K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2014, 19:03   #1
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Ydelsen på løntilskud... ?

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig, for kommunen er ikke til den store hjælp...

Hvis man er 25 år, og på kontanthjælp/uddannelseshjælp med aktiveringstillæg, og man så kommer i løntilskud i en privat virksomhed, hvordan beregnes ydelsen så til at være ?

Jeg kan slet ikke tyde det der kan findes via google, og dem fra kommunen kan ikke rigtig svare på så meget
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 19:23   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
"Hvis man ansættes med løntilskud hos en privat arbejdsgiver, får man almindelig overenskomstmæssig løn, pension og arbejdstid."

kilde: http://star.dk/da/Indsatser-og-ordni...entilskud.aspx

Så det kommer an på hvilken overenskomst dit job hører under.
Hvad er det for et job du har fået?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 20:28   #3
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
"Hvis man ansættes med løntilskud hos en privat arbejdsgiver, får man almindelig overenskomstmæssig løn, pension og arbejdstid."

kilde: http://star.dk/da/Indsatser-og-ordni...entilskud.aspx

Så det kommer an på hvilken overenskomst dit job hører under.
Hvad er det for et job du har fået?

Tusind tak for svar... Jeg spørger på min kærestes vegne, men det er som finmekaniker han skal i løntilskud.

Kommunen siger at han ikke vil få mere end sin ydelsen som han får nu, og endda nok mindre - giver det mening at de siger det ?

Er det virkelig så enkelt som det der står i det link du har sat ind ? For når kommunen forklarer det, så er det med både det ene og det andet, og forskellige satser, og noget med 5000 kr om måneden, og jeg ved snart ikke hvad...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 21:39   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Bed kommunen give ham en skriftligt redegørelse for lønnen med henvisninger til loven, hvis de bliver ved at mene noget andet. Det lyder lidt som om kommunen tror det er en offentlig virksomhed han skal i job med løntilskud hos.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 22:42   #5
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Bed kommunen give ham en skriftligt redegørelse for lønnen med henvisninger til loven, hvis de bliver ved at mene noget andet. Det lyder lidt som om kommunen tror det er en offentlig virksomhed han skal i job med løntilskud hos.

Det vil jeg sige til ham... Tusind tak for din hjælp.

Ved du om der der forskel i satserne, afhængigt af alder ? Han har fået at vide, at fordi han er under 30 år, så vil han få så lav en ydelse...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 22:59   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er ikke en ydelse. Det er løn. I skal finde overenskomsten for finmekanikere. Det er vist i Dansk Metal http://www.danskmetal.dk/Loen%20og%2...dsforhold.aspx

Løn afhænger af uddannelse og erfaring.

Men er han ikke medlem af en fagforening? De kan hjælpe ham fastsætte lønnen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 23:02   #7
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det er ikke en ydelse. Det er løn. I skal finde overenskomsten for finmekanikere. Det er vist i Dansk Metal http://www.danskmetal.dk/Loen%20og%2...dsforhold.aspx

Løn afhænger af uddannelse og erfaring.

Men er han ikke medlem af en fagforening? De kan hjælpe ham fastsætte lønnen.

Han er desværre ikke medlem af en fagforening... Beklager jeg skrev ydelse, jeg mente selvfølgelig løn - men den er så ikke afhængig af hans alder, men hans erfaring/uddannelse ?

Jeg forsøger at forberede ham bedst muligt, fordi det lader til kommunen jo ikke rigtigt ved eller vil vide, hvad de rent faktisk skal gøre...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 23:41   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Dansk Metals overenskomster http://www.co-industri.dk/DA/Nyheder.../Download.aspx

han kan jo prøve at høre arbejdsstedet om det er den overenskomst de ansatte finmekanikere arbejder under.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension