K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2013, 08:17   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Fuppede sig til KH

Citat:
Hellerup-dreng fik kontanthjælp på 1. klasse
Citat:
Velstillede unge testede, hvor nemt det er at få kontanthjælp ud af Københavns Kommune - blev både godkendt og fik gode råd om at narre systemet af samme sagsbehandler
http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1924068.ece

Det passer sikkert LA meget godt... Og ender nok med at ramme de mange mennesker, der virkeligt har brug for hjælp...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 08:29   #2
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Jeg mener mediernes overskrift er misvisende....

I mine øjne FUPPEDE den unge mand sig ikke til noget som helst, han fortalte om sine drømme, han er sikkert både velklædt og veltalende, så HVORFOR skulle jobcenteret ikke lade et ungt menneske følge sine drømme om udd og senere arbejdsområde ?

De er gået alt for vidt i denne krig mod de svage....

I dagens DK med høje priser på alt, 19.980 - før skat altså ikke en dyt....

Fatter ikke nogen hopper på alt det ævl her, de kan jo få udleveret samme beløb og så se hvor langt de kommer når alt er betalt...samtidig kan de få frataget deres job, og stille sig op i jobkøen og herefter få det ene afslag efter det andet....

Hvis jeg var rask, så havde jeg gerne stillet op til at bevise det modsatte..

Det er SÅ usmageligt af medier og rigere mennesker at have ondt i røven af dem der ikke har noget.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 09:29   #3
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
og hvem er det lige der snyder hvem .......

Jeg tror en del læsere på EB glemmer at læse hele teksten, der er tale om at han har i alt fået 19.980 kroner fra staten over 3 mdr og ikke 19.980 kroner om måneden i 3 mdr

Og en anden hetz jeg kan mig over er den hetz der køres mod indvandringen fra ikke vestlige lande, der er hårde regler for familiesammenføring til DK og sprogkrav og garanti stillelse osv osv osv til ens ægtefælle/børn fra et ikke vestligt land ....... det sat op imod de europære under EU flaget der kan starte deres bil op og køre til DK uden sprogkrav, uden garanti eller penge på bankbogen, de kan tage deres mand/kone/børn osv med til DK på deres glatte ansigt, bare en af dem har et job i DK, gad vide hvad den indvandring koster de danske skatteydere, da de kan modtage eksempelvis skolegang gratis fra dag 1 til børnene hvis forældrene ønsker at sende deres børn i dansk skole, mens forældrene kan gå rundt og lære nul dansk osv ( den med indvandringen er møntet på Danskernes Parti der har lagt en kommentar under artiklen på EB ), syntes bare det er den omvendte verden at en EU borger er meget bedre stillet i DK end en etnisk dansker er mht mand/kone/barn forholdet, men den lader man passere og tager kun fat i folk fra ikke vestlige lande.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 10:00   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, så vil jeg da lige sige at så nemt er det ikke alle vejne ,jeg har hjulpet en gemmen papir junglen for at få kontant hjælp,der skulle tryldes mange papir fram før det lykkes og så var udbetalingen med forbehold,der skulle betales tilbage hvis der var urigtige oplysninger.
Og de blev tjæket det er vi ikke i trivel om,det var så fredriksberg komune.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 11:44   #5
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Jeg fatter ikke lige LA og JBO han udtaler : at man skal sætte ydelsen ned til 6.700 kr om måneden, vedkommene har fået 19.980 kr over 3 mdr og for mig svare det til en ydelse på godt 6.600 kr om måneden hvilket vil sige at JBO nærmest taler for at vedkommene har fået for lidt udbetalt ...... ?

http://www.bt.dk/politik/joachim-b.-...ere-er-til-gri
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 12:07   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Jeg fatter ikke lige LA og JBO han udtaler : at man skal sætte ydelsen ned til 6.700 kr om måneden, vedkommene har fået 19.980 kr over 3 mdr og for mig svare det til en ydelse på godt 6.600 kr om måneden hvilket vil sige at JBO nærmest taler for at vedkommene har fået for lidt udbetalt ...... ?

http://www.bt.dk/politik/joachim-b.-...ere-er-til-gri
He he... Svindel med tal har han lært af chefen for partiet...Lars Seier

Kuglestøderen havde ikke forudset at nogen ville begynde at regne på det spin



....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 12:12   #7
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Hey der

Der er jo en grund til at JBO er ude at kommentere med det samme

I den mini-tv-dokumentar, der i dag lægges ud på YouTube, viser de fire filmmagere, hvor nemt en af dem fik adgang til kontanthjælp fra et jobcenter i Københavns Kommune.

En af de unge filmskabere, Max Cantor, er medlem af Liberal Alliances ungdom, mens de andre tre enten betegner sig selv som liberale eller til venstre for midten.


/steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 12:23   #8
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Roden til problemet er, at ydelserne er alt for høje. Danmarks Statistik har materiale, der viser, at en trediedel af den stærkeste gruppe af kontanthjælpsmodtagere ikke opfylder kravene for at få kontanthjælp.

- Sæt ydelsen ned til 6.700 kr om måneden. Det svarer til at en enlig med et barn har et rådighedsbeløb på 6000 kr om måneden, når skat, husleje og varme er betalt. Det kan man godt leve af, siger Joachim B. Olsen.


Taget fra BT, det regnestykke kan jeg ikke få til at gå op.
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 12:41   #9
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jamen

en husleje på 700 kr.

Hvilket årti lever han i fjolset.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 12:51   #10
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Folk sluger det råt. Selvfølgeligt er det nemt for ressourcestærke og intelligente mennesker at snyde systemet.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension