K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2010, 10:41   #11
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Har aldrig hørt de kan lave noget endeligt før du er helt afklaret med kommunen, for de ved jo ikke hvad du så skal have udbetalt, så dine midlertidig erstatning vil fortsat køre, til gengæld kan du få forhøjet dit midlertidige erhvervsevne med tilbagevirkende kræft når du er endelig afklaret.

Min mand fik pension pr. 1. juni 10 og har lige fået besked om endelig afklaring af hans erhvervsevnetab fra ASK, så nu venter vi og ser om forsikringen anker og ellers kommer pengene, de og vi har haft 4 uger til at anke i.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 10:49   #12
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Det er desværre et must at du skal være afklaret, jeg er selv i samme mølle som dig ;-(

Hvis du får din ftp, så afgøre de din sag med det samme og finder ud af hvor mange % du skal have, det er kommer and på hvornår du fik skaden, for der er kommet nye regler og de er ikke blevet bedre...

Hvis du får flex, kigger de først på din sag når du har fået et flex arbejde, og ikke når du får beviliget flex.
Så hvis du får flex kan der godt gå noget tid før din sag kan blive en endelig afgørelse...


Men et eller andet sted kan jeg ikke forstå det der med midlertidig afgørelse.
Der burde være en max tid man får midliertidig og så skal de gøre den varig.

Det kan blive dyrt for forsikringsselskabet at udbetale midlertidigt i alt for lang tid, da de når den bliver varig også skal udbetale et stort engangsbeløb og eventuel også løbende ydelse efter den endelige afgørelse, og her kan de ikke modregne det man allerede har fået under midlertidig afgørelse.

Så den kan godt trække ud i lang drag, min sag har indtil videre være midlertidig i lidt over 2 år...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 10:58   #13
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
til gengæld kan du få forhøjet dit midlertidige erhvervsevne med tilbagevirkende kræft når du er endelig afklaret.
Jeg fik mit erhversevnetab godkendt for 2 år siden, den blev sat til 45%.
De lagde vægt på at jeg var startet på reviledring i 2006 og så fik jeg med tilbagevirkede kraft fra 2006 til den blev godkendt i 2008.

Mit spørgsmål til dig er så, når/hvis jeg får tilkendt ftp og lad os sige at Ask sætter mit erhversevnetab til 75%, kan jeg så få de resternde 30% med tilbagevirkende kraft helt tilbage til 2006?

Det er et sprøgsmål jeg ville have stillet min advokat når min sag er afklaret med kommunen, for jeg mener også selv at jeg kan få med tilbagevirkende kraft men var ikke sikker på det...

Står der i det brev med den endelig afgørelse fra Ask at du får med tilbagevirkende kraft?

Du må lige give svar når ankeperioden er gået ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskadesag, hvad gør jeg??? Minryg Alt det andet 4 01-11-2011 13:34
Min arbejdsskadesag og forløb med kommunen Kevin Alt det andet 46 28-09-2011 23:18
Godkendt arbejdsskadesag Suncil Dit og Dat 3 26-08-2010 20:12
arbejdsskadesag lilleper Alt det andet 2 04-07-2009 13:22
advokathjælp til arbejdsskadesag buster Alt det andet 4 29-01-2009 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension