K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2009, 20:38   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
"problemer" jeg er sikker på det er et luksus problem ,jeg er helt enig med det Hejdien skriver , jeg er sikker på at dine børn får er super ferie... du behøver ikk have betænkligheder men læne dig tilbage med en viden om at de kommer hjem ,med en oplevelse riger .
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 22:54   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Bar' det var mig.

Ja, bare det var mig som havde en x der tilbød at tage ungerne med på ferie.
Hold da kæft hvor skulle jeg nyde det, jeg har ikke været
"børne-fri" siden d. 27/5-2000, 5 dage før den mindste blev født.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 23:37   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej trold... har du prøvet at sende dem afsted på hjulpen sommerferie med røde kors eller noget...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 03:42   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg elsker også mine ferier som barnefri, men men jeg kunne nu aldrig få mig selv til at sende det lille pus (13 år ) alene på ferie .. sikker på at hun ville komme til at savne moooar ...

Hun skal alene i biffen med veninder mandag og se twilight den nye mandag og det må vist så være nok for nu ...

Gæt hvem der var elendig da hun sendte knægtene på efterskole (og det bedste jeg nogensinde har gjort ) men alligevel .. og hvem tude da hun opdagede at den første var ved at blive 18 he he man er nu ikk helt normal vel ...

Men ja jeg kunne nu godt dyrke at min ex ville forlade dannevang det nægter han til både min datterens fortrydelse ...
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 08:03   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
hej trold... har du prøvet at sende dem afsted på hjulpen sommerferie med røde kors eller noget...
Nej det har jeg ikke, og jeg tror at den store er blevet "for stor", forstået på den måde, at hun vil vrænge næse og totalt nægte.
Men jeg skal såmænd nok overleve, jeg har aldrig forventet, at andre skulle tage sig af dem.
Og de bliver vel ikke boende hjemme til evig tid.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 10:17   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej allesammen,

Tak for jeres indlæg, det er godt, at få lidt råd fra erfarne mere eller mindre familiært og sindsmæssigt ligestillede

C.l.e.o

Du har fuldtstændigt ret i at det er et luksus problem og dem har jeg et par stykker af . Dog er det således, at i min verden og mit sind bliver disse småting hurtigt til en bombe i min psyke. Heldigvis har vi K10 hvor jeg kan smide sådanne indlæg, for jeg er træt at at ringe til veninden hvor jeg føler at hun tænker "nå det er hende igen, med problemerne".

For mig kan disse "små problemer" skabe konflikter i mig selv være alt ødelæggende og med et temperament som mit, så K10 kan for mig ofte være en super ventil til at "få luft". Det ved jeg, at K10 er for mange med meget mere alvorlige problemer og næste morgen kan jeg da også sidde at sige, nå ja det kunne jeg da selv have tænkt på, men min krop er i skruetvinger indtil jeg får overbevist mig selv at jeg nok skal "overleve" problemet, så tak til K10 for en super ventil der.

Hejdien.

Du har fuldstændigt ret i at jeg overanalysere tingene og stresser mig selv omkring hvad der rigtigt og hvad der er forkert og hvorfor dit og hvorfor dat. Grunden til at jeg himlede op over ferie "problemet", er først og fremmest det at jeg var/ er bange for at valget ville skuffe mine børn. De klager sig ofte til mig over at de aldrig ser deres far. ! Han har haft en del aften vagter hvor jeg så har været hos dem og så har han weekend vagter. Jeg har sagt det til ham et par gange, at han arbejder meget og også skal passe på sig selv, men der siger han bare, at han arbejder meget lidt i forhold til andre, så det gider jeg ikke blande mig i mere.

Dog var jeg så ked af det på børnenes vegne at de alligevel ikke ville kunne være så meget sammen med deres far på deres længe ventede ferie. De ville aldrig selv sige til ham at de ville være kede heraf, de gør alt for ikke at såre ham. Fx. siger min datter også tit at hun savner ham og næsten aldrig ser ham og når han er hjemme er han træt osv. Hun siger så at jeg ikke må sige det til ham, det må jeg vel så overholde ?. Jeg siger så, at det er klart når han har været på arbejde, og at hun selv må tale med ham herom.

Dagen efter ferien var lagt på bordet, talte jeg med min eks og han fortalte så, at min søn havde sagt til ham, at det var fint med fiske ferien, men om de ikke også kunne holde fast i badeferien alene sammen med ham!. Dette roste min eks ham meget for og han sagde væk med alle de materielle ønsker, de tager også på bade ferie, dog vil min eks "bare" skulle arbejde lidt mere!!!!. Så der har jeg lige et spørgsmål til jer, bør jeg give et tilskud til denne ferie ? Fx. kr. 10.000,00, er det en god idé ?. Jeg har råd til det pt. Jeg kan dog ikke være sikker på at han vil arbejde mindre af den grund. ! Ja se det var en analyse mere.

I har fuldstændig ret at min eks er en super far og eks. Jeg kan dog ikke klare at være ret meget i nærheden af ham, min krop er i skruetvinger når han er der, jeg føler at han sluger mig råt og jeg ville for alt i verden gerne at han fik en kæreste så han kunne komme videre.

Min eks er en mand, der aldrig stresser, han har al den tid i verden, er han træt så ligger han sig og sover og gud være lovet herfor. En dag da jeg var ovre en weekend for nogle uger siden stod han og ordnede vasketøj, og det var 2 m. bunker af 4, han havde jo ikke tid mente han i hverdagen til lige at sætte over og ordne (som vi andre multitaskere gør), så efter flg. er jeg begyndt, at tage mig af deres vaske tøj og handle ind for dem. Det har været hårdt for mig for de er jo ekstra arbejde og koordination. Jeg har det ofte oppe at vende ved min psykolog, for ofte sætter jeg for mange ting i gang så jeg må ligge på sofaen i flere timer om efter middagen, men jeg vil jo gerne hjælpe og bliver ved med det. Jeg handler også for dem og er glad for at hjælpe.

Der er mange "små problemer" i mit liv, men de bliver ofte til store "luksus problemer", men sådan er det jo, hovedsagen er at man kommer til at acceptere tingene som de er og folk er glade og tilfredse !

Nu håber jeg snart at høre fra min nye sagsbehandler så min ftp. sag kan komme videre og jeg kan få noget ro der.

Há en god dag allesammen.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 14:57   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis du har råd til det så ville jeg helt sikkert gøre det , men kun hvis du er sikker på at du i sidste ende kan klare det men du skal være sikker på det .. og måske lidt mindre kan gøre det feks betale ungernes lommepenge det kan være en udskrivning...

Hvad ang at hjælpe dem så er det klart at du skal passe på dig selv det skal du og din krop selv finde ud af det er der ingen andre der kan gøre for dig , jeg ved at du håber at din mand på den måde kan holde lidt mere fri end han gør, jeg ser det dog lidt anderledes og det håber jeg også og tror at dine børn vil gøre når de bliver voksne .. du kan ikke klare at have dine børn pt , og det kan være hårdt for et barn at erkende .. men på den anden side så er du der og giver en hånd med hvor du kan , det gør at du er meget tilstede i dine børns liv selv om de ikke kan bo ved dig og det gør at de ved at mor er der for dem og deres far når det et tiltrængt ....

det vil gøre at dine børn ikke senere i livet vil stå med en følelse af at være kasseret af deres mor . og det er en god ting -....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
valg af speciallæge pædagog Alt det andet 6 22-05-2017 13:35
Valg le cuere Politik og Samfund 13 16-09-2011 10:11
Det kommende valg ! FrkSilverfox Politik og Samfund 3 01-09-2011 08:00
VALG NU underskriftindsamling Dorah Politik og Samfund 16 30-05-2010 22:42
Valg af reumatolog aloecare Alt det andet 1 10-04-2010 08:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension