K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2008, 17:51   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation Kronisk syge skal klare sig selv nå !!!!

Prøv at læse tonen i denne artikel Hård og ubarmhjertig... Den er fra Nyhedsavisen som har meget dårlige journalister efter min mening.

Jeg gad godt vide hvad en hjertepatient skal gøre selv ???? hvis der sker noget de andre sygdomme er vel alvorlige nok til at patienterne har brug for læger og hospitaler en gang imellem...denne artikel er noget vrøvl...hvad har vi hospitaler til ?????


http://avisen.dk/kronisk-syge-skal-k...lv-220308.aspx


Sygehusene overrendes af kronisk syge danskere.

Kronisk syge skal klare sig selv

22. marts 2008

Rygerlunger, sukkersyge og andre kroniske sygdomme plager mere end hver femte dansker.

De kronisk syge ryger ind og ud af danske sygehuse, men nu skal de lære at klare sig selv.

Af: Sara Zankel (Journalist)

Flere og flere danskere får kroniske diagnoser, som hjerteproblemer, psykiske sygdomme og sukkersyge. De mange kronisk syge lammer de danske sygehuse, og de syge skal derfor blive bedre til at klare sig selv, skriver Jyllands-Posten.

- Hvis vi ikke får styr på de mange kronisk syge, og de fortsætter med at ryge ind og ud af sygehusene, sander sundhedssystemet til, siger sundhedsprofessor Kjeld Møller Pedersen til Jyllands-Posten.

De syge skal derfor lære at forebygge og behandle sig selv i deres eget hjem.

- Den store kunst er at sætte de kronisk syge i stand til selv at tage vare på deres sygdom og tolke deres symptomer, så de ikke skal rende lægen og sygehusene på dørene hele tiden, siger Kjeld Møller Pedersen.

De mange kronisk syge mennesker er resultatet af, at befolkningen bliver ældre og ældre , og at en lang række livsstilssygdomme for alvor slår igennem, forklarer sundhedsprofessor Kjeld Møller Pedersen.




er der nogen der ved hvad en "sundhedsprofessor" er for en størrelse ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2008, 18:23   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja jeg undrede mig også da jeg læste den...

Troede netop at sygehusene var til syge mennesker, men det er de åbentbart ikke for så sander sundhedssystemet til, ja selvfølgelig må det være træls for lægerne at have alle de syge mennesker rendende hele tiden, men hvad er det så lige sygehusene er til for ??, tja det mangler vi så lige svaret på
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2008, 00:05   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jamen, det er dog utroligt, hvad man kan læse.

Et land med så lav gennemsnitslevealder
Citat:
I Danmark har vi den laveste middellevetid i Vesteuropa
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/10/060831.htm

. og samtidig skulle vi være "et af verdens lykkeligste folk", så hvad kan man ellers forvente?!

Dødsårsagsstatistikkerne er ikke opdateret i årevis
Citat:
Spm. Nr. S 993
Til ministeren for sundhed og forebyggelse (Jakob Axel Nielsen (KF)) . ( 19/3 08 ) af: Karen Hækkerup (S)
Spm i fuld tekst: Mener ministeren, at det er tilfredsstillende, at vi i Danmark ikke foretager nogen kontrol af, hvorvidt dødsattester er korrekt udfyldt af den attest-udstedende læge, jf. ministerens svar på spm. 252 alm. del, hvori ministeren svarer, at det ikke vides, hvor ofte der er fejl i de angivne dødsårsager, herunder i de diagnoser, der angives som medvirkende dødsårsager, idet der ikke har været gennemført en konkret analyse af dette?
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...S993/index.htm

Så nu kan folk få lov at pleje sig selv derhjemme i dyb ensomhed, for medmenneskelighed er sat på formler og på LEAN.

De store sundheds-profeter, -professorer, -økonomer kan ikke finde ud af at sætte omsorg og empati på formler, for det er der ingen penge i.

Men at slynge ud i hovedet på folk, at de bare kan lade være med at ryge, for så undgår de KOL, og så sparer man penge. (KOL stammer PRIMÆRT fra astma i barndommen, og IKKE fra rygning.) 3.000 dør årligt af KOL, men KUN 300 får førtidspension pr. år pga. KOL. HVAD lever de 2.700 af, mens de er døende?! Og skal de nu ovenikøbet også pleje sig selv - når de INGEN penge har? Hvad f.... bilder de sig ind? Deres familie og ægtefæller hetzes ud på arbejdsmarkedet, så den kronisk syge kan heller ikke hente hjælp i den nærmeste familie. Er det sådan et samfund, vi har betalt høje skatter til i årevis?

Næ, det er sat i system, at de kronisk syge og ældre kan få lov at rådne op i deres egne hjem bag lukkede døre. Se bl.a. her, hvor grundigt systemet er:

http://www.intramed.dk/index.php?opt...FQOc1AodSBCPRQ

Jeg kunne forstå, hvis det var et samfund, hvor man ingen skat havde betalt, men i et land, der stadig betaler moms, afgifter og høje skatter, så burde der have været en STOR opsparing til at blive passet bare nogenlunde i tilfælde af sygdom og alderdom. Der er nogle regnestykker, der ikke passer. Hvad er alle disse skattekroner gået til?

Jeg fatter det simpelthen ikke.

Fortsat god påske til jer andre, mit humør er da dalet helt ned på nulpunktet.

Sygehusene nedlægges i Danmark. Nu er der kun Sundhedshuse.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2008, 00:46   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er utroligt at folk ikke ser hvilke vej det bære her til lands ....

Man skal fan*** ikke tillade sig at blive syg, jeg var ved at gå bagover da jeg så nyhederne til aften hvor en mor havde fået fjernet sin børn fordi hun havde fået en dødlig sygdom, hun mente stadig at hun kunne tage vare på dem og det samme mente hendes omgivelser ...

Børnene var blevet sat i familiepleje med henblik på at skulle til deres far og bo, men selv faderen mente at de ville have det godt hos deres mor og at det så længe som det kunne lade sig gøre , skulle være hende de var hos (kvinden havde fået en dødsdom så lad os da tage hendes børn også )

og som om et ikke var nok så var hun tilladt at se sine børn to gange om ugen af 1½ time...

Hvem sagde velfærd...

Hvad med om man hjalp sådan en kvinde i stedet for... man kunne give hende en hjemme hosser og en handicaphjælpere til at aflaste hende mht børnene og så lade de børn få en sidste tid med deres mor...

jeg syntes altså selv at der skal meget til at forage mig men jeg er sq FORAGET og SUR det kan man bare ikke ... håber at der snart er nogen der vågner op...

skal man nu til at have fjernet sine børn fordi man er syg ...
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2008, 00:54   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det så jeg ikke, men til gengæld så jeg den mor, hvis to sønner dræbte den 16-årige.

Den mor havde SELV bedt om hjælp til sine sønner, men fik det IKKE!!!

Hvorfor fjerner man en kræftsyg mors børn, men ikke børn, som volder problemer overalt i systemet?!

Hvor er logikken henne? Hvor er empatien henne?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2008, 11:42   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hejdien jeg blev også chokeret over at man straffer en dødeligt syg mor med at tvangsfjerne hendes børn ...jeg har ikke kunnet få det ud af mit hoved siden jeg så det...

...det er helt FORKERT...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2008, 12:08   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja til dem der vil vide hvor i landet der er sådan en behandling af syge borgere så var det roskilde kommune, som ikke udtaler sig om konkrete sager ... føj
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2008, 12:37   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det så jeg ikke, men til gengæld så jeg den mor, hvis to sønner dræbte den 16-årige.

Den mor havde SELV bedt om hjælp til sine sønner, men fik det IKKE!!!

Hvorfor fjerner man en kræftsyg mors børn, men ikke børn, som volder problemer overalt i systemet?!

Hvor er logikken henne? Hvor er empatien henne?

JA OG HVOR ER HYLEKORET Fra DF jeg har intet hørt fra dem om hvor forfærdeligt dette makabre mord er......det var danske drenge der brutalt aflivede en ung dreng der tilfældigt er af tyrkisk afstamning og var ude og dele aviser ud...nu hyler politikerne op om hvor synd det er for de drenge at de ikke fik den fornødne hjælp fra kommunen men når det er indvandrerdrenge der render rundt med knive og er voldpsykopater så skal de bare smides ud af landet...men politikerne aner ikke at kommunen IKKE hjælper folk men bekriger folk...jamen hvordan kunne det ske ...siger de...jamen hvordan kunne det ske efter 12 års VKO der har fået deres stemmer ved at systematisk gå efter udlændige og svine dem til for at få stemmer......og altimens så er den tyrkiske dreng DØD og borte...hans liv er slut her på jorden...han fik smadret sit unge hoved af en baseballkølle og er glemt på Fredag.

De BLINDE leder de BLINDE...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2008, 12:57   #9
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
DF har nu reageret på det mord:

http://www.danskfolkeparti.dk/DF_kræ...orvaltning.asp
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2008, 13:13   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øh.... der stod intet om medfølelse for de stakkels involverede forældre.

Denne pressemeddelelse er dobbelt så lang som ovenstående.

Hvis man nu kædede de to pressemeddelelser sammen, ville man opdage, at de penge, Københavns Kommune mangler, bliver brugt til noget helt andet.

Jeg husker ikke lige, hvor mange milliarder, DF gerne vil bidrage med, men det er rigtig mange børn, syge, handicappede og ældre, der kunne få hjælp.

Ja, jeg forstår ikke, hvordan disse grupper kan få hjælp nok, når kommunerne IKKE får penge til at hjælpe dem.

http://www.danskfolkeparti.dk/Dansk_...mmissionen.asp
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syge danskere søger hjælp til at klare kommunen L.S. Politik og Samfund 0 21-08-2013 20:32
Kørselsfradrag for kronisk syge og handicappede phhmw Spørgsmål ang fleksjob 3 19-03-2013 22:04
Kronisk syge skal lære at passe sig selv keld60 Politik og Samfund 10 12-04-2012 18:10
Inspiration til kronisk syge.... phhmw Et godt link! 0 21-10-2010 21:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension