K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2009, 23:12   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Spørgsmål og svar til løven.

Løven skrev i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=4678&page=22

Citat:
Hej Alle
Jeg har ikke haft mod og krafter til at skrive men har nu været inde og læse alle jeres indslag.Jeg har lge et spørgsmål omkring køresagkyndig vejledende køreprøve, jeg blev ikke indkaldt til prøve hvilket var formålet med at ansøgning skulle igennem embedslægen, men fik bare et brev med tilføjelser til kørekort Aut.gear,og det har taget lang tid, sagsbehandleren troede at jeg havde været til prøve med henblik på indretning, det måtte jeg så lige fortælle jeg ikke ha været. Men jeg kan ikke gå ret langt uden smerter, jeg ligger på sofaen hver aften, og må hele tiden vælge hvad mine krafter skalbruges til, har købt el-scooter selv og nu venter jeg bare på sagen, men er ikke blevet klogere med hensyn til bil, men nu kan jeg ikke køre den bil vi har.
og skal stå til rådighed til arbejdsmarkedet, er indkaldt til konsulentfirma til løsning af flexjob, hvad skal man så når man ikke kan komme derind selv eller betale prisen i smerter,træthed.....øv øv men tillykke stocktoft
Hej løven jeg syntes der var flere ting i dit indlæg så jeg besluttede lige at lave en selvstændig tråd håber det er ok

For det første er vi det mest fredsommelige folk der findes herinde så jeg håber sandlig ikke vi kan skræmme dig

Kræfterne kan vi desværre ikke hjælpe dig med, ikke medmindre vi kan hjælpe dig lidt med din sag for så kan det mange gange give lidt flere kræfter når man opdager at man ikke er alene at mange andre har prøvet det samme og ikke mindst at nogen måske har et par guld korn til en som man kan bruge til at komme videre med, så det må vi jo så håbe at vi er nogen der har ...

Hvad ang det med bil osv der er de andre meget meget dygtiger til at svare så den håber jeg de svare på i den anden tråd , jeg er spejl blank hvad det ang ..

men du skriver

Citat:
Men jeg kan ikke gå ret langt uden smerter, jeg ligger på sofaen hver aften, og må hele tiden vælge hvad mine krafter skalbruges til, har købt el-scooter selv
Hvorfor har du købt den selv ? har du søgt hjælpemiddel centralen eller afdeling eller hvad det hedder i din kommuner om hjælp til sådan en ? og har du fået afslag ?

Når du har så mange smerter har du så søgt om hjælpemidler til hjemmet ?
det kunne jo lette dig og samtidig kan kommunen jo se at det er alvor det med smerter og ben

Så skriver du også ...


Citat:
er indkaldt til konsulentfirma til løsning af flexjob, hvad skal man så når man ikke kan komme derind selv eller betale prisen i smerter,træthed
Nu er jeg selv flekser og er jo så godt nok visiteret men har lige været igennem en arbejdsprøvning for at finde ud af hvad der videre skal ske pga forværring i helbreddet ...

Også jeg har problemer med at komme rundt osv .. derfor blev jeg bevilliget en taxa frem og tilbage , det kræver selvfølgelig en status fra din læge om hvorfor du har brug for den ...

Kommunen skal hjælpe dig med at komme igennem en sådan arbejdsprøvning eller en privat aktør og kan de ikke skaffe dig noget i nærheden af hvor du bor så må de hjælpe dig med transporten ...

jeg fik transport bevilliget efter 81 eller 82 kan ikke lige huske hvad for en men skal finde mine papir frem i morgen hvis ikke en af de hurtige kommer før mig

Jeg håber du kan bruge lidt af det her, i hvertfald skal du ikke give op hvis du bliver visiteret til fleks så er det jo ekstremt vigtigt at du har det med smerter og mulighed for transport med , og så må kommunen hjælpe dig med at løse det hvad enten det bliver taxa eller et sted tæt på så du kan tage el scooter (jeg var et sted hvor jeg kunne cykle til på 3 min på min el cykel ) eller en handicap bil ..

MVH
Hejdien (som i bund og grund vist er meget sød )
  Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 00:39   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Løven.
Vedrørende køb af egen el-scooter læs følgende fra kollegaerne fra Muskelsvindfonden:
http://www.muskelsvindfonden.dk/hand...ash=ba02683f70

Hvis og når du søger om invalidebil, så undersøg om DIN kommune har vedtaget en sagsbehandlingsfrist. Hvis ikke du kan finde den så oplys hvilken kommune du bor i så skal jeg undersøge det.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 15:51   #3
løven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
løven er ny på vejen
hej hejdien og phhnw.

Jeg er visiteret til fleksjob og konsulent firmaet er igang med at hjælpe med et finde et nyt job, kommunen har været forbi, har en stol til aflastning, grunden til jeg selv har købt og betalt elscooteren var ifølge kommunen at man ikke kunne både søge invalidebil og elscotter, derfor har jeg selv købt og betalt den.
Med hensyn til tidsfristen fra kommunes side er den udløbet men det var ikke deres skyld, jeg har ventet og rykket for embedslægen,bilsagkyndig.Men det jeg ikke kan forstå er at jeg ikke er blevet indkaldt til afprøvning af mulighederne for indretning.
løven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan nogen hjælpe med svar på et par spørgsmål om FTP? Augusta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-09-2009 12:14
hypotetiske spørgsmål-men ønsker svar hutti Alt det andet 6 27-04-2009 12:06
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28
Spørgsmål og svar fra Velfærdsminister. vedr. Lægekonsulent reglen 1998 @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 21-01-2009 00:08
Socialudvalget, B 55 - Spørgsmål 1 Og svar på dette vedr. ydelser @PerChr Politik og Samfund 0 04-06-2008 17:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension