K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2011, 18:25   #11
PutteHundested
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
PutteHundested er ny på vejen
Jeg har iøvrigt også klaget over sagsbehandlerens ord, i mine journaler. Hun skriver "camilla ønsker sig at tage en sosu uddannelse"... DETTE HAR JEG ALDRIG SAGT!!!

Jeg ønsker slet ikke at arbejde i hjemmeplejen, men på dav. tidspunkt var det det eneste job jeg havde på hånden, og kommunen ville fratage mig min kontanthjælp, fordi jeg ikke ville i aktivering 37 timer om ugen. 37 timer?!?! jeg kan ikke engang arbejde 10 timer om ugen, og så ville de have mig i aktivering i 37???

... typisk halsnæs kommune..!
PutteHundested er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 18:32   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når de vil have dig i aktivering eller lignende i et eller andet du ikke magter..

Så lad være med at sige at det vil eller kan du ikke.. for det kan de vende imod dig og skrive at du selv blokerer for udredning eller mangler vilje til at komme på arbejdsmarkedet.

Sig istedet at du ikke ved om du kan klare det, men at du lige vil vende det med din læge..

Hvis du stiller med en sygemelding kan de ikke gøre noget.

De kan skrive til din læge og spørge om du evt vil kunne klare den eller den aktivering trods sygemeldingen osv..

Men så bliver det mellem lægen og dem.

Du kan jo selv se hvordan de har vendt dine ord omkring Sosu..

Jeg har selv kæmpet i 10 år nu på kontanthjælp.. men det lader til at min nye kommune tager mig alvorlig heldigvis.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 18:42   #13
PutteHundested
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
PutteHundested er ny på vejen
Pip, de mente at jeg godt kunne klare 37 timer med at søge job, nede på deres job og kompetence center. Nogen dage sidder der 2 mennesker, andre dage sidder der 100 mennesker.. og de skriver selv at jeg har det svært med andre mennesker, og jeg derfor skal skånes for at være sammen med mere end 2-3 personer af gangen. Jeg fik en lægeerklæring, jeg betalte den oven i købet selv, mødte op på kommunen med den, men den ville de ikke tage alvorligt. De mente at de først kunne forholde sig til det, når der var stillet en egentlig diagnose, og derfor fik jeg brev om at hvis jeg ikke mødte op på job og kompetence, så ville jeg miste min kontanthjælp.

Rent tilfældigt blir jeg så tilbudt et job, (min kæreste skaffede mig det) og så tager jeg det istedet for, fordi jeg kunne nøjes med 10 timer om ugen...

Så een ting er hvad de skal, en anden ting er hvad de gør.. ;(
PutteHundested er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 18:49   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De er kolde i r.... nogen gange.

Det du så kan, er at møde og så tilte/bryde sammen eller hvad du nu gør under aktiveringen.. sygemelde dig, og så er det kommunen der skal betale lægeerklæringen, hvis de beder om en....

Det er et fuldtidsjob at overleve i kontanthjælpssystemet..

Og er man ikke syg i forvejen, så bliver man det.

Det er så stressende...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 19:02   #15
PutteHundested
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
PutteHundested er ny på vejen
Pip, det har jeg skam gjort. det er bare ikke holdbart i længden, fordi det skader mig selv, og mit forhold til kommunen. De finder bare på noget nyt. Først var det stresskursus, så var det afspænding, så blev det pludselig til gymnastik 4 timer om ugen, (sammen med 25 andre) og sådan fortsatte de... til sidst job og kompetence, og der sagde jeg fra!
PutteHundested er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 19:11   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men hvis din læge har sygemeldt dig, skal de respektere det....

Han skal sige god for hvad de må sætte dig til under en sygemelding.

Hvad siger din læge til det hele... hjælper han dig ?

Sørg for at få en henvisning til den psykiater du nævnte, også selv om der er lang ventetid.. for lige pludseligt er tiden gået..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 20:57   #17
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Sidst redigeret af tlf_dame; 21-08-2011 kl. 05:58. Årsag: Indlæg slettet af afsender
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 21:09   #18
PutteHundested
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
PutteHundested er ny på vejen
TLF dame. øøøh, lige nu har jeg en mand, men jeg har haft mange, så mon ikke jeg også har haft en IS? aner det ikke faktisk, kan ikke holde styr på dem...
PutteHundested er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 21:19   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg tror at man skal passe på med ikke at personificere behandlingen i systemet. Det kan meget vel være at der er forskel på hvordan man bliver behandlet i kh. til forskel fra sdp. og afklaring i forhold til ftp og fleks. Men det med at tage personer som sagsbehandlere op, det syntes jeg at vi skal holde os fra.

At vi så har samme erfaringer i hvert vores regi, det må vi så prøve at drage nytte af
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 21:29   #20
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja du har fuldstændig ret EE.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre, har brug for hjælp ! MortenBE Alt det andet 44 30-06-2012 14:43
Hjælp hvad skal jeg gøre ette74 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 18-12-2011 19:40
Hvad skal jeg sende med til en §17 - Hjælp Bare Mig Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-12-2010 21:01
Hjælp mig, hvad skal jeg gøre?! MissSwitchie Alt det andet 2 08-02-2010 21:05
hjælp hvad skal jeg gøre ? jbf Din historie 5 21-12-2009 20:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension