:25   #13
pia9900
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 23
Styrke: 14
pia9900 er ny på vejen
Hvad er VISO og DUHK
pia9900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 11:36   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
DUHK er de uvildige handicapkonsulenter ... og måske en god ide lige at prøve at ringe til dem ....

Har du snakket med andre end din sagsbehandler om det her ??

Hvis jeg var dig ville jeg med det samme sætte et brev sammen til sagsbehandler som en klage og så lade det fremgå af klagen at den også sendes til kommunalbestyrelsen og borgmesteren ...

og så ville jeg søge om økonomisk hjælp til at oprette livet for , det vil sige skriv noget om at du ikke kan blive i din lejlighed at du ikke har penge til mad til barn og at du ikke kan betale dine regninger og så spørge ind til hvilke muligheder der er for at hjælpe (feks kontanthjælp med tilbagebetaling )

Skriv i klagen sætter du selvfølgelig ind at du ikke har handlet i ond tro og at det desuden er sådan at de ikke må modregne penge fra patient forsikringen i din kontanthjælp og så sætter du der det ind fra loven som er sat ind tidligere i tråden ...

Hmmm nej vender tilbage om ti min prøver lige at skrive et udkast du kan redigere i og bruge det er nemmere .. skriver det lige ...
  Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 11:48   #15
pia9900
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 23
Styrke: 14
pia9900 er ny på vejen
jamen må de ikke modregne når det er tabt arbejdsfortjeneste jeg har fået fra patientforsikringen
pia9900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 12:05   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen er det KUN tabt arbejdsfortjents du har fået ???

eller er det en erstatning ??

Uanset hvordan de vender og drejer den så må de ikke stoppe din kontanthjælp uden at partshøre dig
  Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 12:09   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Til (sagsbehandlers navn) Klage over sagsbehandling

Afs (dit navn og adresse )

Vedr stop af min kontanthjælp.

Jeg har den (skriv dato ) fået brev om at kommunen har stoppet min kontanthjælp samt min boligsikring, dette er angiveligt gjort fordi jeg har modtaget et beløb fra patientforsikringen pga en fejloperation.

Dette har fået min sagsbehandler til at stoppe min kontanthjælp dog uden at meddele mig eller partshøre mig inden stoppet, nu er det så sådan at jeg ikke kan forsørge mig barn og ikke kan betale min husleje, jeg har informeret sagsbehandleren om at det drejer sig om en patienforsikring og at dette ikke skal modregnes i min kontanthjælp


§ 1. Ved ydelse af hjælp efter aktivlovens kapitel 4 ser kommunen bort fra formue, som skyldes erstatning for tab af erhvervsevne, der er udbetalt som følge af personskade efter:
2) lov om patientforsikring,


Jeg har henvendt mig til min sagsbehandler og oplyst hende om dette, men hun mener sig ikke i stand til at udbetale min kontanthjælp før end hun selv har undersøgt loven og jeg har ikke nogen tidshorisont for hvor længe dette kan formodes at tage..

Ligeledes har man valgt at stoppe min kontanthjælp uden at følge gængse regler og love da jeg ikke er varslet omkring dette, ej heller har man partshørt mig

jeg vil her gøre opmærksom på retssikkerhedsloven §4 hvoraf det fremgår
Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Dette har ikke været muligt i min sag da jeg ikke er blevet kontaktet på noget tidspunkt men at man har valgt at stoppe min kontanthjælp hen over hovedet på mig ..

Jeg står nu i en meget uheldig situation hvor jeg ikke kan betale mad regninger eller andet og dette uden at jeg har haft en chance undervejs og igen vil jeg påpege retssikkerhedsloven som ikke overholdes .

Jeg ønsker derfor hjælp til hvordan jeg kommer ud af denne situation evt ved at jeg kan få kontanthjælp med tilbagebetalingspligt sådan at jeg ikke også mister min bolig.

Og igen vil jeg gøre opmærksom på retssikkerhedsloven

§*1. Formålet med denne lov er at

1) sikre borgernes rettigheder og indflydelse, når de sociale myndigheder behandler sager,

2) fremhæve kommunalbestyrelsens ansvar for kommunens opgavevaretagelse på det sociale område,

3) fremhæve, at de sociale myndigheder har pligt til at tilrettelægge en tidlig helhedsorienteret hjælp,

4) forebygge, at personer, der har eller kan få vanskeligheder ved at fastholde et arbejde, får behov for hjælp til



Jeg ved ikke af at jeg har gjort noget ulovligt, og skulle jeg have modtaget penge der ikke tilkommer mig skal de naturligvis betales tilbage,men jeg syntes at det er lige voldsomt nok at jeg skal stå til at miste livsgrundlag og bolig på den konto.

Hvis kommunen havde overholdt loven

§*19. Kan en part i en sag ikke antages at være bekendt med, at myndigheden er i besiddelse af bestemte oplysninger vedrørende sagens faktiske omstændigheder, må der ikke træffes afgørelse, før myndigheden har gjort parten bekendt med oplysningerne og givet denne lejlighed til at fremkomme med en udtalelse. Det gælder dog kun, hvis oplysningerne er til ugunst for den pågældende part og er af væsentlig betydning for sagens afgørelse. Myndigheden kan fastsætte en frist for afgivelsen af den nævnte udtalelse.

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=105127#Kap5

Så havde jeg haft en mulighed for at forklare mig og var ikke kommet i denne situation, jeg skal derfor bede om hjælp til at få løst min situation inden jeg mister min bolig.

Samt gøre opmærksom på at dette er en KLAGE over manglende partshøring omkring min kontanthjælp
Du kan bruge den her HVIS det er en forsikring og ikke tabt arbejdsfortjents .. hvis ikke det er en forsikring men kun tabt arbejdsfortjents kan du omformulere og fjerne noget og så sende det som en klage over at du ikke er partshørt ...


Fandt lige den her sm afgørelse prøv at se om du kan bruge noget i den

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...0.aspx?page=38
  Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 12:24   #18
pia9900
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 23
Styrke: 14
pia9900 er ny på vejen
Tusind tusin tak for hjælpen... Åh hvor er jeg bare dårlig til alt sådan noget med love og regler..
Jeg har også fået nogle penge for svie og smerte, men største parten er for tabt arbejdsfortjeneste.. Venter på at min sag afgøres med hensyn til erhvervsevne tab. Og nej jeg har ikke handlet i ond tro for havde fået af vide at når pengene kom fra patientforsikringen havde de ingen indflydelse på min kontanthjælp..
Og hvis pengene skal betales tilbage gør jeg selvfølgelig det... Mnere bare at jeg skal have muligheden for en afdrags ordning foe ellers kan jeg jo ikke forsørge os hvis slet ingen penge jeg får
pia9900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge og kontanthjælp jks75 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 15-04-2013 10:07
HJÆLP stop af kontanthjælp 1971 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 28-02-2013 13:05
Afslag på fleks, stop for sygedagpenge, kontanthjælp Cirkel Alt det andet 7 07-09-2011 12:20
Stop af sygedagpenge/henvist til Kontanthjælp - SPØRGSMÅL ?? DAJM Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 05-08-2011 10:33
stop sygedagp. /kontanthjælp Huldra Alt det andet 6 04-07-2008 10:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension