K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2011, 22:07   #11
Flex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Lokation: Kolding.
Indlæg: 28
Styrke: 15
Flex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
har aldrig hørt man skal være ansat i mindst 1/2 år før man kan have barn syg
som du selv siger ved man aldrig hvornår tante oda stiller træskoene.
ville kontakte fagforeningen og få svar på skrift, så du har det at forholde dig til.
normalt vil jeg sige en arbejdsgiver er til at tale med,hvis vedkommende er menneskelig
Det er fagforening der har oplyst mig om det med ½ år inden man kan få barnets 1. sygedag Men tror ikke de kender reglerne for varsling af ferie til kommunen. Og ja, tror også det måske er nemmere at snakke sig til en ordning med arbejdsgiver, såfremt det skulle blive nødvendigt. Vist nemmere at danse med en det kommunale
Flex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 22:45   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der står altså noget i flek bogen om optjæning af ferie,men jeg kan ikke linke til det,men det er at finde i nyttige links øverst på siden
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 07:02   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Der står altså noget i flek bogen om optjæning af ferie,men jeg kan ikke linke til det,men det er at finde i nyttige links øverst på siden
http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 16:02   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tak vovse det var den jeg mente,tråd spørger har jo arbejdet et stykke tid og der står noget om hvor længe man skal jobe for at have ret til et hvis antal dage.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 17:02   #15
Flex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Lokation: Kolding.
Indlæg: 28
Styrke: 15
Flex er ny på vejen
Tak "c.l.e.o." og "vovse" for linket

Har lige et spørgsmål mere... Pjecen Fleksjob 19. udgave, er det en gengivelse af loven? Eller er der en anden lov, som kommunen kan henvise til?

V.h. Flex.
Flex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 20:07   #16
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Pjecen er udgivet af en interesse forening, men de henviser jo til loven i deres materiale, så det er bare det du skal henvise til, og ikke selve pjecen!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 21:20   #17
Flex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Lokation: Kolding.
Indlæg: 28
Styrke: 15
Flex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Pjecen er udgivet af en interesse forening, men de henviser jo til loven i deres materiale, så det er bare det du skal henvise til, og ikke selve pjecen!
Tak Andersine

Nu sidder du jo på den anden side af skrivebordet, kan jeg se Kender du reglerne, om kommunen kan forlange at man melder feriedage 14 dage før?
Det jeg kan finde frem til i loven, siger at NÅR man ER ansat i fleksjob, så skal ferie blot meldes inden ferien påbegyndes.
Men hvad gør man så i det første halve år, hvor man endnu ikke er berettiget til f.eks. barnets 1. sygedag? Der kan man jo af gode grunde ikke melde til kommunen dagen før, at imorgen bliver mit barn syg og jeg har derfor brug for en feriedag

V.h. Flex.
Ps. Dejligt, at der også er sådan nogen som dig herinde på K10 - som der er på den anden side af skrivebordet
Flex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 21:25   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Den lovgivning jeg indsatte som en link til lovgivning om at melde ferie 14 dage før i indlæg nr. 4 i din tråd. Den gælder for fleksjobbere. Der står også noget om at melde ferie under 14 dage før..... Når du skal have ledighedsydelse i din ferie gælder den her, også som ansat. Det må være samme princip.

Hmm men måske kan Andersine svare på det. Jeg synes selv det er lidt underligt at skal give besked til kommunen 14 dage før, når man har et job...

Sidst redigeret af curls; 07-09-2011 kl. 21:30.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 21:50   #19
Flex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Lokation: Kolding.
Indlæg: 28
Styrke: 15
Flex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Den lovgivning jeg indsatte som en link til lovgivning om at melde ferie 14 dage før i indlæg nr. 4 i din tråd. Den gælder for fleksjobbere. Der står også noget om at melde ferie under 14 dage før..... Når du skal have ledighedsydelse i din ferie gælder den her, også som ansat. Det må være samme princip.

Hmm men måske kan Andersine svare på det. Jeg synes selv det er lidt underligt at skal give besked til kommunen 14 dage før, når man har et job...
Jamen... Sådan som jeg læser det... så står der klart og tydeligt at...

Personer ansat i fleksjob, blot skal melde ferien før feriens afholdelse, der står ikke noget om hvor længe før.
Det er i stk. 2, der omhandler personer der er ledige og modtager ledighedsydelse... DE skal melde ferien 14 dage før.

Se nedenstående citat fra dit link:

§ 18. En person, der er ansat i et fleksjob, og som ønsker at holde ferie med ledighedsydelse efter § 74 e i lov om aktiv socialpolitik, skal før feriens afholdelse med ledighedsydelse give kommunen besked herom.
Stk. 2. En person, der er ledig og modtager ledighedsydelse, har ret til at holde ferie med ledighedsydelse efter § 74 e i lov om aktiv socialpolitik, hvis jobcenteret modtager meddelelse herom senest 14 dage før, ferien skal afholdes, og der ikke allerede i ferieperioden er fastsat møder, givet tilbud om fleksjob eller afgivet tilbud mv., som personen har pligt til at deltage i.


Eller er det mig der mistolker det totalt??

V.h. Flex.
Flex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 21:58   #20
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Altså, må skynde mig at sige, at jeg ikke sidder med det her til dagligt, så det er kun et bud!

Men generelt set, så er fleksjobbere lønmodtagere ligesom alle andre, så derfor skal man som udgangspunkt kun forholde sig til det, som er aftalen med arbejdspladsen/overenskomsten!

De andre regler handler kun om ledighedsydelsesmodtagere.

Ville umiddelbart mene, at det ville være meget mærkeligt at skulle melde ferie til kommunen i de sager, hvor man har et arbejde! Og har heller ikke set det i de fleksjobsager jeg har stødt på, hvor folk blev sygemeldte på et tidspunkt.

Det eneste der stod i de sager, var den årlige opfølgning, ellers intet...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilkendelse af fleksjob, regler. simsons Spørgsmål ang fleksjob 4 26-07-2013 16:04
Nye regler fleksjob Knopf Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 21-08-2012 19:42
Nye Regler om Fleksjob angel1975 Spørgsmål ang fleksjob 14 03-08-2012 20:17
Fleksjob regler Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 18 12-01-2012 01:27
Nye regler for fleksjob Mikail Spørgsmål ang fleksjob 6 14-12-2010 15:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension