K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2013, 13:36   #1
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Rehabiliteringsplan hvornår ?

Hej i gæve folk

Hvornår skal rehabiliteringsplan laves i forhold til sygedagpengestop?

Er færdigbehandlet og har lægeligt fået at vide jeg kan holde til 1-2 timer om dagen ....nu vil min kommune sende mig i virksomhedspraktik 3 timer om dagen og mener jeg kan sættes op i tid men er stationær.

Har været i virksomhedspraktik sommer 2012 det gav et gennemsnit på 1,8 time.

Blev derefter syg anden sygdom som jeg nu er opereret for og det er ok igen har intet med mine andre ting at gøre.

Har sygedagpengestop 31-3-13 da de ikke mener man kan nå at udrede mig på 39 uger

ikke mig men min samlever det drejer sig om
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409

Sidst redigeret af jomfruen; 29-01-2013 kl. 13:37. Årsag: manglede noget
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 14:06   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Du skal deltage i praktikken, det du magter og IKKE lade dig overtale til at øge timeantallet. For du kan ikke mere end du kan, sådan er det.

Ang. sygedagpenge stop så kan jeg desværre ikke hjælpe. Men der dukker nok andre op
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 16:12   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der må gælde samme regler for rehab (ha ha nogle der ser den serie??, nå sidespring) som for resoource... så den skal de lave sådan at de kan træffe afgørelse ud fra den, dvs senest 14 dage før sygedagpenge-stop, skal den være færdig.

Mht hvor mange timer du kan klare, skal du huske at du ALDRIG! må sige nej, du må gerne protestere med at du mener det er urealistisk, men endlig ikke sige nej (protester gerne skriftligt så det ligger i din sag)

Og med de nye regler, må du heller ikke gå hjem når du ikke kan mere (det må man ikke hvis man er under rehabiliterings forløb, så jeg ville ikke ture tage chancen her) så der er kun en mulighed og det er at tage de 3 timer, gøre det du kan, og så sætte dig på en stol, ligger dig eller hvad nu, når du ikke kan mere, og så lade det være op til praktikken at tage kampen med kommunen i forhold til at det er for mange timer.

Beder de sig gå hjem, så få det på skrift inden du forlader stedet, du skulle nødig havne i en klemme

Før meget gerne dagbog (se evt under nyttige links) og smerteskema, lige som du bør gøre dig til din læges bedste ven, hver gang der er det mindste sørger du for at din læge får besked, også selv om at det er en lille bitte ubetydelig ting som en mild forkølelse... for din egen skyld, lav evt en aftale med din læge om at du kan sende en mail ell, så denne bare får oplysningerne uden i bække skal spilde en masse tid

Når en gang de stanser dine sygedagpenge bør du anke det, uanset hvad de spiser dig af med for at undgå du anker.

At de ikke kan nå det inden 39 uger, lyder i MINE øre som en rigtig dårlig udskylning, der står IKKE at det skal nås inden 39 uger, der sår kun at sygedagpengene kan forlænges op til 39 uger.
Lige så ved jeg fra andre sager at man godt kan forlænges igen, så lad dig ikke spise af med det... og ank uanset hvad de end skriver/siger.
Men ank efter HELE § 27 ikke kun § 27 stk 2, anker du kun efter et specifikt stykke skal ankestyrelsen kun tage stilling til det ene stykke (nogle gange ser de på hele § 27 andre gange ikke hellere skydemed kanoner og være sikker) anker du ud fra hele § 27 skal de tage stilling ud fra samtlige stykker under § 27, og uanset at kommunen snakker stykke 2 er der stadig en mulighed for at du vil skulle forlænges efter en af de andre stykker... man må aldrig stirre sig blind på et stykke.

Citat:
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 16:23   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Rehabiliteringsplan er mange ting, forskelligt afhængig af situationen.

Du kan læse om ressourceforløb osv., hvad målgruppen er osv... her i den link, som webmaster har sat ind i forsiden højre side, en pjece til sagsbehandlere, som også borgere kan læse lidt om:
http://www.k10.dk/media/reform_af_fo...sjob_pjece.pdf
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rehabiliteringsplan!! klaus boje Alt det andet 8 10-07-2013 13:37
Hvornår går den ind ? Aicha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 01-01-2012 04:36
Hvornår er nok, nok? Bang Spørgsmål ang fleksjob 9 18-09-2010 10:39
Hvornår Bente Knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 18-04-2007 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension