K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2008, 21:03   #1
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Unhappy HJÆLP, Jeg er så bange...

Jeg har i dag været på privat smerteklinik og havde sådan glædet mig, det har taget mdr at nå hertil. Jeg har 3 diskusprolaps og slidgigt i nakken....
De var utroligt søde der, især sygeplejesken men også lægen selv om han var meget fortravlet og virkede lidt forvirret. Men ved jo også at de har forfærdeligt travlt.
Han undersøgte mig og senere på ugen skal jeg til samtale med fysioterapeut, psykolog og socialrådgiver også.

Nu kommer vi til det der gør mig bange og fortvivlet. Jeg tager til hverdag ipren og pamol i højere doser, men har stadig svært ved at sove pga smerter, tristhed og tanker. Så han har udskrevet Lyrica til mig, og jeg har både læst indlægssedlen og googlet den. Og der kommer jo de skrækkeligste historier frem . Jeg har altid været meget tilbageholdende med at tage piller men vil jo gerne gøre hvad de siger for at blive godkendt til videre forløb (det er jeg nemlig ikke endnu), men har et svagt sind og aner ikke mine levende råd. Har hentet (de meget dyre) piller, men har ikke taget nogen i dag. Er simpelhen røget helt ned i kulkælderen. Har ikke det psykiske og fysiske overskud til at kæmpe med de alvorlige bivirkninger der er.
Har fundet det der var her på K10 om lyrica, men vil høre om der er nogen med nye/andre erfaringer med pillerne, som både er mod nervesmerter, Epilepsi og Angst.

På forhånd mange tak........ Håber der er nogen der kan svare hurtigt

Knus fra Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 21:14   #2
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Mette

Jeg har prøvet Lyrica.... og jeg er rigtig ked af at jeg ikke får dem mere, men jeg har simpelthen ikke råd til dem. Har søgt om kroniker tilskud men har fået afslag fordi jeg skal prøve alverdens medicin først

Nå, men jeg var også rigtig bange da jeg blev enig med min læge om at prøve dem... jeg gik faktisk i meget lang tid og ventede med at tage dem af bare skræk for bivirkningerne og for skrækhistorierne på nettet. Men til min store overraskelse så fik jeg ingen bivirkninger, en anelse ekstra træthed, var det hele. Og Lyrica har faktisk hjulpet mig... jeg skulle tage dem mod smerter.

Så håber det kan være med til at rive dig ud af angsten... :-) Jeg håber i hvert fald at jeg kan komme til at få dem igen engang med kronikertilskud...

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 21:24   #3
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej Mette

Først en stor

Du skal nu ikke være så bange for lyrica, vi hører som regel kun det dårlige.
Jeg har taget dem i 21 dage nu og jeg er kun blevet mere træt og mine nervesmerter er næsten væk og jeg sover bedre om natten.

Hellere lidt mere træt og kan sove end ondt

Lægen jeg har på smerteklinink siger trætheden og sløvheden forsvinder for det meste efter 3-4 uger når du er på den dosis du nu skal ha og vender dig til dem man skal lige ha lidt tålmodighed, men det er ikke sikkert du kan tåle dem, men det gælder også andre produkter.

Havde selv bøvl men nogle piller for nervesmerter fik forhøjet blodtryk, hjertebanken og hjerterytmeforstyrrelse med en hvilepuls på 110- 120.

Mange hilsner Jan og lige et par kram mere
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 21:36   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også fået dem, og det er de bedste piller jeg nogensinde har fået (mod smerter, angst og nervebetændelse..sådan lidt bredspektret). Og jeg har altså aldrig haft nogen bivirkninger andet end lidt træthed i begyndelsen.

Men det er lige meget HVAD du googler af medicin, jamen så ruller skrækscenarierne frem, så en god tommelfingerregel er, at aldrig google på sådan noget. Man skal gøre sine egne erfaringer!
Bare google Feks Whiskas kattemad, så kører det i samme skrue, med advarsler, biller i fodret, syge katte, operationer 'og jeg skal komme efter dig'...

Og selvfølgelig giver lægen dig ikke noget der forværre din tilstand, og som du efterfølgende kan 'hænge dem op på'....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 08:57   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har også fået Lyrica og fik heller ikke andre bivirkninger end øget træthed i starten.
Jeg vil også sige, pas på med at lytte til alle skrækhistorierne! I indlægssedlerne er ALLE bivirkninger beskrevet, også selvom de er ekstremt sjældne, og der er vist ingen der får alle bivirkninger!

Jeg ville roligt tage Lyrica, og du kan jo altid stoppe, hvis du får uacceptable bivirkninger.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 09:51   #6
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg er et af den slags mennesker, der er meget dårlig til at tåle medicin

Jeg er ved at trappe ud af bl.a. Selo-Zok (Jeg er bl.a. hjertepatient), fordi jeg bliver uforholdsmæssig rasende, i forhold til hvad der er normalt for mig

Pga. min egen undren over mit ændrede reaktionsmønster tog jeg en grundig snak med min læge, som godt er klar over at jeg er slem til at få de svære bivirkninger af snart lige meget hvad ..... ØV!

Men min læge fortalte at Selo-Zok er kendt for at have bl.a. den nævnte bivirkning + nogle andre, som jeg også genkendte; men som jeg da i det mindste var klar over.

Alligevel, vil jeg sige til dig, at du skal give Lyrica en chance, for det kan jo være, du er så heldig at du kan tåle det, Mette, og slippe ud af dit smertehelvede.

Skrækhistorierne er også nødvendige, så vi patienter er opmærksomme på, hvordan vi reagerer på medicinen, som vore velmenene læger udskriver.

Held og lykke, Mette, vær opmærksom på dine reaktioner og få dine omgivelser til at hjælpe dig med at holde øje, om du ændrer adfærd

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 10:25   #7
stella maris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2008
Lokation: København
Indlæg: 4
Styrke: 0
stella maris er ny på vejen
Question

Min søn, 26, fik lyrica i januar for gigtsmerter. Efter en uge fik han en blodprop i hovedet. Han var indlagt i flere måneder.
stella maris

Glemte lige at fortælle, at lægerne sagde, blodproppen ikke var på grund af lyrica, men de kunne ikke sige, hvorfor han havde fået blodproppen. Lyrica var den eneste medicin han fik, og han sagde, han fik det så mærkeligt af pillerne.
Sønnen er heldigvis kommet sig . Men jeg synes ikke man skal spise lyrica.
Aldrig, aldrig, aldrig.

Sidst redigeret af Stezu; 04-11-2008 kl. 13:35. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
stella maris er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 17:54   #8
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Tak alle sammen!

De gange jeg har skrevet herinde bliver jeg altid overrasket og rørt over at få svar så hurtigt og samtidig med både hjælpsomme, brugbare og varme svar! Så tak endnu engang.... Det betyder jo alverden når man føler sig fortabt og forvirret.

Jeg har fået det meget bedre efter de positive tilbagemeldinger på Lyrica. Jeg er knap så bange mere, men er stadig meget i tvivl. Jeg skal på smerteklinikken igen i overmorgen. Skal dog ikke tale med smertelægen, der udskrev pillerne, denne gang, men bla. en psykolog som jeg vil tale med omkring min angst for medicin og i særdeleshed disse Lyrica.
Ved godt der er mange af jer herinde der er på stærkere medicin, men jeg er virkelig bange for at tage dem, selv om jeg jo selvfølgelig brændende ønsker at komme af med mine smerter.
Hvis der er flere der har erfaringer med Lyrica eller kender nogen der har taget dem hører jeg meget gerne fra jer. Men forløbig tak for de mange og hurtige svar

Knus fra Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 18:13   #9
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Mette

Og have angst for medicin er helt klart noget du skal tale med din læge om og psykologen på smerteklinikken. Det er ikke rart at have det på den måde... og måske kan du også tænke dig helt til at få de bivirkninger uden de er der... så jeg synes du skal tage en snak med dem, bed evt. om at komme til at tale med lægen igen.

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2008, 21:09   #10
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Unhappy Altså nogen gange....

Jeg fik snakket med psykologen på smerteklinikken, som var utroligt sød. Hun ville nævne det med min angst for Lyrica samme eftermiddag til smertelægen, der havde givet mig dem. Jeg ringede næste dag, men der have smertelægen fri. Fik dog fat i psykologen igen og hun sagde at jeg skulle ringe mandag, for han (smertelægen) ville rigtig gerne tale med mig om det... De er altså mægtig søde! Så så langt så godt!

Fik det så pludseligt rigtig skidt i morges (er ikke startet på Lyrica). Fik ondt i mit øre og nakken i samme side, følelsesløsheds fornemmelser i højre side af ansigtet, svimmelhed, opkastfornemmelser og var ved at besvime 3 gange. Ringede til vagtlægen der ville se mig og da jeg kom derned havde jeg lungebetændelse og betændelse på trommehinden! Så penicillin i 10 dage! Ikke lige det man har brug for oven i sine smerter, vel ? Så sidder lige og har lidt ondt af mig selv !

Knus fra Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
F*** - jeg er bange... Mella Alt det andet 14 29-03-2011 22:13
Tømrer bange for fyring og karantæne fra dagpenge hvis han melder sig syg? Hjælp.. christian1101 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 15-01-2011 09:50
SÅ bange Lund Dit og Dat 37 26-10-2008 12:41
Hjælp.............jeg er bange.......... cirkeline Dit og Dat 10 23-11-2006 23:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension