K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2011, 20:47   #1
Tinz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2011
Lokation: viborg
Alder: 59
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Tinz er ny på vejen
Thumbs down ny på k10 lidt om min baggrundgom

jeg er ny her inde, og fandt siden da jeg ledte efter nogle link til en klage over kommunens afgørelse, og det er jo dejligt at se man ikke er alene. Jeg er selstændig, og har søgt flexjob på grund af helbredet, jobcentret insisterede på at jeg skulle forlade min virksomhed, for at komme i afprøvning i et køkken, jeg holdt ud et ½ år og nu er kommunen kommet med en afgørelse, at de stopper min sygedagpenge, trodst psykiaters og arbejdsprøvningssteds vurdering at jeg skal ned i tid og ikke vil blive i stand til ordinært arbejde. Det har kostet en hel del både økonomisk og psykisk at være i afprøvning.
Lige nu er jeg bare vred og gal, jeg har skiftet sagsbehandler 10 gange, og den sidste har overhovedet ikke set mig, hun har svaret på min mail en gang, og ringet en gang.... oven i det og hold nu fast, så har hun præsteret at sende en fremmed kvindes arbejdsevnevurderingsjournal med navn cpr og hele molivitten til mig , jeg har spurgt mmin sagsbehandler om hun så også har fået mine papire, det har hun så valgt ikke at svare på, jeg vil ha ny sagsbehandler da hun har blandet de to sager sammen, men hendes overordnede har ikke svaret på mine 3 opkald og jeg har lagt to beskeder på telefonsvaren og sendt to mails.... så jeg er så gal så jeg nok afflevere parpirene til politiet sammen med en politianmeldelse
puuhhaa det var godt at få luft, min klage fylder 8 sider + 4 bilag a 4 sider
Tinz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 00:32   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. fleks; Det kommer an på om timerne, du kan arbejde.

hvis du kan arbejde effektivt over 20timer, kan du ende på at skulle acceptere alm. deltidsjob.

Hvad siger din fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 20:34   #3
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey den der med ikke at få svar på mail.

Du skriver den mail igen og sender den hver dag gerne to gange altså morgen og eftermiddag til din sagsbehandler. Hver dag !
Når du har gjort det i en uge eller to, tilføjer du et afsnit i bunden af mailen hovr du skriver at samme mail nu sendes videre til Lederen af afdelingen.
Og sender den til begge - hver dag.
Skulle det så vise sig at de er helt håbløse og stadig ikke gider at svare, så sender du den videre til socialudvalgsformanden Og borgmesteren med angivelse af hvor mange gange du har sendt den til hver.
Dette gør du også hver dag indtil du får et svar.

Det plejer ikke at gå så langt, som regel er det nok at lederen modtager mailen (med inf om hvor mange gange du har sendt den til din sagsbehandler).
Held og lykke -
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 21:17   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tinz Se meddelelser
jeg er ny her inde, og fandt siden da jeg ledte efter nogle link til en klage over kommunens afgørelse, og det er jo dejligt at se man ikke er alene.

Jeg er selstændig, og har søgt flexjob på grund af helbredet, jobcentret insisterede på at jeg skulle forlade min virksomhed, for at komme i afprøvning i et køkken, jeg holdt ud et ½ år og nu er kommunen kommet med en afgørelse, at de stopper min sygedagpenge, trodst psykiaters og arbejdsprøvningssteds vurdering at jeg skal ned i tid og ikke vil blive i stand til ordinært arbejde. Det har kostet en hel del både økonomisk og psykisk at være i afprøvning.

Lige nu er jeg bare vred og gal, jeg har skiftet sagsbehandler 10 gange, og den sidste har overhovedet ikke set mig, hun har svaret på min mail en gang, og ringet en gang.... oven i det og hold nu fast, så har hun præsteret at sende en fremmed kvindes arbejdsevnevurderingsjournal med navn cpr og hele molivitten til mig , jeg har spurgt mmin sagsbehandler om hun så også har fået mine papire, det har hun så valgt ikke at svare på, jeg vil ha ny sagsbehandler da hun har blandet de to sager sammen, men hendes overordnede har ikke svaret på mine 3 opkald og jeg har lagt to beskeder på telefonsvaren og sendt to mails.... så jeg er så gal så jeg nok afflevere parpirene til politiet sammen med en politianmeldelse


puuhhaa det var godt at få luft, min klage fylder 8 sider + 4 bilag a 4 sider
Hej Tinz,

Jeg har forsøgt at dele dit indlæg lidt op det kan være svært at overskue når det er så sammenskreven.

Forstår godt din frustration, men jeg kan kun sige "velkommen i systemet", desværre.

Har du modtaget partshøring omkring sygedagpenge stoppet ? Altså er du blevet varslet om udløb ? Er din(e) lidelse(r) stationær(e)? Den lange klage du har sendt er det vedr. sdp. stop eller sagsbehandlingen omkring din sag som sådan ?

Du har ret til at klage oversygedagpenge stop senest 4 uger efter partshøring. Du kan kun forlænges efter de obligatoriske 52 uger såfremt du kommer under et af de 7 punkter i §27 stk. 1. Disse finder du under "sygedagpengestop" på K10´s forside. Dog kan jeg ikke lige gennemskue om du har været på sdp. i 52 uger og falder for varighed eller om du er blevet stoppet undervejs?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 01:52   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Hey den der med ikke at få svar på mail.

Du skriver den mail igen og sender den hver dag gerne to gange altså morgen og eftermiddag til din sagsbehandler. Hver dag !
Når du har gjort det i en uge eller to, tilføjer du et afsnit i bunden af mailen hovr du skriver at samme mail nu sendes videre til Lederen af afdelingen.
Og sender den til begge - hver dag.
Skulle det så vise sig at de er helt håbløse og stadig ikke gider at svare, så sender du den videre til socialudvalgsformanden Og borgmesteren med angivelse af hvor mange gange du har sendt den til hver.
Dette gør du også hver dag indtil du får et svar.

Det plejer ikke at gå så langt, som regel er det nok at lederen modtager mailen (med inf om hvor mange gange du har sendt den til din sagsbehandler).
Held og lykke -
Absolut IKKE anbefalelsesværdig tvært om, er det en MEGET MEGET dårlig fremgangsmåde, der direkte er ulovlig i det, det går ind under kategorien chikane, ud over at det er temmelig barnligt, så gør bestemt ikke dette.

I stedet giver du 14 dages reaktions tid, er der intet sket skriver du en ny mail hvor du skriver noget i stilen med at du går ud fra at det er en fejl at du ikke har modtaget svar på din mail a xx/xx-11
Men i tilfælde af at det ikke er en fejl skal du gøre xx (navn på SB) opmærksom på at såfremt du intet har hørt senest den xx/xx (giv en uge) vil du videresende en klage over manglende reaktion til jobcenterchefen.

JC chefen giver du en uge, har du stadig intet hørt, er det af sted med endnu en klage denne gang involveres borgmester og evt kommunalbestyrelsen.

Har man søgt et eller andet, og ikke får nogen reaktion kan man efter en "advarsel" anke ud fra at man antager den manglende reaktion som værende et afslag.

Nu HAR du TINZ kontaktet jobcenterchefen (som jeg forstår det du skriver) Det har du naturligvis beviser på, for selvfølgelig benytter du ikke telefonen vel da (det stopper fra i dag af ikke mere telefon, i fremtiden har du skriftlige beviser *ss*)
Mailen til SB og til JC-chef vedlægger du i en mail til borgemester, altså du skriver en klage over manglende reaktion og sender den sammen med beviser til borgemesteren, reagere denne heller ikke prøver du igen denne gang har du så bare hele kommunalbestyrelsen med på en cc, så skal du bare se løjer.

Få en ny SB´er skal du nok ikke lige regne med at få (men tildeles ud fra CPR og det er vanskeligt for deres systemer at hitte ud af tingene hvis man så overflyttes til en der ikke har ens CPR nr) HVIS du får noget der ligner en undskyldning, vil det være i stilen med at det er en beklagelig fejl.

Det hedder sig at hvis der er STORE samarbejdsvanskeligheder har man har ret til en ny SB´er, MEN det er altså ikke borgeren der bestemmer om man kan samarbejde eller ej, det er sørme SB´eren selv der gør det, selv med tydelige beviser og §§ i hånden kan det være umådelig vanskeligt at få en ny, det ved jeg ALT om.

Der med ikke sagt at du ikke er i din gode ret til at bede om at få en anden sagsbehandler, det er du bestemt, men det er bare ikke op til dig at bestemme, du kan heller ikke bare nægte, for så kommer du jo bare ikke videre med din sag.
Men fint du gør forsøget, du kommer jo aldrig til at kunne stole på din nuværende SB´er, og du får jo ikke lov at skifte hvis du ikke prøver, du mister intet ved det.

Mht stop af sygedagpengene, skal du anke stoppet, dog inden der er gået 4 uger fra du har modtaget stop-brevet, selve afgørelsen, mange forveksler partshøringen, fordi den lyder temmelig grov og man (tit) opfordres til at søge KHJ i partshøringsbrevet.

Inden anken bør du søge aktindsigt i din sag (der ligger en formular til det under nyttige links, du finder fanen i toppen af denne side)

Du behøver enlig ikke skrive så meget andet end at du er uenig og derfor anker stop af dine sygedagpenge, så er det op til kommunen at se på din sag igen, holder de fast sender de den til BAN (beskæftigelsesankenævnet)
Så modtager du et brev fra BAN, hvor efter du søger aktindsigt hos BAN, for at tjekke at alle relevante sagsakter er sendt til BAN fra kommunen.

Kommunen SKAL sende alle sagsakter, men der fra og så til at gøre det, er der nogle gange meeeeget langt, så desværre er det nu blevet folks egen opgave at sikre, og eftersende mangler.

Når det er på plads er der et at gøre veeeeente, en lang ulidelig nervepirrende ventetid på at få svar fra BAN

Det lyder lidt som om din kommune har raskmeldt dig administrativt (ellers vil de ikke stanse sygedagpengene så meget før tid varighedsbegrænsningen) jeg har selv prøvet noget der minder om, hvor jeg så bare gik til min egen læge og fortalte at de har raskmeldt mig og at jeg derfor havde brug for en ny lægeerklæring, hvilket jeg fik uden nogen problemer, og så var den potte ellers ude af verdenen, læs jeg tillader IKKE administrativ raskmelding, den eneste der kan raskmelde mig er en LÆGE jeg har været fysisk i kontakt med slut færdig, kommunen skal farmer ikke komme her og tro at de kan slippe af sted med at gøre det administrativt.

OM det er en administrativ raskmelding der er tale om, i din sag kan jeg af gode grunde ikke vide, men noget tyder på det, og så er din bedste hjælper altså din læge.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 17:22   #6
Tinz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2011
Lokation: viborg
Alder: 59
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Tinz er ny på vejen
tak for jeres svar.
Ja hun har stoppet mine sygedagpenge, og nej jeg gad ikke tigge hende om svar, men har meldt hende til politiet for at have sendt personfølsomme oplysninger om en anden til mig og politiet tog det alvorligt og lavede en sag på det hvor han vil finde ud af om den anden har modtaget oplysninger om mig.
Min klage over stop af sygedagpenge, som er sendt ind rettidig er nu sendt videre til ankeinstansen, så får jeg jo se hvor lang tid det tar.
__________________
er nederlag er først en fiasko når man giver andre skyden for det
Tinz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 19:00   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til orientering.....

Kære Tinz

Klagemuligheder
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Sygedagpengestop
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Sanktionsmuligheder over for kommunale ulovligheder.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13472

fra Muskelsvindfonden:
http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...vligheder.aspx

Lad os andre blive informeret om hvordan politianmeldelsen forløber.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 20:58   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Vil give LUM ret i at det tangerer chikane bare at tæppebombe deres mailbokse

LUM, du skriver at det ikke nytter at bede om ny sagsbehandler, da man er fordelt via cpr. nr. og det kan systemerne ikke klare? Den tynde forklaring holder måske nogle steder, men langt fra de fleste steder. Man kan uden problemer flytte en sag mellem 2 sagsbehandlere (hvis man vil/skal)
I den sygedagpenge afdeling jeg sad i (DK's 3. største) skete det jævnligt at vi skulle flytte en borger fra en sagsstamme til en anden, det klarede vi med 4-5 museklik.
De fleste (større) kommuner fordeler sagerne efter hvor mange sagsbehandleren har i forvejen. I sær nu, hvor der er skåret meget ned på personalet.

Mht. til at "råbe dem op"
Jeg kører aktuelt en Børn/Unge sag, mod/med en større kommune på djævleøen, hvor jeg selvfølgelig så skal bruge akterne i sagen. Den pågældende sagsbehandler reagerede ikke på almindelig post, anbefalet post, mails eller opringninger! Derfor valgte jeg i ét hug at maile til: Sagsbehandlere, dennes chef, socialudvalgsformanden og formanden for børn og unge udvalget. Mailen var indstillet til at sende kvittering for modtagelse OG åbning af mailen.
Jeg skrev min problemstilling, vedhæftet beviser på at de har modtaget mit brev, datoer på opkald hvor der var lagt beskeder, samt jeg vedhæftede udkastet til en klage til det sociale nævn, som beskrev overtrædelserne af loven(e) i forbindelse med aktindsigt. Samt at de, i følge min vurdering overtrådte ombudsmandens fortolkning af "god forvaltningsskik"

Personligt vælger jeg at reagere så snart en evt. tidsfrist i loven er overtrådt...

Puha den blev da lang ;-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt om mig ziggy Din historie 20 16-03-2011 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension