K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2015, 21:20   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Arbejdsudbuddet- regeringen taler sort

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2015/01/20/151302.htm

Regeringen taler om , at øge arbejdsudbuddet! De fleste tror at det betyder, at øge arbejdspladser, altså mer arbejde

Det betyder det modsatte, flere arbejdstagere, altså flere der søger arbejde
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 22:05   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm Jeg er sg godt nok chokeret,,,,sidder lidt med åben mund og tænker....der må da være en fejl i den undersøgelse som Cevea har lavet...

Det er virkelig vildt hvis der er hele 73 % som ikke forstår hvad det betyder at øge arbejdsudbuddet...

Hvad der gør det hele endnu værre...ja det er at der er hele 66 % med en lang videregående uddannelse der tror at øge "arbejdsudbuddet" betyder det modsatte af, hvad det reelt gør...

Øhh hvad skal man sige til sådanne skræmmende tal...

Er folk bare skide ligeglade fordi det drejer sig om politik eller er det vitterlig fordi de ikke forstår det...

Der må simpelthen ligge en fejl et eller andet sted....for hvis ikke....ja så ser det sg sort ud for fremtiden...

Folk går altså ud og stemmer til valg på folk eller partier som direkte vil noget andet end de selv vil have sker...

Hvis dette er sandt...at der findes så mange som ikke forstår disse ting....ja så forstår jeg sg godt at politikerne griner af os...for så er det jo næsten alt for nemt at komme frem i politik...

Jeg har hele tiden godt vidst at de fleste mennesker ikke gider politik og de gider slet ikke sætte sig ind i det...

Men hvis de så heller ikke ville kunne forstå de ting som der bliver sagt....ja så...fyld selv på...jeg har ikke ord for det...jeg er målløs...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 01:04   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg troede, at de mente at øge antal af arbejdspladser, men har dog godt været klar over, at de egentlig er interesseret i, at der skal være flere ledige, for at kunne trykke løn og arbejdsforhold.

Jeg har i denne sammenhæng tænkt at de lyver, når de snakker om arbejdsudbuddet, men..det gør de så IKKE. Vi er åbenbart flere der ikke forstår deres retorik!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 01:33   #4
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hmm Jeg er sg godt nok chokeret,,,,sidder lidt med åben mund og tænker....der må da være en fejl i den undersøgelse som Cevea har lavet...

Det er virkelig vildt hvis der er hele 73 % som ikke forstår hvad det betyder at øge arbejdsudbuddet...
Ja hvis tallene er repræsentativ for den faktiske indsigt, så giver det stof til eftertanke.

Resultatet lægger sig pænt op af påstanden om, at et flertal i den danske befolkning har en begavelse, der ligger under det internationale gennemsnitsniveau (IQ-score < 100).


Citat:
Hvad der gør det hele endnu værre...ja det er at der er hele 66 % med en lang videregående uddannelse der tror at øge "arbejdsudbuddet" betyder det modsatte af, hvad det reelt gør...
Det er virkelig overraskende!


Omvendt siges p.t. lange videregående uddannelser efterhånden at blive husstandsomdelt.

Og jeg har da også tidligere læst bachelorers og kandidatgraders "svendebevis", hvor man må sige: ja-ja.., det er i hvert fald ikke diamanter der skiders ... nærmere er det nok i omegnene af lige til øllet og ikke mere ...


Citat:
Øhh hvad skal man sige til sådanne skræmmende tal...
... at man får sine fordomme bekræftet og, forudsat tallene er repræsentativ i stor skala, at det er lidt en udfordring, at få et "fællesskab" til at fungere ud fra en helhedsorienteret faktuel tilgang til virkeligheden.

Og som jeg tidligere har nævnt: der ligger en stor pædagogisk-politisk-filosofisk opgave i et forsøg på at "få alle med" ind i et "fællesskab for alle", hvor alle kan se frem til et værdigt liv - også økonomisk - uanset deres individuelle afsæt.


Nogle opbyggelige interesser at gå op i og en tryg ramme om et værdigt liv det er formodentlig et godt udgangspunkt at bygge videre på, HVIS valkampens nye slagord fx skulle være: Et værdigt fællesskab for alle, i parentes: uanset den enkeltes afsæt og muligheder/mangel på muligheder ... frem for et eller andet flyvsk om: at være sin egen lykkes smed.


Citat:
Der må simpelthen ligge en fejl et eller andet sted....for hvis ikke....ja så ser det sg sort ud for fremtiden...
Hjernefejl?

Hvis ... hvad gør vi så ved det - det kan en hjerneforsker som fx professor Morten Kringelbach måske give et bud på, eller i det mindste give et bud på, om al håb må anses for at være ude for menneskeheden.

Måske opgradering til en Hjerne version 2.0 ... ren ... uden påhæftet Alfa eller Beta release ...?


Omvendt så ser jeg en fremtid, hvor de politiske beslutningsprocesser i højere og højere grad vil blive overtaget af kunstig intelligens (AI), for til sidst helt eller næsten helt at udfase de politiske figurer som vi ser dem i dag anno 2015 (hvoraf nogle endda har fået prædikatet: klaphatte og store levefods politikere).

Et fuldt demokratisk og retfærdigt fællesskab kan ganske enkelt ikke have alle de rævekager, der i dag bages i politik, på sin kappe - det går ganske enkelt ikke ... og når politikerne ikke selv kan finde ud af at forbedre deres virke, så må de ganske enkelt erstattes af noget der er bedre.

Det er ligesom i en virksomhed, hvor vi heller ikke kan have en bestyrelse siddende, der kun arbejder for sig selv og/eller eksterne "dukkefører" frem for at være innovativ og lægge en meget langsigtet og helhedsorienteret strategi for virksomhedens langsigtede overlevelse og alle de ansattes ve & vel.

Derfor kommer løsningen helt af sig selv, som "fremtiden" rykker nærmere.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension