K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2014, 01:35   #1
Alison
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Alison er ny på vejen
Håber i kan hjælpe.

Hej,

jeg håber der sidder en herinde der kan hjælpe mig med mit spørgsmål, for jeg stresser over det.

Jeg har været bevilget fleksjob i mange år, men er blevet så dårlig at min sb søgte førtidspension til mig lige inden den nye reform trådte i kraft. På trods af alle papirer sagde ingen arbejdsevne, afslog pensionsnævnet og ankestyrelsen ligeså, med begrundelser der var helt hen i vejret.
Da min sb mente at det eneste der kunne gøres, var at indstille mig til et ressourceforløb, blev det gjort og jeg blev tildelt et tidligere i år.
Jeg får ressourceydelse svarende til ledighedsydelse (som jeg fik før). Indtil videre mener de speciellæger jeg har været i kontakt med i dette her forløb, at jeg skal have fp, men da jeg er under 40år, er jeg bange for at dette igen vil blive ignoreret.

Mit spørgsmål lyder, hvis et pensionsnævn skulle give afslag igen, og kommunen så kun kan bevilge mig fleksjob igen (selvom jeg ikke kan klare det), hvilken ydelse ville jeg så komme på? Ville jeg komme tilbage på ledighedsydelse med det samme, eller ville den hedde kontanthjælp? Jeg frygter det sidste, eftersom jeg jo vel egentlig så starter forfra.

Håber i kan hjælpe mig.

mvh
Alison
Alison er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2014, 11:04   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De kan IKKE tage leddighedsydelsen fra dig, uden at du bevilliges førtidspension, eller NÆGTER at samarbejde!

Så klag du gerne, hvis du får afslag igen.

Læg mærke til, at formuleringen; At førtidspension, som UDGANGSPUNKT, ikke tildeles. Det betyder at den SKAL gives, hvis der ikke er andre muligheder!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2014, 14:16   #3
Alison
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Alison er ny på vejen
Mange tak for dit svar Popiae :-)

Nej, jeg ved godt, at det skal gives hvis der ingen andre muligheder er, men jeg har bare ingen tiltro til systemet længere. Men jeg vil bestemt også klage hvis det skulle komme til dette.

Men i princippet er jeg jo ikke på ledighedsydelse nu, men ressourceydelse svarende til ledighedsydelse...så er ledighedsydelse ikke i princippet ophørt? Det er derfor jeg bekymrer mig.
Alison er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2014, 18:32   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm alle der er visiteret til fleksjob får ledighedsydelse....

Det var på de gamle regler at man kunne få kontanthjælp som flekser...

Hvis du har været i ressourceforløb og det forløb ikke har vist at du er kommet nærmere arbejdsmarkedet....ja så får de vel svært ved at nægte dig en førtidspension...

Det var jo derfor du kom i ressourceforløb....for at se om din arbejdsevne kunne forbedres....og du kom i det forløb fra fleksjob....så det vil ikke rigtig give nogen mening hvis de så skulle sætte dig tilbage til fleksjob....medmindre din arbejdsevne er blevet bedre...

Men jeg forstår godt din tvivl ang kommunen....for de gør mange vanvittige ting...

Du bør samle alt hvad du kan der dokumentere at din arbejdsevne ikke er blevet bedre...søg aktindsigt osv...

En evt klage bør gå på dette...at du blev sat i ressourceforløb fra fleksjob og at din arbejdsevne ikke har kunne udvikle sig..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 20:45   #5
Alison
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Alison er ny på vejen
Til Webmaster,

Tak for dit svar.

ja det er rigtigt, men der er ledighedsydelse på kh niveau og så er der den "almindelige" på den høje sats. Det er den høje sats jeg har fået før og som jeg nu også får som ressourceydelse. Det var derfor jeg skrev KH, og derfor jeg er nervøs for at de endnu engang ville se bort fra diverse udtalelser, da de så ville kunne spare endnu flere penge.

Mit ressourceforløb er endnu ikke helt afsluttet. Og jeg har ikke fået det bedre, tværtimod - men de udtalelser der lå da min sb søgte fp til mig sagde allerede der ingen arbejdsevne er, og det var fra speciallæger + udtalelser fra endnu en arbejdsprøvning.
Og det ignorerede både pensionsnævn OG Ankestyrelsen. Det er på baggrund af dette, at jeg ingen tiltro har til systemet overhovedet.

Jeg har løbende aktindsigt, så jeg får kopi af diverse dokumenter osv når der kommer nyt i min sag.
Alison er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2014, 00:32   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ahhh ja det gør jo en forskel...om det er ledighedsydelse eller kontanthjælp....

Jeg tror at hvis du kommer fra den høje ledighedsydelse....og du stadig får samme beløb i ressourceforløbsydelse....at du så vil få den høje ledighedsydelse hvis du kommer tilbage på fleks...

Men da jeg ikke er 100 % sikker så kunne det måske være smart af dig lige at kontakte STAR (Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering) http://www.star.dk/da/Kontakt.aspx

Der vil du kunne spørge ind til det.....men husk at spørge nøjagtig....

Altså ikke spørge ind til om du får kontanthjælp hvis du kommer fra et ressourceforløb....men til om du vil få den høje ledighedsydelse eller ledighedsydelsen på KH niveau...hvis du kommer tilbage på fleksjob fra dit ressourceforløb...

Husk at fortælle at du fik den høje ledighedsydelse før da du var i fleksjob og det er det samme beløb du får nu i ressourceforløbsydelse...

Man kan skrive en mail til dem på [email protected] som er deres hovedmail..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2014, 21:41   #7
Alison
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Alison er ny på vejen
Nej beklager, det var mig der fik formuleret mig lidt forkert :-)

Men tusind tak for hjælpen, jeg vil prøve at kontakte STAR og høre om de kan hjælpe med et svar. Jeg vidste ikke de eksisterede, så mange tak for at gøre mig opmærksom på dem :-)
Alison er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2014, 22:01   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Næ hvorfor skulle man også vide at de eksistere...man burde jo kunne få den hjælp man skal have igennem kommunen...men sådan er det desværre ikke mere..

En anden vigtig ressource når man er i dette system....eller som kan være en vigtig ressource er DUKH http://www.dukh.dk/

Der kan man få rådgivning http://www.dukh.dk/fa-radgivning/

Man kan også få hjælp til selvhjælp http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/arbejdsmarked

Det bedste er....at det er gratis...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension