K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2013, 00:58   #1
Peleman
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2013
Indlæg: 13
Styrke: 12
Peleman er ny på vejen
Ulykke i Thailand

Jeg har lige været i Thailand hvor jeg var så uheldig at brække ryggen.
Var ude på en alm sejltur hvor der kom en høj bølge og min ryg brækkede.
Jeg kan gå og håber på jeg får det nogenlunde igen.
Pt har jeg mange smerter , skal starter på noget genoptræning efter 3 mdr i korset.
Jeg skal regne med jeg skal gå til noget ryg træning resten af livet .
Kan jeg på nogle måder få sådanne udgifter betalt ??
Har også selv betalt 3-4000 km rundt til forskellige hospitaler med under 50 km til.

Jeg har tegnet alt jeg kan tegne af forsikringer , har dog inden sundheds forsikring
Peleman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 02:19   #2
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Det var da nøget møg... og uheldigt

Men nej, medmindre du har en eller anden forsikring (ulykke-fritid), noget gennem din fagforening/Akasse- rejseforsikring. Så tror jeg, det er rigtigt svært.
Tjek dine forsikringer! Læs policerne.

Og helst bør man tjekke sin police, årligt- før noget sker. Min søn kom galt afsted(tandulykke) og jog hånden gennem en rude senere. Og fik uhyggeligt mange sting. (Han har varig skade, men da han fravalgte at forsikringspapirene skulle udfyldes af læge/behandlere, og jeg ikke var med. Så- surt show, vi måtte betale ruden... )

Hvis du har fagforening, dækker de måske?

Generelt læs policerne godt I gennem.

Jeg smadrede min skulder (hjemme), jeg havde IKKE dækning. Af skade bliver man klog, men ikke rig.

Her sørger man for sønnens forsikring, så skvatter man selv I et printerkabel, og kvaser skulderen. Så kan man lære det. DUMT.

Du ønskes god bedring. Vær opmærksom på, at hospitalet kan henvise til gratis fysioterapi, du har måske endda ret til kommunalt fys I udlandet- rejsen betalt mv og hjælper. Det er dog kun hvis kommunen ikke selv kan tilbyde genoptræning. Min bror kvaste sig selv I en ulykke, han fik genoptræning I Polen og Spanien, men der er flere år siden. Hvis muligheden er der, så vær opmærksom.

God bedring!

Kærligst
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 07:39   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Peleman.

Bliv her på din tråd fremover, der kommer mange spørgsmål du skal have svar på senere.

At brække ryggen kan være mange ting. Du nævner selv at du fremover, resten af livet, skal modtage vedligeholdstræning. Hvilket tyder på at du har præcis viden om, hvor din ryg er brækket.

Her er det vigtigt at du har den fulde viden og kender til fremtidige problemstillinger. Hvis det eksempelvis er en eller flere sidetappe (facetled) der er brækket, kan led forrykkes frem eller tilbage.

Derfor er det særdeles vigtigt fremover at du modtager den korrekte træning af behandlere der har den fornødne viden. Her er det ikke nok med et kommunalt tilbud om fællestræning.

Vær forberedt på at du ikke er berettiget til vederlagsfri behandling men kun 40/60% hvor du betaler de 60% men tal med din praktiserende læge.

Hvor i landet bor du ca? S.U.

Gen- og vdligeholdstræning.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Ryghistorier
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Ryg information.
http://rygsygdom.dk/index.php/Forside

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 07-05-2013 kl. 07:42.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 07:45   #4
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Kære Peleman

Har du en fuldtidsulykkesforsikring?

Var du på rejse via rejseselskab?

Har du en familieforsikring med retshjælp?

Jeg skal vide lidt mere for at kunne give dig et godt råg.

Jeg kom alvorligt til skade for mange år siden.
Forsikring afslog menerstatning. Efterfølgende tilbød de 5%.
Forsikringen afslog refusion af alle udgifter.

Jeg valgte at tage en advokat, hvilket forsikringen skulle betale det meste af da jeg var sidepassager i et biluheld og sagen skulle afgøres i ASK for vejlende udtalelse.

Men% blev af ASK sat til 35% og alle udgifter til behandling og kørsel betalt.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 10:01   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker det bedste bud er din rejseforsikring...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 01:00   #6
Peleman
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2013
Indlæg: 13
Styrke: 12
Peleman er ny på vejen
Lidt mere info

Der kommer lidt her...
Har været lidt presset og jeg beklager den lange ventetid på svar.

Jeg har vedhæftet beskrivelse fra overlægen af samt scanning efter det er groet sammen.
Har stadig mange smerter og sover en del, øv øv ligner bare slet ikke mig.
Er meget usikker på min mengrad og hvad jeg skal godkende efter der er gået 12 mdr ???
Skal jeg hyre en advokat ???
Hvis ja Hvem ??
Vedhæftede filer
Filtype: pdf Beskrivelse.pdf (369,3 Kb, 751 visninger)
Filtype: pdf Scanning.pdf (167,1 Kb, 383 visninger)

Sidst redigeret af Peleman; 01-06-2013 kl. 01:04.
Peleman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 15:15   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal have en meget lille....

Kære Peleman

.... men enorm kærlig "balle"

Fordi du svare ikke på det vi spørger dig om. Helt naturligt, da du har mange tanker om din nye livssituation ........... som vi alle forstår,....... fordi den vandring, du er begyndt på, har mange af os været igennem. Enkelte af os har været turen 2 eller flere gange. Så vi ved hvad fremtiden kan bringe dig

Ned til mindste detalje.

Det er NU du skal finde kræfterne til at få det fulde overblik i din situation.

Er du gift/alene?
Over eller under 40 år?
Hvad lever du af pt? Sygedagpenge? Siden hvornår? Dato.
Er/har du job?
Hvilken behandling modtager du pt, udover korset?
Hvis ikke du har læst de henviste link, så gør det nu.

Svar på alle tidligere stillede spørgsmål, der er gode grunde til dem alle. Selv om du ikke forstår dem alle pt. Det gør du senere.

Sygedagpengestop.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Skal kunnes mandag morgen, du bliver hørt i alle §§

Solen skinner, op med humøret, du er ikke alene mere omkring de juridiske spørgsmål. Senere skal du lave en mappe til dine aktindsigter. Det vender vi tilbage til senere.

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 15:40   #8
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Cool

Det lyder som om at du har styr på dine forsikringer. Hvis du er dækket af privat ulykkesforsikring er der ofte bergrænset mulighed for div. genoptræning, men ikke noget der varer hele livet.

Har du styr på din evt. pensionsopsparing og hvordan du evt. er dækket i forbindelse med erhvervsevnetab.

Med hensyn til at hyre advokat, så mener jeg ikke det kan betale sig hvis det kun er et spørgsmål om menerstatning, her er reglerne meget klare. Se tabellen på ASK hjemmside, afsnit B.

http://www.ask.dk/da/Selvbetjening/Mentabel.aspx

Vent og se tiden an og se hvor meget du bliver tilbudt og stemmer det nogenlunde overens med tabellen er der ikke så meget at gøre.

Hvis man er uenig i den menprocent man får, kan man selv kontakte forsikringsselskabet og argumentere for, hvorfor afgørelsen skal være anderledes, det behøver man ikke at betale advokat for.

Jeg har selv i flere tilfælde, både med mine egne skader og mine børns fået positiv respons ved at henvende mig til forsikringsselskabet.

Hvis du kommer ud i noget erhvervsevnetab, sygedagpengestop, flexjob, førtidspension mv. vil jeg mene at en advokat kan være en god investering, men det er jo ikke billige. Der er jo kun dig til at betale hvis du ikke har en arsvarlig skadevolder, og det lader det ikke til i dit tilfælde.

Så vidt jeg forstår er det en ret ny skade, så indtil videre synes jeg du skal se tiden an og tage problemerne i den rækkefølge de kommer.

Held og lykke

Hilsen Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 16:19   #9
Peleman
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2013
Indlæg: 13
Styrke: 12
Peleman er ny på vejen
Foreløbig 1000 tak for hjælpen, betyder meget for mig at kunne få lidt info her...me like

Er du gift/alene?
Jeg bor alene og har gjort det i 13 år efter 13 års samliv med min datters mor, min datter er 15 år.

Over eller under 40 år?
Jeg er 43 år (230270)

Hvad lever du af pt? Sygedagpenge? Siden hvornår? Dato.
Er/har du job?
Jeg har fleksjob og har haft det siden 8 april 2011 på en efterskole som støttelærer/lillehjælper.
Jeg får ud over min fleksjob en sum hver mdr fra en pensions selvskab hvor jeg havde tegnet en forsikrings for tabs erhvervsevne.
Jeg arbejder 15 timer om ugen og skolen får 2/3 del refunderet.

Hvilken behandling modtager du pt, udover korset?
Jeg er lige kommet af med min korset efter 3,5 mdr og startet på noget genoptræning på sundheds centervest ( får 16 gange betalt). Derefter skal jeg gå til noget fys på egen regning , sikkert resten af livet for at holde min ryg i form. Min ulykkeforsikring vil betale for de første 12 mdr.
Får ud over det smertestillende daglig, sover meget
( alm smertestillende samt depot tabletter)

Pensions selvskabet har vurderet mine arbejdsevner til under 50 %
Jeg har
Scheuermann i svær grad
diskopolaps
Slidgigt
Og nu efter ulykken ( 27 jan 2013) en brud på rygsøjlen samt afbrækket Taptårne

Håber det giver lidt mening...
Ellers skriver jeg gerne tilbage.

På Forhånd TAK
Peleman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 01:14   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Med andre ord, du er ikke nybegynder...

Kære Peleman

Det vil sige du har modtaget en genoptræningsplan inden udskrivning fra hospital, som loven foreskriver, hvis lægerne mener du har behov herfor.

Med de andre diagnoser, som du beskriver har du vel modtaget individuel behandling og ikke holdtræning? S.U.

Her håber jeg du er bevidst om, at de terapeuter der fremover skal behandle dig, skal have stor viden og erfaring om dine skader.

Du har retten til at bestemme, hvor og af hvem du skal have behandling af.

http://www.ft.dk/samling/20081/almde...284/655757.pdf

Du kalder det Taptårne? Mener du Torntap?

https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...aps-tvaersnit/

Du nævner discusprolaps?

Hvor mange og hvor? L4 L5 eller thorakalt?
Er du tidligere opereret for disse?

Du har smerter!

Udover i selve bruddet og det område, har du smerter ned i et ben, forsiden, bagsiden, ned i foden? Spørger, fordi det er vigtigt, at du forstår hvorfor du har smerter. Og hvor smerterne stammer fra. Har lægerne nævnt om du har rodtryk? Dvs nerverne er berørt. Blæreproblemer?

Har lægerne nævnt Modicforandringer? Hvis du ser dine scanningsbilleder ser du en stor hvid plet i et af leddene, tror det er L4-L5

Du er bevilget 16 gange behandling i første omgang. Ja, det når man jo ikke langt med.

Derefter 12 mdr betalt af din forsikring. Derfor er det så vigtigt at de professionelle der skal genoptræne dig har viden om hvad de skal gøre. Tro mig det er ikke alle. Derfor skal du kræve individuel træning og ikke holdtræning.

Du må ikke spilde dyrebar tid på en behandling der ikke ret hurtigt giver nogle positive resultater. Hvis dine smerter forværres er det en forkert behandling/øvelser du foretager dig.

For god ordens skyld skal jeg oplyse, at jeg hverken er læge eller anden sundhedsperson.

Bedste hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 02-06-2013 kl. 01:30.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
anerkendt ulykke Lars1959 Alt det andet 2 10-07-2013 18:52
Førtidspension tildelt - og frataget igen efter flytning til Thailand Holbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 01-08-2011 09:05
Ulykke pådraget i Thailand, mindre end 5% mén Indiansummer Alt det andet 5 31-07-2011 10:25
Ulykke og virksomhedspraktik kronborg Spørgsmål ang fleksjob 5 27-03-2011 23:34
ulykke, scheuermann evt revalidering Iben L Din historie 8 22-08-2009 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension