K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2012, 02:15   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig Mileo, og jeg sidder her nede på bunden med min førtidspensionen og vil under ingen omstændigheder, træde ned af, i min iver for at ramme nogen der er svagere end mig.

Nu må det sgu snart ophøre med al den egoisme og træden ned af. VI ER MENNESKER, og ja, nogen er rige, andre knapt så rige, så er der os på overførsel og så er der dem på tigger-togt. Lad der nu være plads til os alle, okay!
Vi lever alle sammen de liv vi KAN.
Hvor ville det dog klæde verden, hvis vi alle stod sammen og holdt lidt af hinanden. Og kom lidt i øjenhøjde med hinanden - også selvom vi er så forskellige.

Den rige er dybt mistænksom og vil ikke slippe en krone til overførsler ''fordi alle sikkert snyder'' og den fattige vil ikke slippe en krone til dem der tigger ''fordi de alle sammen sikkert snyder'' - hvad faen er det for noget hykleri....???

Tiggere fra udlandet er lige så misforstået som kontanthjælpsmodtagere i Danmark!!!!!

Der er blevet lavet nogle historier om tiggere der kom til Danmark ''på weekend togt'' og som fik en hulens masse penge og tog hjem og talte dem i deres store villa. Men som med kontanthjælpsmodtagerne, så er det et FÅTAL!!! Det er ikke ALLE der er sådan. Men ALLE danskere (næsten) tror nu at det KUN er rige nassere der kommer.

Der kommer SÅ mange som ikke har en klink i hjemlandet og som er SÅ desperate, at de må tigge i andre lande - bare det at skaffe billetten hertil, kræver blod sved og tårer, men dem hører man sjovt nok aldrig om.

Jeg er ved at kaste op når jeg høre at danskere enten tror at alle på overførsel svindler, eller at alle udlandske tiggere er velhavere....

Sidst redigeret af Ninja; 29-12-2012 kl. 02:28.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 02:26   #12
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
#Helenekr

Lige præcis...

Ja, vi er alle sammen mennesker.. og vi skal behandle hinanden som mennesker...og her nede i samfundets "Abyss" må vi da netop kunne forstå, hvor lidt der skal til, før vi ryger endnu længere ned...

Der er vel ikke nogle menneske liv der er mere værd end andre?


/Mileo


Helenekr#13

Kloge ord

Sidst redigeret af Mileo; 29-12-2012 kl. 02:38.
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 02:31   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror heller ikke på at der er nogen menneskeliv der er mere værd end andre - men der er menneskeliv der er mere værdige end andre!

Jeg skal heller ikke omvende verden eller andre, jeg er startet med mig selv. Og jeg arbejder i dybten, for jeg har selv fordomme som jeg dagligt forsøger at arbejde væk fra.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 10:18   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg tror heller ikke at hjemløse får kontanthjælp?

Er der nogle der ved med sikkerhed, hvordan det forholder sig?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 10:36   #15
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg tror heller ikke at hjemløse får kontanthjælp?

Er der nogle der ved med sikkerhed, hvordan det forholder sig?

VH Popiae
Som hjemløs kan man have sin folkeregister-adresse på kommunen og få kontanthjælp,din post kan du afhente på et postkontor hvor du vælger at have postadresse.

Tror de fleste kommuner har forskellige måder at omgås problemet og tror i virkeligheden at postadressen er den vigtigste da der ikke er noget krav om folkeregister-adresse for at få kontanthjælp.

Selvom man ikke har de store faste udgifter,får en kontanthjælp hurtigt ben at gå på.

Sidst redigeret af Buddha; 29-12-2012 kl. 10:43.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 11:35   #16
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Ja hvis man er på offentlig forsørgelse, uanset hvad det er, så er det ikke noget problem, at få udgifterne til at slå til.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 12:58   #17
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Jeg har før i tiden været bolig-løs af flere omgange og dengang var det sådan at hvis jeg ikke havde en folkeregister-adresse så kunne jeg ikke få noget i kontanthjælp.
Så måtte jeg finde nogen der mod betaling kunne have mig tilmeldt på deres adresse og så fik jeg lavet en post-resstance så jeg kunne hente min post på posthuset. Ellers kunne jeg ikke få så meget som en krone fik jeg at vide.
Nu efter så mange år ved jeg ikke om de regler måske er lavet om.

En anden ting er at det der med at folk har ondt et vist sted af hinanden og er misundelige på hinanden og de penge de får i kontanthjælp osv det har ikke noget at gøre med fra hvilket samfundslag de kommer fra.

Jeg har mødt folk fra alle samfundslag og hørt deres forskellige meninger om kontanthjælps-modtagere osv.

Det jeg har fundet ud af er at deres holdninger afspejles af deres personlige psyke og personlighed og det er uanset om folk er rige eller ej.
Det vrimler med folk der i det skjulte nyder at se andre have det dårligere end dem selv. Nogle er bare dårligere til at skjule det end andre.

Jeg har bl.a kendt to personer der selv tilhørte bunden af samfundet. Disse to personer elskede at høre om andres ulykker og ligefrem tvære i dem og de elskede at sige; Jamen det var da også hendes egen skyld at hun endte i den og den situation. Andre kommentarer kunne være; ja jeg har jo ikke noget at klage over jeg kunne sagtens hjælpe men synes ikke lige at jeg har lyst til det.
Hvis det gik godt for nogle af deres venner blev de misundelige og høvlede dem fuldstændigt ned og beskyldte dem for at fuske og snyde konstant.

Sådan nogle egoistiske personligheder findes der desværre rigtigt mange af i hele verden. Og så er der deres medløbere der ikke tør at sige dem imod og fortælle dem at de egentlig har psykopatiske tilbøjeligheder. Jeg tør ikke engang selv at sige sådanne personligheder imod for inderst inde er jeg temmelig rad for dem da jeg ved pr. erfaring hvor onde de kan blive og hvor lidt samvittighed og hvor meget kynisme de ligger inde med.

Sidst redigeret af Birkes-musen; 29-12-2012 kl. 13:01.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 17:00   #18
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
jeg har inden for det sidste år fået samme meddelelse da jeg havde udsigt til at stå hjemløs: ingen adresse, ingen hjælp overhovedet.. og muligheden for en adresse på det lokale posthus er afskaffet.

folk herinde burde vide hvad det betyder at lave på bunden!

Jeg gir når jeg kan fordi jeg ved hvordan det er at være så desperat i hvert fald, og mit indtryk af de par enkelte jeg ser fra hus forbi hernede er at de er venlige og ærlige mennesker. Dog plejer jeg bare at give dem en 20'er, jeg får aldrig rigtig læst avisen alligevel, så ingen grund til at de skal afregne for den
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 18:26   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg føler også at dem fra husforbi virker meget ærlige med deres arbejde og er sikkert også nogle jeg vil støtte i fremtiden.

Slavteren jeg håber for dig, at du har fået et sted at bo. Kommunerne er sku for grove til også at ignorere folk på bunden af samfundet endda jer uden bosted.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 20:03   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg køber også husforbi nogle gange,men at de ikke må have et misbrug når de sælger deres aviser er vist en misforståelse,de kan enda stå meget påvirket der omkring hvor jeg bor.Ja nogle gange ligger de lige frem ned fordi de ikke kan stå på benene.

De "nye" udlanske tikker er der rygter og en enkelt udsendelse om at nogle komme her op som flygtninge,forsvinder fra saltholm og ender på gaden,andre er transpoteret her op af bagmænd som så indkassere en stor del af de penge de kan skrabe sammen.

Selv mener jeg at det burte være polities opgave at finde ud af hvem de er og sørge for at de enten blev sendt retur eller fik en ordenlig hjælp,eller hjælp som andre hjemløse.

Jeg har svært ved at se på de udlanske tikker der sider og stritter med krogede ben skulder uden arme,jeg bliver altså lidt gald inden i,eller en gravid der sider og viser mave med åben jakke i 5 pluds grader,de må da kunne finde en anden løsning.
Jeg kan ikke tro at det er bedre her end der hvor de kommer fra.

Jeg har set en udsendelse hvor de bode / sov mange i en lejlighed for 100kr per overnatning,en del af dem var også lommetyve.
De skal efter min mening fjernes fra gaderne,for de bliver alle samme udnyttet af skrupelløse mennesker,og behandles som lovløse.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
må de godt det??? kandelsdorff Alt det andet 5 18-01-2012 14:40
Det er da godt nyt :) Hejdien Politik og Samfund 3 13-05-2010 00:40
Hmm må jeg godt det??? karinaj Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 08-10-2008 23:12
godt nyt cirkeline At søge førtidspension 3 20-12-2006 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension