K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2009, 15:37   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal gennemlæse tråden igen og bruge de ting, der allerede er svaret.

Citat:
jeg kan komme med bemærkninger til ressp. inden den 26. feb, skal jeg skrive under på den, hvis jeg ikke er enige i deres afgørelse??
Ja, du skal skrive under, MEEEEN du skal skrive, at du er UENIG og skrive noget af det, der står ovenfor.


Citat:
kan man nægte det.
Ja, det kan du vel, men det vil jeg ikke anbefale. Se ovenfor.

Citat:
skal jeg nu henvende mig til min læge og få en sygemelding
Ja, det er vigtigt at holde kontakt med lægen. Vis ham/hende evt. de lægepapirer, du har fra kommunen, så din læge også ved, hvad der er skrevet.


Citat:
og så søge kontanthjælp eller hva...
Ja, du skal søge kontanthjælp, boligsikring osv. ALLEREDE NU!!!

Din boligsikring skal beregnes allerede fra den 1. marts, så det skal du have klarhed på i næste uge, så du kan få noget mere.

Hvis du har medicinudgifter, fysioterapi eller andre udgifter, så kan du søge enkeltudgifter.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 16:05   #12
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
Thumbs down syg på kontanthjælp

Hej!
så stansede kommunen mine sygedagpenge pr 1-3-med kun en uges varsel, det klagede jeg over, men de sagde det måtte være postens skyld.Min ressource profil er ikke færdig, de har ikke endnu truffet afgørelse om hvad der skal ske, da de vil vente og se, hvad der sker når jeg har været til nye undersøgelser i maj, derfor har jeg heller ikke underskrevet den endnu, da de endnu ikke har truffet endelig afgørelse, og derfor ikke har sendt en ankevejledning med. Var så inde og søge om kontanthjælp den 2-3 og skal til endnu et møde på torsdag,hvor jeg får at vide om jeg er berettigtet til det. Jeg bliver sendt i aktivering fra på fredag af og 3 mdr frem, 25 timer om ugen de siger det ikke er rygbelastende, det er vidst nærmere et " pil næse kursus" håber da jeg kan holde til 25 timer, for arbejdsprøvningen var jo heller ikke med rygbelastende arbejde, men jeg holdt jo alligevel kun til max 4 timer dagligt. men dem på kontanthjælpsafsnittet har tipset mig til en foreløbig match 4.... hvad det så end er...sikke engang møg

Sidst redigeret af carina36; 03-03-2009 kl. 17:26. Årsag: lige en lille tilføjelse
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 16:23   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carina36 Se meddelelser
de siger det ikke er rygbelastende, det er vidst nærmere et " pil næse kursus" håber da jeg kan holde til 25 timer, for arbejdsprøvningen var jo heller ikke med rygbelastende arbejde, men jeg holdt jo alligevel kun til max 4 timer dagligt. sikke engang møg
Min erfaring er, at når der snakkes om "ikke rygbelastende arbejde", så menes der oftest stillesiddende arbejde.
Engang sidste år hørte jeg CHF udtale i radioen, at hvis en medarbejder i en virksomhed fik problemer med ryggen, så kunne han jo bare få et kontorjob i samme virksomhed.
Jeg har selv rygproblemer, og stillesiddende arbejde er simpelthen det værste jeg kan byde min ryg.
Og sådan tror jeg faktisk det er for mange mennesker med rygproblemer.
Mit bedste råd til dig er, at sige fra når du kan mærke at det ikke går, og HUSK - at du SKAL også have et liv ved siden af jobbet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 16:35   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
carina, du nævner dette: (erklaringsbekendtsgørelsens loven § 1)

Nu bliver jeg lidt nysgerrig for hvad er det for en lov og hvor kan jeg finde den henne?

På forhånd tak for hjælpen

carina, de andre herinde har helt klart givet dig de råd som jeg også ville og kan kun tilføje: Øhh, når nu man mener at du nu ikke er syg mere -øh, er du så rask?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 16:47   #15
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
Hej Buster!

sender lige linket fra sundhedstyrelsen
knus Carina36
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=46209).
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 16:49   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
nåee, tak for den
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 17:24   #17
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
carina, du nævner dette: (erklaringsbekendtsgørelsens loven § 1)

Nu bliver jeg lidt nysgerrig for hvad er det for en lov og hvor kan jeg finde den henne?

På forhånd tak for hjælpen

carina, de andre herinde har helt klart givet dig de råd som jeg også ville og kan kun tilføje: Øhh, når nu man mener at du nu ikke er syg mere -øh, er du så rask?
yep knipsede lige med fingerne, og vupti, så blev jeg rask... hmm
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr sygedagpenge varighedsbegrænsning - Mit synspunkt Bodrum Politik og Samfund 0 08-10-2013 13:34
Hjæææælp! Varighedsbegrænsning (Sygedagpengestop) defekt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 22-11-2012 19:06
DUKH:Sygedagpengelovens varighedsbegrænsning buster Et godt link! 2 02-09-2011 11:40
Hjælp til spørgsmål ang, varighedsbegrænsning på sygedagpenge. Thelma Alt det andet 32 23-11-2010 10:39
Varighedsbegrænsning Lille mig Alt det andet 2 05-11-2010 23:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension