K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2015, 20:28   #1
Dinky67
Elsker at være her på K10
 
Dinky67s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2010
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 63
Styrke: 14
Dinky67 er ny på vejen
Trist

Hvor er det trist........



Trist at høre .......

Hvem har lyst til at have en slem sygdom, blodpropper i Hjernen/hjertet, dårlig hjerte, Anourismer ?

Hvem vil bytte ?
Nej vel.......
Men hvor er det trist....
hvor er der mange som har det slemt, blevet handicappet af den ene eller anden grund...,

Nogle som søger råd omkring deres erstatninger.

Nogle som siger jamen er det ikke ok du skal bruge din erstatning til at forsørge dig..


Hvem vil ikke gerne bytte og have sit helbred tilbage og komme på arbejde...
Nogle går med en angst, for at anourismen springer, kan måske ikke opereres, angst for at få en ny blodprop, angst for at man ikke er her i morgen, angst for at miste sin kære, angsten for dagen i morgen...
Måske er der nogen som har det hele..



En erstatning skal bruges til at forsøde sit liv, som man ville kunne hvis man var på job, en handicappet vil ikke kunne oprettet den løn man havde inden man blev syg, tværtimod er der utrolig mange nye udgifter, til medicin, kost hjælpemidler, terapeuter , hjælper, og mange mange andre ting man selv skal betale for...



Syntes man skal tænke sig om hvad man skriver. Det kan gøre utroligt ondt .. på vedkomne og tør måske ikke spørge mere...
__________________
Jeg er lige nu i en lang proces med at acceptere situationen, men håber på sigt ...at lære at leve med det og bruger tid på at lære at acceptere mine smerter..
Førtidspensionist pr. 1 Juli 2011
¸•♥*Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ*♥•.
Dinky67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2015, 21:01   #2
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg tror at "alle" her synes det er hårdt at være ramt af sygdom eller være kommet til skade eller.......

Men når jeg læser dit indlæg har jeg også brug for at sige, at når man stiller spørgsmål i et forum, så er der en "risiko" for, at andre mennesker som svarer på indlæg har en anden holdning - uanset hvor synd det er for alle der er ramt på den ene eller anden måde.

Men selvfølgelig skal tonen være ordentlig, uanset hvor uenig eller enig man er omkring holdninger.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 23:23   #3
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Spørge Jørgen må aldrig forstumme!

Vi har som fællesskab så meget at takke alle Spørge Jørgen'er for ... uden Spørge Jørgen'er sad vi fortsat i kulden og spiste muslinger på en sandbanke ved fjorden frem for at sidde indendøre i varmen og bælle rødvin ...


På den lange bane er lønsomhed rigtig svært at opgøre og der vil altid være risiko for et vist spild - omvendt skal det ikke afholde os fra at investere ... heller ikke i menneskelighed.


Syg, handicappet eller på anden vis marginaliseret ud af et mainstream liv, det er ikke det samme som man ikke - i bla. et historisk lys - har en (til tider ikke helt uvæsentlig) betydning for fremtiden.


HVIS vi - rent hypotetisk, naturligvis - forestillede os, at den syge, handicappede, whatever borger blev stammor/far til et menneske der om fx 150 år blev den aktive drivkraft i et projekt hvis afkast var redningen af selve menneskeheden fra udslettelse.

Så vil man være en politisk klaphat (og dem findes der jo en del af), hvis man typisk by proxy medvirkede til at denne borger forsvant ud i intetheden uden at efterlade sig noget fremadrettet.

Alligevel sidder klaphatte jævnlig og trykker på "dødsknappen", når der skal tælles til 90 mandater i forlængelse af fx diverse "reformpolitik"... i min lille kreds kalder vi den tilgang til virkeligheden for: proletar-politik også set i lyset af den naive forestilling om, at alt der ikke kan kapitaliseres her-og-nu, det bare skal kanøfles.

Når det så er sagt så tænker jeg, at syge, handicappede, whatever de skal finde deres værd frem igen - for alle har et værd og retten til et værdigt liv, uanset en gruppe klaphatte har held med at forføre et politisk flertal til en modsat opfattelse.

Historien vil dømme dem på deres gerninger ... og det svineri de efterlader til de næste generationer ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension