K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2012, 00:07   #11
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
synes også de er for unge..men derfor ka de jo godt være dygtige nok..
Man kan godt - ung som gammel - være dygtig inden for nogle afgrænsede rammer uden at fatte en brik af helheden.

Hvad hjælper det at man som ung politiker har fineste blækklat & stempel fra et Uni, men ikke fatter en meter af hvordan denne verden hænger sammen som ærtehalm og i denne naive vildfarelse handler politisk herefter som en elefant i en glasbutik.

Og her har du nok essensen af den aktuelle politiske situation i DK og andre tilsvarende lande.

Hvilket ikke bliver bedre af, at man sætter årsunger på ministerposter og i toppen af de politiske partier.

De unge politiske løver (Møger, Coridon mf.) bræger i fuld offentlighed om at de er på arbejde ... ikke et ord om at det ikke er et arbejde de har (som ethvert andet arbejde), men derimod et: tillidshverv de er betroet og at det bla. er deres forbandede opgave at bibringe til, at der bliver passet på denne klode til gavn for de fremtidige generationer - og her skal man være meget mere konsekvent reformsøgende end noget af al det ammestue pjank vi hidtil har set fra de kanter, der er indfanget i miljøterrorismens tidsalder og som sætter kikkerten for det blinde øje for kortsigtet materiel profits skyld for en bestemt (lille) del af befolkningen (som nogle få givet skammer sig over at være en del af).
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 00:29   #12
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser

De unge politiske løver (Møger, Coridon mf.) bræger i fuld offentlighed om at de er på arbejde ... ikke et ord om at det ikke er et arbejde de har (som ethvert andet arbejde), men derimod et: tillidshverv de er betroet og at det bla. er deres forbandede opgave at bibringe til, at der bliver passet på denne klode til gavn for de fremtidige generationer - og her skal man være meget mere konsekvent reformsøgende end noget af al det ammestue pjank vi hidtil har set fra de kanter, der er indfanget i miljøterrorismens tidsalder og som sætter kikkerten for det blinde øje for kortsigtet materiel profits skyld for en bestemt (lille) del af befolkningen (som nogle få givet skammer sig over at være en del af).
"Omdømme" - lige der!
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 17:12   #13
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Der er jo den opfattelse i politiske kredse, at man er ung indtil man har været med rundt om Solen 40 gange - det synes jeg har været oppe at vende i medierne op til mange gange ift. fx førtidspension.

Så ja, har man ikke været med rundt om Solen mindst 40 gange og satser på en politisk fremtid, så er man ung :-)

Og der er jo inflation i alt, så lur på om man ikke om føje år er ung, indtil man når til folkepensionsalderen.


Er man under en vis biologisk og mental alder, da er min påstand, at man ikke har den nødvendige livserfaring, der skal til, for at kunne se verden i et mere holistisk perspektiv.

Afledt heraf kunne man som ung nemt forvildes til at antage, at alt handler om materiel vækst (uden grænser) og økonomi - men sådan er verden ikke nødvendigvis skruet sammen, når det større regnskab skal gøres op.

Når vi i dansk (og international) politik lever fra hånden til munden er min påstand, at det er fordi vi som ung på denne planet generelt mangler den erfaring og bevidsthed om, at denne skønne jord og dens væsner skal opfattes som en helhed og ud fra den erkendelse handler derefter.
Normalt syntes jeg at de fleste ting du skriver herinde, TimeGuest, er ret fornuftige. Men det ovenstående er da godt nok noget af det værste aldersdiskriminerende sludder jeg længe har læst.
Jeg kender flere under 40 år, som har mere "livserfaring" end andre jeg kender har, som er over 60 år gamle. Og at alder skulle være en klar indikator af viden og fornuft omkring hvordan verden hænger sammen er da også noget gøgl. Jeg kan pege på flere nuværende politikere eller andre meningsdannere, som er "oppe i årene", som klare eksempler på dette.
Og når du hopper over i noget alt for esoterisk omkring verden som en levende helhed, så mister du mange i svinget. Ja, vi er alle afhængige af hinanden og miljøet. Ja, vi bør leve så bæredygtigt som muligt. Nej, det er ikke muligt med et "brug og smid væk" samfund eller konstant eksponentiel vækst.
Men det kan forklares på andre måder, så det ikke bare bliver fejet af bordet som værende total hippiesnak.

Jeg vil dog give dig ret i, at de politikere der har gået skolevejen og direkte ud i det politiske liv ikke har megen sans for hvordan "almindelige" danskere lever. Nogle ting kan man selvfølgelig sætte sig ind i teoretisk og intellektuelt, måske har man haft berøring med nogle ting fra ens familie/omgangskreds, men andre ting er man nød til, at opleve på egen krop. Det behøver dog stadigvæk ikke at have noget med alder at gøre.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 00:01   #14
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Normalt syntes jeg at de fleste ting du skriver herinde, TimeGuest, er ret fornuftige.
;-)

Citat:
Men det ovenstående er da godt nok noget af det værste aldersdiskriminerende sludder jeg længe har læst.
Der røg du lige op i det røde felt - jeg må have rørt et ømt punkt ? :-)


Citat:
Jeg kender flere under 40 år, som har mere "livserfaring" end andre jeg kender har, som er over 60 år gamle.
Jo ... der er indikation på, at biologisk alder og livserfaring har en vis sammenhæng - ellers ville medlemmerne i SF lige så godt stemme et spædbarn ind som formand/kvinde for SF.

Det er ikke det samme som, at der ikke kan findes eksempler på at denne generelle sammenhæng kan bevæge sig i sine yderbaner.


Når der ikke er mange romaner på markedet skrevet af konfirmationsunge, så er det sandsynligt fordi den gennemsnitlige debut-alder ligger omkring 30 år (og ja, der er selvf. undtagelser).

Men hvorfor nu det ? Ja, det kan man jo tænke over, men det tager fx tid at tilegne sig den erfaring og livsindsigt mv., der er forudsætningen for skriveriet, så måske er der her en mulig sammenhæng.


Citat:
Og at alder skulle være en klar indikator af viden og fornuft omkring hvordan verden hænger sammen er da også noget gøgl. Jeg kan pege på flere nuværende politikere eller andre meningsdannere, som er "oppe i årene", som klare eksempler på dette.
Der var en dansk obducent, der engang fik en politiker ind og da han fik snittet lidt i politikerens hjernen, så havde han en mulig forklaring på, hvorfor der laves så meget politisk makværk ... politikerens hjerne var nemlig fuld af små blodpropper ...


Citat:
Og når du hopper over i noget alt for esoterisk omkring verden som en levende helhed, så mister du mange i svinget.
Nu er jeg jo ikke sælger ud i det politiske gøglercirkus, så det ...


Citat:
Ja, vi er alle afhængige af hinanden og miljøet. Ja, vi bør leve så bæredygtigt som muligt. Nej, det er ikke muligt med et "brug og smid væk" samfund eller konstant eksponentiel vækst.
Men det kan forklares på andre måder, så det ikke bare bliver fejet af bordet som værende total hippiesnak.
Jeg efterlyser bare lidt politisk helhedsorienteret fremsyn, frem for et mega selvsving for krampagtig at fastholde "verdens udvikling" inden for en kategori 0 civilisation.


Både Kopernikus (1473 – 1543) og Galilei (1564 – 1642) fik for henved 500-400 år siden problemer med den herskende magtelite (kirkens mænd), da de som udgangspunkt påstod at jorden ikke var flad men rund - det sidste er den så heller ikke andet end tilnærmelsesvis pga. centrifugalkraften ... men det er en "mindre detalje".

I dag holder magteliten fortsat fast ved, at "jorden er flad" og dømmer andre opfattelser ude - et kvalificeret gæt det er, at "flad-tilhængerne" bliver en historisk skamstøtte over den aktuelle historiske periode, hvor man først skider i badevandet og så vasker sig i det bagefter.


Citat:
Jeg vil dog give dig ret i, at de politikere der har gået skolevejen og direkte ud i det politiske liv ikke har megen sans for hvordan "almindelige" danskere lever. Nogle ting kan man selvfølgelig sætte sig ind i teoretisk og intellektuelt, måske har man haft berøring med nogle ting fra ens familie/omgangskreds, men andre ting er man nød til, at opleve på egen krop. Det behøver dog stadigvæk ikke at have noget med alder at gøre.
Hvis man har levet sit liv i uddannelsessystemet, fortsat over til en post i et politisk parti og senere endt som folketingsmedlem og/eller partiformand/kvinde, så er det ud fra det forløb man anskuer verden.

Man kan naturligvis ikke udtale sig om detaljen i dit eller dat, hvis man ikke selv har været der.

Men grundlægende handler hovedvirket fortsat "kun" om menneskers eget liv og problematikker her & nu uden en egentlig helhedsorienteret forankring.


Fx det SF som dets ledere aktuelt nærmest flygter fra, er det i stand til at føre en fremadrettet bæredygtig socialpolitik - ikke bare nationalt men også globalt og vil yngere kræfter overhovedet kunne ændre politikken ret meget fra den retning der aktuelt er afstukket ?

Når man ikke kan finde ud af at fordele det nødvendige arbejde ud på de arbejdsparate hænder og dele værdiskabelsen mellem hinanden og resten af samfundet, men i stedet udvikler sig til rene "maskinstormere" og flipper over at "robotstøvsugeren" tager arbejdet fra SOSU'erne og gør arbejdstabet til et individuelt problem frem for et samfundsrelateret strukturproblem samtidig med at alskens ulykker sendes ned over de, der drister sig til at bevæge sig igennem jobcentrets portal, hvorover der står anført: Arbeit macht frei.

Det er grundlæggende en filosofisk stillingtagende til begrebet: arbejde der skal til, før vi som samfund kan komme ud af den "dead lock", hvor vi hænger fast i en forældet opfattelse af, hvad det vil sige at have et arbejde ...

Hvad er det meningsfulde arbejde og hvordan hænger det sammen med det liv vi i øvrigt lever og hvad er dets påvirkning af fremtidens muligheder ?

Vil Astrid Krag eller andre i samme aldersgruppe have videt og modet til at sige offentligt, efter at Villy, Møger m.f. har ekviperet sig til regeringssamarbejdet: SF har jo slet ingen bukser på ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 02:02   #15
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Det der "stødte" mig var hvad jeg så som en aldersmæssige diskriminering og "skæren alle over én kam" i den forbindelse - noget jeg ikke syntes passede ind i din ellers forholdsvis nuancerede retorik.
Om en person kan rette et parti og dets politik i en anden retning ser jeg ikke så meget som en funktion af deres alder, men noget mere individuelt.
For som du stiller spørgsmål ved om f.eks. Astrid Krag eller andre i samme aldersgruppe kan have videt og modet til det, kan man jo spørge om en ældre person kan have det, kun qua hans/hendes alder?
Igen, jeg tror det er et spørgsmål mere om individet end alderen. Og ikke mindst opfattelsen af det individ og den styrke der derved kommer fra baglandet af. Især som i et parti som SF, som trods alt er lidt mindre topstyret end f.eks. DF.
Ikke meget, men lidt mere.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 02:06   #16
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Igen, jeg tror det er et spørgsmål mere om individet end alderen. Og ikke mindst opfattelsen af det individ og den styrke der derved kommer fra baglandet af.
Så kom Annette Wilhelmsen på banen.

http://www.ft.dk/Folketinget/findMedlem/SFANVI.aspx


Hun skulle iflg. rygtet have både erfaring, passende alder med tilhørende hårfarve, færdiggjort uddannelse og tyngde i baglandet ... og dertil skulle hun være en del af den "røde fløj" i SF.

Om AW kan hamle op med ledelsens anbefaling af Astrid Krag, det er så spørgsmålet ...

Det bedste for SF var nok at den "røde fløj" bryder med SF og danner et "nyt VS", der opsluges af / laver en alliance med Enhedslisten.

Så kan det højredrejde SF med den aktuelle ledelse blive opslugt af Socialdemokraterne ... og så er den ged barberet :-)


Læs DR's udlægning af nyheden: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...0916193459.htm
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 02:49   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret i det bedste nok vil være at de "røde" i SF hopper fra og danner et nyt parti...

Men at Annette Wilhelmsen skulle/skal tilhøre den "røde" del i SF...det var da ikke til at spotte i tvavisen da hun var med der i aftes...

Selv journalisten spurgte hende om hvorfor dælen hun da ikke bare støttede Astrid Krag når nu hun ville alt det samme og havde den samme meninger som hende...

Man skulle mene at den "røde" del i SF IKKE kan/kunne støtte op om den skæve skatteaftale....men Annette Wilhelmsen sagde ligeud at hun sagtens kunne selv have stået bag den aftale...

Ikke så meget som et ord om at den er social skæv..

Så man kan godt blive lidt forvirret over det at hun skulle høre med i den "røde" del af SF
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søvndal overvejede at trække SF ud Thomas1981 Politik og Samfund 25 01-07-2012 11:40
Søvndal: ingen kritik af Loger buster Politik og Samfund 3 17-11-2011 17:39
villy søvndal grillet buster Politik og Samfund 4 03-05-2009 07:52
Brev til Villy Søvndal Hejdien Politik og Samfund 1 26-08-2007 08:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension