K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2009, 18:08   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Boliganvisning

Jeg har fornyligt diskuteret flytning og kommunal boliganvisning med en bekendt. Hun påstod hårdnakket, at der i en eller anden lov står, at kommunerne, når de gør brug af deres råderet, ikke må medvirke til ghettodannelse, men skal sprede fx kontanthjælpemodtagere. Hun påstod endvidere, at der findes en lov om, at kommunen ved anvisning af bolig skal tage hensyn til borgerens "stand", altså at kommunen ikke må sætte en "pæn" borger ind i et socialt hårdbelastet område, med mindre borgeren selv ønsker det. Jeg har godt hørt, at boligselskaberne må sortere "dårlige" lejere fra, men har hun ret i det andet...? Jeg har ikke kunnet finde noget nogen steder, så jeg håber nogen herinde kender til et svar...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2009, 21:43   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Hun påstod endvidere, at der findes en lov om, at kommunen ved anvisning af bolig skal tage hensyn til borgerens "stand", altså at kommunen ikke må sætte en "pæn" borger ind i et socialt hårdbelastet område, med mindre borgeren selv ønsker det.
Jeg kan ikke give dig et helt sikkert svar, men jeg har ihvertfald aldrig hørt om det, og jeg synes det lyder underligt, hvis det skulle være sådan.
Jeg går ud fra, at det er kommunens anvisningsret til almennyttige boliger, i tænker på.
Den går ud på, at kommunen råder over hver 4. bolig der bliver ledig, medmindre de har aftalt noget andet, og de boliger kan de så anvise til mennesker, der er i akut bolignød, og som derfor er skrevet op hos kommunen til en lejlighed.
Og jeg ved, at f.eks. en mor med et barn, kan risikere at blive anvist en 1-værelses lejlighed. Og det er sandsynligvis ikke lige det hun "ønsker", men en 1-værelses vil jo trods alt være bedre en ingen tag over hovedet.
Så spørgsmålet er måske nærmere, om man er i akut bolignød hvis man kan "tillade sig" at have specielle ønsker.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 11:48   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Trold,
Ups! Ser desværre først dit svar nu... Grunden til, at min bekendte kom med den påstand om "stand" var, at hun har fået det at vide på kommunen, at det måtte, de ikke... Min bekendte kom pludseligt i den situation, at hun havde 4 uger til at finde et andet sted at bo, så hun var virkeligt i nød og gik derfor på kommunen for at bede om hjælp. Mens sagsbehandleren gennemgik de boliger, de havde til rådighed, sagde hun på et tidspunkt "Nej, denne bolig må jeg ikke tilbyde dig, for den er under "stand", så det er kun, hvis du selv vil flytte ind der, at jeg må tilbyde dig den"... Boligen lå i et berygtet kvarter, og min bekendte ønskede ikke at flytte dertil... Er der andre, der har hørt om det?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 12:07   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Dårlige lejere...hvem er det ? du mener de fattige ? nå men jeg fik en bolig og så frataget på et sekund fordi jeg er fleksjobber og jeg er ellers en meget pæn lejer der holder loven og ikke gør noget forkert...hmm...læs her det er ren diskrimination og det burde for ret.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=51509#post51509
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 13:57   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Stella! Jeg beklager, hvis jeg har formuleret mig på en sådan måde, at det kunne misforstås... Jeg mener ikke, at fattige per definition er dårlige lejer. Slet ikke! Jeg er jo selv fattig kh-modtager, og opfører mig også pænt og roligt. Jeg ville bare gerne vide, om nogen herinde er stødt på et sted i lovene, hvor der står, at kommunerne ikke må bistå i ghetto-dannelser via deres råderet og om det der med "anvisning efter stand"...


Ps. Ang. det med diskrimination, fordi du er fleksjobber (hvilket er noget svineri!), så læste jeg noget den anden dag om, at det blev overvejet, at boligselskaberne nu også skulle have lov til at frasortere ftp'er... Jamen, dét er da fedt! Alle de "fine" kan flytte fra deres fine parcelhuse og villaer ind i det dyrt renoverede, tidligere sociale etagebyggeri, og vi "fattige" kan så overtage deres tomme boliger for en slik... Mon det er dét, der er planen...? Eller hvor skal vi andre så bo...?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 14:10   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja det er noget svineri...de almen er jo bygget til folk med lille indkomst...selv om de er hunde dyre... det med under stand er vist kontanthjælpsmodtagerne der ikke kan få lejligheder mere ...

OK...har forstået Risa...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension