K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2010, 15:40   #1
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Question Resourceprofil - udfyldelse

Ja, ved godt der er stillet adskillelige spørgsmål før om den, men jeg er helt ny herinde, så har lidt svært ved at finde rundt i forum kategorierne endnu.

Jeg skal have lavet en resorceprofil - og har endelig fået sagsbehandler til at sende en "kladde" til mig (efter at have rykket hende). Jeg forsøger at blive godkendt som fleks-jobber, pga (mild) manio-depressivitet med mange svære depressioner gennem fem år.

Nå ang RP - det jeg har fået er noget der minder om en fristil. Det er kun overskrifter. Ved simpelthen ikke hvor jeg skal begynde eller ende henne. Det lyder måske lidt dumt, men har ikke lyst til at lyde "for rask" - jeg har en tendens til at negliere mine problemer....
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 15:50   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
resorceprofil
den fik jeg alså lavet sammen med min sagsbehandler i forbindelse med arbejdsprøvning
hvor man gennemgår alle 12 elementer
http://www.arbejdsevnemetode.dk/sagsbehandlere/
så jeg forstå ikke helt du selv skal udfylde den
men du har måske fået den til læsning, så du kan komme med rettelser og dem kan du efterføglende gennemgå med din sagsbehandler
ved så ikke om du har været i arbejdsprøvning


velkommen til
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 15:58   #3
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Sv..

Min sagsbehandler har ikke udfyldt noget som helst. Hun har først nu bedt om oplysninger fra læge og psykiater. Jeg er stadig i job, men har været nødt til at gå ned i tid - og står på kanten til en langtidssygemelding (sikkert med en fyreseddel, hvis det skulle ske, da min arbgiver ikke har råd til at tabe penge på min sygdom).
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 21:38   #4
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Hey Chas

Du kan selvfølgelig godt selv udfylde den men det kan være vanskeligt, hvis man ikke har kendskab til det og ikke ved, hvad der lægges vægt på. Så kan man mere bruge den til at forberede sig på det mentale plan.

Så det er noget, du skal gøre sammen med sagsbehandleren måske over nogle gange.
Jeg har en skabelon med underspørgsmål til hvert område. Jeg mailer til det!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 21:43   #5
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Ja, det var også hvad jeg tænkte - det var noget vi gjorde i fællesskab, men hun har mailet den til mig og bedt mig returnere den i udfyldt tilstand hurtigst muligt, så hun kan gennemse den inden vi mødes næste gang d. 7/1!!!
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 22:08   #6
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Har lige sendt dig en mail.
Du er velkommen til at trække på mig - jeg skal nok guide dig!

Jeg ved det fra mig selv, at når man kæmper hele tiden og har været belastet igennem lang tid, så skal der ikke meget til før man ikke kan overskue tingene. Lad dig ikke slå ud af det!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 00:21   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du må ved den søde grød IKKE under nogen omstændigheder skrive under på den før du har gennemgået den med SB og har kommenteret SB´s kommentarer og vurderinger.

Du må IKKE lade dig stresse af at SB har travlt, det er altså ikke dit problem at SB ikke har hevet fingeren ud i ordentlig tid.

Du skal vide at RP´en skal laves/opdateres og godkendes senest 14 dage før en ydelse stanser, eller man skal begynde i arbejdsprøvning ell.
Det er meget typisk at de har ihe så travlt så travlt, med den RP hvis de er ude på at stanse en ydelse, og de har netop gerne super travlt, for at få dig til at skrive under, før RP´en enlig er som den bør være.

Mit bedste råd til dig er at SKRIVE (ikke ringe) til SB at du, simpelthen sys det virker som en alt for voldsom mundfuld, at lave RP´en alene, og at du ønsker at lave den i samarbejde med SB (det SKAL SB, det er lovbestemt) Om i ikke kan finde en tid hvor i kan lave den sammen?

Hvis du får nej, lader du såre simpelt være med at lave den, laver evt de elementer du kan, fx hvor du bør, partner status børn tidligere arbejde og udd (husk årstal) men lader resten stå (det er som sagt ikke dit problem at SB ikke har hevet fingeren ud noget før, ej heller dit problem at SB ikke lige gider lave den i samarbejde med dig, de kan ikke komme videre uden, går de videre alligevel, og du anker eller klager, har kommunen et problem, for så er deres kendelse om fx stansning af ydelse ulovlig)

Når du så får den tid, så tager du en med som kender dig meget godt, det er med til at sikre at det der kommer til at stå der i er dig. Lige så gør du klogt i at optage samtalen/mødet (gerne skjult) SB vil sikkert sige et eller andet pladder om positivitet, fald ikke for det, nok SKAL SB pege på alt der kan minde om noget der kan bruges ifb et arbejde, men det skal du IKKE! du skal kun sørge for at beskrive dig og ikke en prut mere, dvs lad være med at side og sig at du tror du måske kan arbejde med xxx hvis du ikke er sikker på at du kan men kun tror du måske kan, for det vil blive oversat til at du kan og gerne vil.

Når SB så har skrevet det der skal skrives, og vurderet det SB skal vurdere skal du have den igen, der må du endlig ikke stole på at SB har citeret dig korrekt, de der sagsbehandler har manglende kundskaber inden for synonymordbogen, de har en eller anden evne til at få tingene skrevet på en måde så det nok er det du har sagt, men absolut ikke det du mente.

De er DYGTIGE, du skal være vågen og passe på de små ord, for mange af dem kan give sætningen en helt anden betydning, end det du sagde og faktisk mente... får du sådan noget skal du naturligvis påtale det... du skal ikke acceptere det, og nægte at skrive under før det er rettet.

Nu er det jo gerne sådan at når man skriver et brev, dvs også tilføjelser til RP´en, smider man sin underskrift, den kan misbruges, som en underskrift til RP´en (det er den blevet i mit tilfælde) så der er det faktisk en god ide at skrive at underskriften kun skal betraktes som et bevis på afsender og ikke som en godkendelse af RP´en. (desværre er det også der nøgendigt at tage sine forholdsregler)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 00:27   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chas Se meddelelser
Ja, det var også hvad jeg tænkte - det var noget vi gjorde i fællesskab, men hun har mailet den til mig og bedt mig returnere den i udfyldt tilstand hurtigst muligt, så hun kan gennemse den inden vi mødes næste gang d. 7/1!!!
Bare tag et afsnit af gangen ,hvad er det der skal stå noget om og fyld så kun det i du mener har betydnng for din arbejdsevne,lav evt. en klade først ,så du ikke skriver noget du aligevel ikke vil have skal med.

Hvis du er meget usikker på hvad du skal skrive og ikke kan overskue det,så bed om at hun skal lave den sammen med dig.
Det er for at lette arbejdet,men i sidste ende skal i gemmem gå den sammen .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 11:57   #9
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Smile

hej Chas

Der kan bestemt være nogle fordele ved, at du selv udfylder det, du kan.
Det er jo dig, som kender dig selv bedst og bedst kan beskrive dit funktionsniveau helt konkret ud fra hverdagens funktioner og gøremål.

Det kan være overvældende, når man ikke har prøvet det, men det er med til at give et samlet overblik over dit liv/funktionsniveau.

Hvis du finder det vanskeligt, kan du skrive til rådgiveren, at du gerne vil vente med at lave den sammen med hende - for så kan det være med til at give dig ro i juleferien. Og skriv også, hvordan det føles at få sendt en skabelon ud. Fx stress og pres.

Fik du min mail så sender jeg gerne skabelonen til dig med spørgsmål til hvert punkt for så giver det et billede af, hvad der lægges vægt på og hvilke konkrete situationer, der er vigtige.
hav en god dag!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 19:43   #10
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Hej zolskin,

Fik din mail - og svarede også, men måske er den røget i din spam -mappe (det sker ofte når jeg sender til hotmails)?
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udfyldelse af Ressourceprofil. Kid2 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 23-11-2012 13:05
Hjælp til udfyldelse af samtale skema vedr KOL? Indiansummer Alt det andet 5 28-03-2012 10:14
Resourceprofil 5dia Alt det andet 4 22-11-2010 00:15
Resourceprofil. J&J Alt det andet 19 20-08-2010 12:22
Resourceprofil Gunell Alt det andet 5 29-01-2010 18:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension