K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2009, 17:16   #31
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Lige et par opdateringer.
jeg har jo forsøgt mig med at hente lidt hjælp fra andre som har lidt forstand på sådanne emner. jeg prøver lige at kopiere noget af det skrevne over.
citat:
Jeg har fra XX fået din afgørelse fra nævnet. Desværre "springer" de lidt nemt over den - forstået på den måde, at de ikke afviser, at det kunne være korrekt at stoppe dagpengene. MEN, det de skriver er, at kommunen skal lovliggøre deres beslutning - og samtidig påpeger de, at sagsbehandlingen lider af fejl!

Har du fået en ny afgørelse fra kommunen? Hvis du har fået ny afgørelse, der fastholder afslaget, så skal du påklage den med det samme igen.

Hvis ikke, så er du nødt til at mase på for at få en afgørelse. Ud fra det jeg læser i afgørelsen, så kan jeg ikke se, at der er mange muligheder for at lovliggøre din beslutning (medmindre kommunen har alle de akter, der nævnes, - men det ville være mærkeligt om de ikke havde sendt dem til nævnet i første omgang).

Kan kommunen ikke lovliggøre beslutningen, så skal du tilbage på dagpenge med tilbagevirkende kraft - og fasthold her dit ønske om fleksjob!

Afslaget på fleksjob er ok så længe din dagpengesag ikke er udredet. Bevilling af fleksjob kræver temmelig meget udredning før der kan bevilges.

Jeg går ud fra, at du ikke har fået ny afgørelse - og jeg vil derfor anbefale, at du skriver noget i denne retning til kommunen:

"Under henvisning til nævnets afgørelse af xx.xx.xxxx, hvoraf det fremgår, at stop af mine dagpenge pr. xx.xx.xxxx skal lovliggøres ved ny afgørelse, skal jeg hermed anmode om, at I fremsender ny afgørelse til min inden for 10 dage.

Såfremt I ikke er i stand til at træffe ny afgørelse indenfor denne periode bedes I meddele mig forventet dato for ny afgørelse.

Jeg skal ikke undlade at gøre opmærksom på, at jeg finder den tid, der nu er gået (x måneder) uanstændig og i strid med god forvaltningsskik. Jeg har afventet ny afgørelse med tålmodighed, men jeg må gøre opmærksom på, at sker der ikke snarest noget i min sag, så agter jeg at indbringe sagen for Tilsynsrådet.

Med venlig hilsen


cc: kommunaldirektør "


....og det skal du så selvfølgelig gøre - altså indbringe den manglende behandling af sagen for Tilsynet.

Det var måske ikke det mest opløftende råd, som jeg kunne give dig, men jeg håber, at du trods alt kan bruge det til noget.

Hvis du allerede har rykket kommunen flere gange, så flet de datoer ind i brevet. Som et sidste afsnit: "Jeg skal i den forbindelse ikke undlade at gøre opmærksom på, at jeg har rykket forvaltningen for en handling den xx.xx.xxxx, xx.xx.xxxx og xx.xx.xxxx."

Jeg håber, at du snarest får behandlet din sag - og at den ender med at dagpengene genoptages med tilbagevirkende kraft - det er, efter det jeg har kunnet læse, den eneste rigtige beslutning kommunen kan træffe.

Held og lykke med det - og lad mig høre, hvordan det går.

Har du flere spørgsmål, så skriver du bare til mig igen, så skal jeg forsøge om jeg kan hjælpe dig yderligere.

Mange hilsner fra :citat slut:

jeg har jo så også talt med lægen og været nede og snakke med hende.
har netop idag fået brev fra lægen hvor hun skriver:

Jeg har sendt stattusattesten til kommunen idag.
Jeg vil gerne understrege at jeg er blevet gjort opmærksom på
at de kun udbeder sig lægelige oplysninger frem til juli 2008
hvor sygedagpengene
stoppes.

Lægelige oplysninger indebærer kopi af journalnotater samt
udskrivningsbreve fra speciallæger som foreligger på daværende
tidspunkt.
Jeg forventer at de ved en senere lejlighed spørger til
perioden fra sommeren 2008 og frem.
Med venlig Hilsen
slut.


så er det jo jeg tænker... der står ikke ret meget i journalen hos lægen. min læge har sikkert ikke alle papirene fra alle undersøgelser, da det ikke er lægehuset som har bedt om alle undersøgelserne.

jeg har ikke været ret meget til læge og klage over smerter og helbred. jeg har aldrig været en god kunde hos lægen...

så jeg gad godt vide hvad pokker det hele ender med.
og gad vide om kommunen har rykket lægen for svar, og om det er godt eller skidt..
jeg må nok nærlæse rapporten fra beskæftigelsesankenævnet igen.

har I nogen gode råd, klare øjne som ser noget jeg ikke ser.. en hjerne som forstår bedre og kan forklare mig essensen af min gode ven som har skrevet sit forslag længere oppe i dette indlæg?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 22:21   #32
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
så er det jo jeg tænker... der står ikke ret meget i journalen hos lægen. min læge har sikkert ikke alle papirene fra alle undersøgelser, da det ikke er lægehuset som har bedt om alle undersøgelserne.
Det eneste input mit hoved er i stand til at komme med lige nu er, om du selv har papirer fra disse undersøgelser, eller om du kan/skal fremskaffe dem via en aktindsigt de respektive steder, og så sende dem til kommunen og bede om at få dem lagt ved din sag.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 08:17   #33
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, jeg kan heller ikke lige komme m nogen gode inputs, hm.

Som trold siger, få fat i evt journaler fra diverse læger, din egen læge får evt kun en konklusion på undersøgelsen, ikke hele journalen.

Kender godt det m at være en dårlig kunde hos egen læge, kan fortælle at da min mands sagsbehandler forsøgte at få en udtalelse fra hans egen praktiserende læge a la den du taler om ja, da skrev lægen at han ikke havde set ham siden den og den dato -punktum!
Ergo, han kunne ikke udtale sig 100% om hvordan situationen ellers så ud(netop også fordi han ikke havde modtaget alle speciallægeudtalelserne)
kan du bruge det til noget?

At min mand så følte sig forpligtet til at få en snak med ham, fordi man nu ønskede en udtalelse, ja, det er så en anden historie og den ændrede jo ikke ved status qou, tilstanden var kronisk og der var kommet yderligere diagnoser til.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 12:37   #34
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Så kom sidste nyt... intet overraskende i det.. helt som forudset..

citat:
D 19. Oktober 2009.


Påtænkt afgørelse i sygedagpengesag samt afslag på fleksjob

I Beskæftigelsesankenævnets afgørelse af 2. Juni 2009, meddeler nævnet at de finder at din sag er utilstrækkeligt lægeligt belyst på afgørelsestidspunktet for stop af dine sygedagpenge samt afslaget på fleksjob. Kommunen har derfor indhentet oplysninger fra din læge til belysning af din helbredsmæssige situation op til ophøret af dagpengesagen.
Af de lægelige oplysninger vi har modtaget fra din egen læge fremgår det, at du i perioden af august 20007 og frem til dagpengesagens ophør den. 12. Juli 2008 ikke har været i kontakt med hverken reumatologisk speicallæge eller din egen læge.

På baggrund af ovennævnte har kommunen revurderet din sag om forlængelse af sygedagpengesagen samt afslag på fleksjob.
Vurdering:
Du har været sygemeldt siden den 27.01.06 på grund af en whiplash læsion. Der har været indhentet lægelige oplysninger fra egen læge, neurolog og neuropsykolog.

Det er forsat Jobcenterets vurdering, på baggrund af de indhentede oplysninger fra egen læge, speicallæger, ressourceprofilen samt rapporten fra den gennemførte arbejdsprøvning, at din sygedagpengesag ikke kan forlænges.
Din dagpengesag har senest været forlænget jfr. § 27. Stk. 1nr. 2 i forbindelse med den gennmførte arbejdsprøvning. Jobcenteret har samtidig undersøgt om du opfylder nogle af de øvrige forlængelsesbestemmelser i § 27. Stk. 1.
Forlængelsesbestemmelser er gennemgået jf. nedenfor:
§ 27. Stk. 1. Nr 1: revalidering overvejende sandsynlig: revalidering anses ikke for at være overvejende sandsynlig, idet du , ud fra den gennemførte arbejdsprøvning, efter Jobcenterets opfattelse, burde kunne vende tilbage til det normale arbejdsmarked uden yderligere tiltag. Du var desuden selv af den opfattelse, at du opfylder betingelserne for et fleksjob.

§ 27. Stk. 1 nr 3: at du med behandling kan forventes at blive rask indenfor 2 gange 52 uger:
Det fremgår af de lægelige oplysninger i sagen at der ikke er iværksat behandling hverken i sygehusregi hos egen læge eller ved speciallæge. Dette fremgår ligeledes af de modtagne oplysninger af 13. Oktober fra egen læge.
Det er derfor vurderingen, at der på dette grundlag ikke kan forlænges efter denne forlængelsesbestemmelse.

§ 27.stk 1 nr 4: Der er ikke tale om en livstruende sygdom
§ 27 stk. 1 nr 5: Der er ikke tale om en arbejdsskade
§ 27 stk 1 nr 6: Der er ikke rejst sag om førtidspension

Det er derfor fortsat Jobcenterets beslutning at dine dagpengesag er ophørt den 13. Juli 2008, da der ikke er fremkommet nye lægelige oplysninger der dokumenterer en ændring/forværring af tilstanden under den gennemførte arbejdsprøvning således at du opfyldte en af de øvrige forlængelsesbestemmelser i § 27. Stk. 1.

Indstilling til afslag på flexjob.

Det er Jobcenter Odsherreds vurdering af du ikke opfylder betingelserne for visitation til fleksjob. Det er Jobcenterest vurdering at din arbejdsevne ikke vurderes nedsat i en sådan omfang at det ikke er muligt at fastholde eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.
Til brug for sagen har der været indhentet speciallægeerklæring fra neuropsykolog hvor det konkluderes at der ikke er ikke tegn på en primær organisk hjernepåvirkning som baggrund for de oplevede kognitive funktionsproblemer, men at disse snarere skal forstås som en del af en efterfølgende stressreaktion.
Der er indhentet speciallægeerklæringer fra neurolog der oplyser at den neurologiske undersøgelse viser normale forhold.
Der er gennemført arbejdsprøvning hvor det af funktionsbeskrivelsen samt fremmøde skemaerne fremgår at du har opnået en gennemsnitlig daglig arbejdstid incl pauser på ca 5 timer de dage hvor du er mødt på arbejdet.
Der er udarbejdet en ressourceprofil. Du har tidligere fremsendt bemærkninger til denne, samt fremsendt dagbog over perioden hvor du var i arbejdsprøvning. Rettelserne til ressource profilen blev indarbejdet ud fra dine oplsyninger. Der er ikke, på baggrund af de indhentede lægelige oplysninger, ændret i ressourceprofilen.

Samlet er det forsat jobcenterets vurdering, at du med de rette skånehensyn- ingen tunge løft-skiftende arbejsstillinger samt passende hvilepauser vil kunne fungere i et arbejde på normale vilkår.

Jobcenteret skal fortsat gøre opmærksom på muligheden fro oprettelse af en § 56 aftale.

Retssikkerhedlovens § 7 a
De påtænkte afgørelser betyder, at du fra den 14.07.08 fortsat skulle søge om kontanthjælp, hvis du ikke var berettiget til at modtage arbejdsløshedsdagpenge . Det fremgår af o plysningerne i din sag at dette er sket.

Partshørring jf. fovaltningeslovens § 19
Du har mulighed for at komme med dine bemærkninger til sagen, inden afgørelse træffes.. Du skal sende dine bemærkninger således, at de senest den 29.10.09 er os i hænde.

Efter den 29.10.09 træffes endelig afgørelse om stop af dagpenge. Dine eventuelle bemærkninger vil indgå i beslutningsgrundlaget.

Bilag. Lægeoplsynninger modtaget 13. Oktober 2009.

Venlig hilsen

Xxx
Sagsbehandler
citat slut.

Det var jo det jeg sagde.. nu skal de f.. få §§ i læssevis håber jeg da, at vi ved fælles hjælp kan finde. jeg må lige sende ovennævnte til fagforening, selvom jeg vurdere at den bedste hjælp nok er her på k10. og jeg skal sende den til en udenforstående hjælper. se længere oppe.. og se hvad hun siger..

Hvis ikke I husker hele min historie.. så springer den § 27 stk 1 nr 5 jo lige i øjet.. da det jo netop er en arbejdsskade.. ASK har givet mig 10 % men og en midlertidig erhvervsnedsættelse på 25%, dvs de forventer den nok højere.. hvis min sag en dag bliver slut i det kommunale system..

på forhånd tak for jeres hjælp og indput som modtages med kyshånd.

Sidst redigeret af Huldra; 22-10-2009 kl. 12:41. Årsag: må finde en kommetar der kan passe..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 14:13   #35
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
SUK, ja, den med arbejdsskaden skvattede jeg og over med det samme; men intet undrer mig, hvad angår den sagbehandler, for din sag ligner til forveksling min, hvad angår selvmodsigelser, springen let og 'elefant' over de relevante §§, hvorefter vi er berretigede til forlængelse af sygedagpenge osv osv.

Og så lægger han ansvaret for afklaring over på dig! ... Hvor smart tror han liiige selv, han er??!!

Det er da Jobcenterets opgave at sende dig til videre udredning hos div. speciallæger, hvis/når de ikke mener de har nok lægepapirer på dig, til at komme med en plan for din fremtid på arbejdsmarkedet, sådan som jeg læser lovgivningen på området, ellers vil jeg sq udbede mig en tolk, for så forstår jeg ikke dansk !!!!

I øvrigt, passer den med de 5 timer, du skulle have klaret i i arbejdsprøvningen jo heller ikke, vel? ... Da ikke så vidt jeg husker

Desuden bliver man jo ikke selvforsørgende på 25 timer om ugen, vel?

Nej altså, alle hans badutspring
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 14:33   #36
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
næ, de 5 timer passer ikke.. i gennemsnit 20½ time pr uge.. men mindre uge for uge..

ja underligt han kan påstå at fordi jeg ikke har været ved lægen, så er deres lægepapirer gode nok... og hvad blev der af den med lægepapirer som bliver for gamle, for dem han henviser til er gamle i gårde, og dårligt refereret..

næ, og mener da også at de timer jeg arbejdede skal være effektive. du ved på fuld skrue.. det var de ikke. de var det jeg selv kalder skåne skåne...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 21:30   #37
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det var også den med arbejdsskade, og de 25 timer, der stak mig i øjnene.

Så vidt jeg husker, så har der for ganske nylig været en, her på K10, der har fået afslag på flex, på baggrund af 20 (tror jeg det var) timers arbejdsevne.
Og dér skrev Suza noget om, at bede om en plan for selvforsørgelse med de 20 timer. Eller noget i den retning.

Den må du jo også kunne bruge, Huldra.

Det er s....s at man skal bruge krudt og tid på, at skrive den ene anke efter den anden, men tit giver det pote.

Min mor fik afslag på et el-køretøj, og jeg skrev en anke. I går ringede de for at høre hvornår de måtte komme med den.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 19:27   #38
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
bumper den lige frem igen, og håber mine tro væbnere ser den og har overskud til en kommentar eller fire..

og alle andres råd, støtte og håb modtages med kyshånd.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 01:42   #39
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Huldra ville gerne hjælpe og kigger lige på den i morgen med forhåbentligt friske øjne , men mon ikke det er til at hitte rede i og hvis ikke du eller jeg kan så kan vi da lige krydse fingere for at andre kan få nogen geniale indfald

Jeg giver det i hvert fald et forsøg

Kors hvor jeg glæder mig til at stoppe i arb prøvning energi nivau er lige med et stort fedt 0
  Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 23:49   #40
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg har siddet og brygget lidt på et svar. jeg havde forestillet mig at sende min indsigelse, skrevet i en kopi af hans brev. sådan imellem alle hans sludderhistorier. skrevet med enten anden farve eller skrifttype..

jeg kunne godt fornemme at jeg har lyst til at skrive det i en tone, som kan virke lidt sur og hånende.. ikke mindst latterliggørende... eller noget.. som skrevet i hyannas tråd.. så er jeg kendt for en slags sort tør humor. og den kunne jo anvendes..

for idioten har jo som sagt skrevet en af årsagerne til at mine sygedagpenge ikke kan forlænges er § 27.stk 1. nr 5.. (?). at det ikke er en arbejdsskade....

feks..

men hvad siger I kære seere.. og lyttere.... vil det være en kanon dårlig ide??

er det bedre at skrive et brev på et blankt papir, i høflig tone.. dog stadig med §§ omkring arbejdsevenmetoden og noget..

en anden ting, kan jeg evt. sætte det som bliver mit forslag på min blog i et lukket indlæg. og I så kan se det der. I som er på min venneliste og som kommer med derpå?

der er jo den med om de er med på en gloer... de der sagsbehandlere..

jeg brygger lidt mere på det og ser om I har nogen kommentarer til dette.. jeg har jo stadig et par dage at løbe på... og har også spurgt min fagforening om de har nogen kommentarer.. de vil så lige have lidt flere papirer jeg skal finde fra min kæmpe plastikpose hvor min sag er arkiveret.. føj for den...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjemsendt sag fra BAN samp Spørgsmål ang fleksjob 10 30-10-2012 14:39
Odsherred Kommune erkender fejl! buster Politik og Samfund 1 11-02-2011 00:15
alle jer i odsherred. Huldra Alt det andet 1 18-01-2010 19:02
anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen dorte At søge førtidspension 31 24-08-2007 09:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension