K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2015, 19:17   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
spørgsmål ang Add.

hej med jer

håber nogen har erfaring med Add. jeg har i dag fået afvide at min datter har fået konstateret Add. er der nogen af jer der har erfaring med dette??
Og" evt. midicinering ??

hun er 12,5 år gl. og ikke" udadgerende.. det er det med at holde fokus i skolen i timerne og til tider kognitive beskeder. og orginasere sig.


mvh. Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 20:32   #2
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
jeg har en datter med add der også er stille og rolig... men koncentration og det at holde fokus og orden er meget svært for hende
hun får medicin som har en rigtig god effekt på hende
hun har haft diagnosen i ca 7 år nu
vil du vide mere så spørg endelig..
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 21:01   #3
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Er det skolen der ønsker medicinering, eller tilbyder de alternaive pædagogiske problemløsninger.

Jeg har selv som voksen været medicineret, og det var da meget fedt at blive kognitivt overlegen, men desværre har det mange andre virkninger, af negativ karakter også, og dem må man jo overveje om man vil tage med, eller presse skolen til en anden tilgang.

Jeg har permanente skader efter brug af medicin, i form af gentagende manier... "Ritalin" og "atomoxetin" var direkte udløsende, dette er også slået fast af hospitalet.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 22:03   #4
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
Hej
jeg har en datter med add der også er stille og rolig... men koncentration og det at holde fokus og orden er meget svært for hende
hun får medicin som har en rigtig god effekt på hende
hun har haft diagnosen i ca 7 år nu
vil du vide mere så spørg endelig..
hvor gl. er din datter. og hvordan reagerede hun på midicinen det første stykke tid efter hun var startet på den ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af pif Se meddelelser
Er det skolen der ønsker medicinering, eller tilbyder de alternaive pædagogiske problemløsninger.

Jeg har selv som voksen været medicineret, og det var da meget fedt at blive kognitivt overlegen, men desværre har det mange andre virkninger, af negativ karakter også, og dem må man jo overveje om man vil tage med, eller presse skolen til en anden tilgang.

Jeg har permanente skader efter brug af medicin, i form af gentagende manier... "Ritalin" og "atomoxetin" var direkte udløsende, dette er også slået fast af hospitalet.
det er lægen jeg" har spurgt om,om.. vi er ude i evt. midicinering. vi har en aftale med lægen igen om 3 md.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 22:31   #5
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
det er lægen jeg" har spurgt om,om.. vi er ude i evt. midicinering. vi har en aftale med lægen igen om 3 md.
Så synes jeg i skal bede skolen om en plan for hvad de kan gøre, det bør der være rigelig tid til.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 22:33   #6
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
min datter er 15 nu.
hun får koncerta (staves) og lidt Ritalin sidst på dagen.. og hun har aldrig haft bivirkninger af det.
jeg er sikker på hun ikke kunne klare skolen uden støtte fra medicinen og nok så vigtigt, lærere der forstår det de har med at gøre!
hun er over årene kommet stille og roligt ud i en alm klasse.. med enorm god støtte og et godt samarbejde med en pædagog, endnu har hun samtaler med støtte pædagogen et par gange om ugen.. og efter behov feks hvis klassens lærer synes der er noget
det har kostet meget arbejde gennem tiden.. både fra min datters side, skolen og os forældre har samarbejdet meget.. ellers var det aldrig gået godt
min datter ville aldrig fungere godt i en alm klasse uden den store støtte, da hele hendes læs ville vælte!
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2015, 20:21   #7
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
spørgsmål ang. Add.

hej igen til jer alle !!

håber nogle der har lidt erfaring med Add. midicin.
min datter på 12.år har lige fået konstandteret det. og jeg har læst og hørt at det er en arvelig sygdom. men der er bare det at hverken i min el. min mands familie er der nogen der har det. vores datters handicap er fokus og konsentrations området. ikke noget med det sociale eller der udover.
vi går bare med en del bekymringer i forhold til fremtiden ang. uddannelse og om hun måske" skal starte på midicin da lægen var inde på emnet.
vi har nemlig hørt en del dårlige ting om piller i forhold til Add.

mvh. Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2015, 21:11   #8
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
en læge på børnepsyk i århus fortalte mig at add og adhd kan opstå af gentagne depressioner feks hos ens mor eller far.
jeg er nemlig også den første i min familie der har adhd.. men min mor har haft flere depressioner.
måske i kan spore noget ad den vej
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2015, 21:20   #9
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
Hej
en læge på børnepsyk i århus fortalte mig at add og adhd kan opstå af gentagne depressioner feks hos ens mor eller far.
jeg er nemlig også den første i min familie der har adhd.. men min mor har haft flere depressioner.
måske i kan spore noget ad den vej
mener du det er optået imens" en forældre har en depression. eller evt. under graviliteten. jeg har haft et par stykker grundet dødsfald i familien og ellers stress har også givet en af dem. men er ovenpå igen.
eller evt. afsagn da min mand har et par udsendelser iform af irak og Afghanistan krigene. plus det løse.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2015, 21:24   #10
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
det er bare at en forældre har haft depressioner inden fødsel.. det kan sagtens være år før graviditet det er hvertfald den forklaring jeg fik.. jeg undrede mig nemlig over hvor min adhd kom fra
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension