K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2011, 21:55   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
PutteHundested, den med "løbende aktindsigt" smutter vist tit for kommunen.
Jeg gjorde det, at hver gang jeg havde været til møde aflveverede jeg en begæring om aktindsigt ved skranken
Jeg skrev på den, at jeg ønskede aktindsigt siden sidst, med datoen for hvornår jeg sidst fik aktindsigt.

Har du ikke mulighed for at tage en bisidder med til møderne, altså en person, som kan være dit "vidne". Iøvrigt er det fuldt ud lovligt at optage møderne på f.eks. mobiltelefon, mp3'er eller diktafon.

Kan du ikke få din læge til at hjælpe dig med, at blive ordentligt udredt?

Hvis du har noget du skal aflevere på kommunen, så bør du aflevere det personligt ved skranken, hvor du så beder dem om en kvittering på, at de har modtaget det.

Jeg vil anbefale dig, at skrive en udførlig dagbog, for hele døgnet, jeg har selv brugt denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Skriv den på pc og send kopi til din sb hver uge, også selvom denne evt. ikke ønsker det.

Bliv i denne tråd, også når/hvis du får nye spørgsmål, så er det nemmere for os andre at hjælpe dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 22:00   #22
PutteHundested
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
PutteHundested er ny på vejen
Vovse, jeg afleverer altid personligt, og får en skriftelig kvittering på hvad jeg har afleveret. For alt for mange gange har jeg oplevet at de pludselig ikke har fået det alligevel, og så er det jo mig der lyver, for de ku jo ikke finde på at smide noget væk. Hun var lang i hovedet sidst, da jeg havde afleveret noget, hun ikke kunne finde, og jeg så kom med en kvittering + en kopi af hvad jeg havde afleveret...!

Hvem skal være bisidder for mig? jeg kender kun min kæreste, og han er lige så grøn og dum som jeg selv, han fatter intet af hvad de snakker om. Og han synes det er dybt ubehageligt, og blir bare sur på dem.

Jeg har søgt om en bisidder fra kommunen, en som kan hjælpe med at stille spørgsmål, kender lidt til reglerne, som både tager mit parti, men samtidig er neutral. Det kunne jeg ikke få...!
PutteHundested er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 22:08   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså, nu tager jeg den lige oppe fra og ned, men som jeg læser det, så kan du udemærket selv styre det, bare du ved hvad du skal. Du kan sagtens formulere dig, måske bedre skriftligt end mundtligt ? Og ad denne vej kan du med faglig hjælp hente udredning af din sag. Det er ikke altid at en bisidder løser problemerne for eenn.... Det må vi erkende..

Derfor skal vi have fundet ud af hvad der skal afklares i forhold til dig og det skal du formulere til din sagsbehandler, stille og roligt uden angreb. Een ting ad gangen forstår du hvad jeg mener ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 00:14   #24
PutteHundested
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
PutteHundested er ny på vejen
Enteneller, jeg kan formulere mig skriftligt ja, så snart det blir mundtligt går det galt.

Kommunen har fået hele historien på skrift, men om de har læst det ved jeg ikke. der er ihvertfald ikke en eneste af mine sagsbehandlere der nogen sinde har sat sig ind i det, eller har vidst hvad jeg refererede til. Jeg skriver tit mails til min sagsbehandler, får sjældent svar, også selvom jeg stiller spørgsmål til div ting.

Og når jeg så blir indkaldt til samtale, eller selv har indkaldt, og beskrevet de emner som jeg gerne vil snakke om, så er der heller ikke nogen af dem der har kigget i min journal først. Det mærker man tydeligt. Så lover de at læse på den til næste gang, og næste gang har jeg så fået ny sagsbehandler.

De er mennesker lige som vi, de kan også blive syge, JA, de kan også have travlt, JA. men for f... er træt af det her system.
PutteHundested er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 11:12   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PutteHundested Se meddelelser
Jeg skriver tit mails til min sagsbehandler, får sjældent svar, også selvom jeg stiller spørgsmål til div ting.
Kommunerne er forpligtet til at fastsætte nogle svarfrister, spørg til disse, enten næste gang du er til møde eller også skriftligt.

Har du tidligere fået svar på mail fra din sb?
Det jeg mener er, om du er sikker på, at "postgangen" virker.

Ellers ville jeg anbefale dig, at skrive dit spørgsmål på et stykke papir, adressere det til din sb og så aflevere det ved skranken, mod kvittering.

Hvis du så ikke har fået svar efter 14 dage (det er den svarfrist jeg har fået oplyst i min kommune, den kan være anderledes hos dig), så skriver du en klage til jobcenterchefen, men husk, at skrive tydeligt at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.

Det handler om, at du får vist div. sb'ere, at du ikke vil rendes om hjørner med, at du forventer, at de overholder deres forpligtelser lige såvel, som du overholder dine.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 11:19   #26
PutteHundested
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
PutteHundested er ny på vejen
Vovse, ja jeg VED at mail adressen virker.

Sidst jeg skrev en masse spørgsmål, fik jeg ikke svar først, så rykkede jeg for svar, og skrev til hoved mailen til jobcenteret, om denne sagsbehandler evt var syg eller på ferie siden jeg ikke fik svar? de skrev så tilbage at de ville undersøge hvorfor han ikke svarede.
et par dage efter svarede han, "jeg indkalder dig til samtale den og den dato"... intet svar på spørgsmål eller noget som helst.

Da jeg mødte op, havde han ikke svar på spørgsmålene. og han lovede så at kigge den mail igen, og svare på mail. har han ikke gjort.

Jeg synes bare det er et uendeligt system af klager, klager og klager.
PutteHundested er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 11:32   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PutteHundested Se meddelelser
Vovse, ja jeg VED at mail adressen virker.

Sidst jeg skrev en masse spørgsmål, fik jeg ikke svar først, så rykkede jeg for svar, og skrev til hoved mailen til jobcenteret, om denne sagsbehandler evt var syg eller på ferie siden jeg ikke fik svar? de skrev så tilbage at de ville undersøge hvorfor han ikke svarede.
et par dage efter svarede han, "jeg indkalder dig til samtale den og den dato"... intet svar på spørgsmål eller noget som helst.

Da jeg mødte op, havde han ikke svar på spørgsmålene. og han lovede så at kigge den mail igen, og svare på mail. har han ikke gjort.

Jeg synes bare det er et uendeligt system af klager, klager og klager.
Jeg ville sende en klage til jobcenterchefen.
Beskriv problemet, som ovenfor, formuler det som en klage over, at sb ikke besvarer dine henvendelser.

Og så kommer jeg lige i tanker om, at der er en §, et eller andet sted, der siger, at sagsbehandlingen skal tilrettelægges så borgerne kan deltage i sagsbehandlingen, eller noget i den stil.
D.v.s, at hvis man har problemer med hukommelse og koncentration (som mange af os har), så har man ret til, at få tingene på skrift, da vi jo ellers ikke kan deltage i sagsbehandlingen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 11:36   #28
PutteHundested
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
PutteHundested er ny på vejen
Vovse, ja den er jeg også med på, men får intet på skrift. Det var et mareridt sidst, og selvom jeg HVER gang ber om at få en kopi af alle notater, så sker der intet. Har også været nede med den formular herinde fra, men lige lidt hjælper det. har også klaget til jobcenter chefen, der sker intet. først da jeg brokkede mig til borgmesteren skete der noget. men skal man virkelig blive ved med at gøre det på denne måde?

Jeg tænker, om de synes jeg er besværlig, eller irriterende, eller ja jeg ved ikke hvad jeg tror de tænker om mig, men er også bange for at de blir trætte af mig?!
PutteHundested er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 14:01   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PutteHundested Se meddelelser
har også klaget til jobcenter chefen, der sker intet. først da jeg brokkede mig til borgmesteren skete der noget. men skal man virkelig blive ved med at gøre det på denne måde?
Ja, hvis det virkelig er den måde de skal have det på, så må du gøre det sådan.

Borgmesteren har jo mulighed for, at give besked nedad hvordan de skal tackle tingene, altså f.eks. kan borgmesteren jo bede jobcenterchefen om, at stramme op, så borgerne ikke ser sig nødsaget til, at henvende sig til ham.

Når du, igen, ser dig nødsaget til, at henvende dig til borgmesteren for at få svar på dine spørgsmål kan du jo starte brevet med "jeg beklager meget, at jeg endnu engang ikke ser anden mulighed end at inddrage dem i mine problemer vedr. jobcenteret" eller noget i den stil.

Du kan evt. sende kopi til samtlige byrådsmedlemmer når du skriver til borgmesteren, så disse også bliver opmærksomme på de problemer der er.
Det kunne jo være, at der sad blot en med sin gode moral i behold.

Nu ved jeg ikke hvordan du skriver når du klager til jobcenterchefen, men det kunne være noget i denne stil:

"Til jobcenterchefen (evt. navn hvis du kender det)

Jeg ønsker at klage over manglende svar fra min sagsbehandler, fornavn + efternavn på denne.
Den x/x (for en måned siden) sendte jeg en mail til Xxxx for at få svar på nogle spørgsmål vedr. min sag i kommunen, se vedlagte bilag (udskrift af mail) nr. 1.
Da jeg ikke havde modtaget svar på mine spørgsmål rykkede jeg Xxxx for svar d. x/x (for 2 uger siden), se vedlagte bilag (udskrift af mail) nr. 2.

Desværre har jeg endnu ikke modtaget svar på mine spørgsmål fra Xxxx og håber nu, at du kan hjælpe mig med svar på disse, som fremgår af min mail af x/x, bilag 1.

Med venlig hilsen PutteHundested (cpr.nr.)
"

I en klage bør man holde sig til fakta, evt. henvise til §'er, udelade div. følelsesudbrud, gerne holde det i en forretningsmæssig tone.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 18:01   #30
PutteHundested
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
PutteHundested er ny på vejen
Vovse, tak fordi du hjalp med formuleringen, den vil jeg ihvertfald bruge hvis det er. Og tak til alle, for svarene.
PutteHundested er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre, har brug for hjælp ! MortenBE Alt det andet 44 30-06-2012 14:43
Hjælp hvad skal jeg gøre ette74 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 18-12-2011 19:40
Hvad skal jeg sende med til en §17 - Hjælp Bare Mig Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-12-2010 21:01
Hjælp mig, hvad skal jeg gøre?! MissSwitchie Alt det andet 2 08-02-2010 21:05
hjælp hvad skal jeg gøre ? jbf Din historie 5 21-12-2009 20:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension