K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2012, 00:03   #1
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Burde jeg forsøge at få revurderet min sag??

Det drejer sig om hvorvidt jeg burde forsøge at få revurderet min sag i arbejdsskadestyrelsen, om dette overhovedet er muligt, hvorvidt der kan være tale et solidt grundlag for tab af arbejdsevne og evt. méngrad.
I år 2009/2010 var min sag igennem arbejdsskade styrelsen, hvor jeg fik et klart nej på, at de ikke ville anerkende mit problem som en arbejdsskade, men de så det som en arbejdsrelateret lidelse i stedet. Jeg blev udelukkende undersøgt for en golf- og tennis albue i den ene arm, selvom jeg i realiteten havde problemer med begge arme og den ene skulder.

Senere har jeg gennem en speciallæge fået konstateret kronisk golf-og tennisalbuer i begge arme, rotator cuff syndrom i højre skulder med en kronisk smertetilstand til følge. Derudover har en 13 ugers yderligere forværret min situation.

Ydermere er jeg i medicinsk behandling på en smerteklinik på 5. måned - og speciallægen her er ikke længere optimistisk vedr. medicinsk lindring af mine neurogene smerter. Fysioterapeutisk genoptræning er udelukket, da det kun forværrer smerterne.

Før min arbejdsrelaterede lidelse indtraf, havde jeg en arbejdsuge på mellem 48-60 timer med fysisk hårdt arbejde, og nu kan jeg ikke klare et ’ikke - til meget let belastende arbejde med omfattende skånehensyn’ på 10 timer om ugen foran en computer og så stadig klare lette opgaver i hjemmet. Ergo – selvom det ikke nogen steder er nedskrevet, må det tyde på at min arbejdsevne er nedsat….. eller hvad??

Ifølge speciallægen skal der i arbejdsmæssige situationer tages højde for mine ”ekstreme skånehensyn”, hvilket udsagn lægekonsulenten kogte ned til ”omfattende skånehensyn”.

Mine spørgsmål er så:

Burde jeg forsøge at få min sag revurderet og er det over hovedet muligt på baggrund af speciallægeerklæringen mht. rotator cuff syndrom med kronisk smertetilstand og golf- og tennis albuer i begge arme samt smerteklinikkens udtalelser om livsvarig neurogene smerter samt resultatet på den fysiske undersøgelse mht. arme og skulder til trods for at ’skaderne’ skete i år 2009??



Når jeg, før den arbejdsrelaterede lidelse indtraf, havde et fysisk hårdt arbejde på mellem 48-60 timer om ugen, og jeg dags dato end ikke kan klare 10 timer om ugen i et ’ikke til let belastende’ arbejde foran en computer, kan der så siges at være et grundlag for en nedsat arbejdsevne og eventuelt en arbejdsmæssige méngrad???

Jeg har læst at arbejdsskadestyrelsen nu anerkender rotator cuff syndrom som en arbejdsrelateret lidelse ….

Gekko

Sidst redigeret af Gekko; 02-11-2012 kl. 00:12.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 22:02   #2
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
JA!! Hvis der selvfølgelig er sammenhæng mellem dit arbejde og lidelserne!?
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Burde jeg søge en ftp? lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 07-02-2011 18:14
Burde jeg deltage? Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-01-2011 14:30
Vi burde altså Maj-Britt Politik og Samfund 16 01-07-2008 14:36
Burde jeg søge pension? mumle_mund At søge førtidspension 13 06-03-2008 23:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension