K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2011, 18:39   #1
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Uduelig kommune.

Sidder her og syder af raseri på vegne af min storebror.

Jeg har jo selv været hele kommunens elendige og langtrukne sagsbehandling igennem de sidste 5 år og endte ud med FTP her i maj i år. Og tak for det , nu slipper jeg endelige for kommunen. Troede jeg.

Sagen er den at min storebror som er i midten af tyverne er uddannet mekaniker og har haft job indtil for 7 måneder siden, hvor han ligesom så mange andre måtte fyres. Desværre for han var rigtig glad for det og de var glade for ham. Min bror er ordblind og har bestemt ikke nemt ved det boglige.
Han var ikke medlem af en A-kasse.

Så efter at have søgt mange mange stillinger og ikke engang været til en eneste samtale, måtte han jo indse at kontanthjælp var den eneste udvej. Lettere sagt end gjort.

Han henvendte sig i feburar måned for at hører om der var mulighed for at få hjælp til at skrive ansøgninger, men det var der åbenbart ikke.

Han har så siden været dernede 5 gange for blot at møde en nummerautomat der var sat sorte sækker over pga overbelastning, ergo de kunne ikke tage flere ind den dag.

2 gange har han siddet i kø i 4-5 timer og så fået at vide at de havde lukket for i dag og han kunne komme igen i morgen

Endelig kom han ind til en samtale, blot for at få at vide at han skulle udfylde en masse papir på computeren.

Et min storebror har ingen computer, og to, han kan ikke læse eller skrive ret godt.

Han tager derned igen dagen efter og spørger om de kan hjælpe ham, men næ nej, han skal udfylde de papir først for at de gider at snakke med ham.

Igen igen igen tager han derned hvor jeg er med, og magen til skabede og flabede behandling skal man lede længe efter.

Hende bag skraken talte til min bror som om han var 5 år gammel. Læste papierne op på en flabet måde og sagde til min bror at det jo ikke var for sjov folk fik kontanthjælp, øh

Jeg sagde til hende at hun svarede utrolig flabet og at det kunne hun godt stoppe med. Hun blev helt tavs og sad og surmulede bag skranken.

Jeg hjalp min bror med at udfylde alle de papir , samt oprette sig i deres system på computeren. Han kommer igen ind til en samtale, men får nu at vide at han skal have kopi med af kontoudskrift. Hvorfor siger de ikke sådan noget på forhånd ??

Dagen efter er vi i banken og hente papirerne og vi kører op på kommunen og får nu at vide at de også skal have oversigt over husleje. De siger at det står i de papir han har fået, men sådan et papir har han aldrig fået. De siger han nok har smidt det væk, men det ved jeg min bror ikke har.


I dag var han så dernede for gud ved hvilken gang og var sikker på at det var sidste gang, men nu siger de så at de også skal have kopier af hans lønseddler

Han har nu stået uden nogen form for indtægt i 7 måneder og jeg har hjulpet ham så godt jeg kunne. Men hvad fanden er meningen. Jeg er så RASENDEN på kommunen, de skider jo på deres borger, opfører sig som flabet teenager og gider overhovedet ikke hjælpe.


Tror snart han har brugt 800 kr i buspenge frem og tilbage, han bor et godt stykke væk fra kommunen.


Hvad stiller man op ?? Hvem skal man klage til ??
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 18:46   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.ordblindeforeningen.dk/

Her kan han søge råd og vejledning... og de ved hvilken hjælp han har krav på...

Det er måske et godt sted at kontakte...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 20:02   #3
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Føj for en opførsel Jeg kan sandelig godt forstå din vrede!!! Jeg krummer tæer når jeg læser om det

Mon ikke det er jobcenterchefen der skal klages til? Jeg kan ikke sige det med sikkerhed, så jeg håber at nogle af de "garvede" kommer dig og din bror til hjælp.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 20:23   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jo, det må være jobcenterchefen en klage skal stiles til.

I behøver ikke, at kende navnet på denne, blot skriv "Til jobcenterchefen".

Sørg for, at det fremgår tydeligt af brevet, helst den første linie, at det er en klage, da den ellers lander på en sagsbehandlers skrivebord.

Mit råd er, at i holder jeg til fakta i klagen, ikke alt for meget føleri ell.l., det ryster de bare på hovedet af.

Hold gerne en forretningsmæssig tone.

Held og lykke med det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 20:49   #5
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
det ryster mig at læse at nogle mennesker kan gå hjem fra et job daglig med god samvittighed når man behanler sine med mennesker sådan.
håber i får klaget de rette steder og din bror må få den hjælp og de ting han er berettigt til
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 21:07   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis han har ansøgt om kontanthjælp, har jobcentret ikke noget at gøre med det..

Det er ydelseskontoret.

Når man søger om kontanthjælp, skal man stille med et bevis på at man har været i jobcentret og stille sig til rådighed som jobsøgende.. eller evt. en sygemelding.

Men ellers har jobcentret ikke noget med kontanthjælp at gøre.

De skal blot give ydelseskontoret besked, hvis man ikke overholder kravet om at stå til rådighed.

Men ja - behandlingen er rystende og desværre ikke usædvanlig.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 21:10   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis han har ansøgt om kontanthjælp, har jobcentret ikke noget at gøre med det..
Det er da muligt at jeg tager fejl, men jeg hørte selv under jobcenteret mens jeg var på kh.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 08:10   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er da muligt at jeg tager fejl, men jeg hørte selv under jobcenteret mens jeg var på kh.
Det er jobcentret der står for den daglige kontakt... men det er ydelseskontoret der udbetaler kontanthjælpen... lige som det er ydelseskontoret man sender ansøgninger om enkeltydelser til.

Jobcentrets sagsbehandler kan heller ikke tildele kontanthjælp eller enkeltydelser, men de kan hjælpe med ansøgningerne hvis de er flinke..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 09:53   #9
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
hvor frygteligt!! at man vil være bekendt at behandle andre mennesker sådan her i dk!!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 10:05   #10
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
det er en ren opdragelsesmetode
-gør det meget besværligt og skræm dem væk når Borgere søger om en ydelse, så kommer de ikke igen- det er billigere for kommunen.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
AK AK Den kommune blyp67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-10-2010 13:35
Gladsaxe kommune vs Gentofte kommune Allstar Alt det andet 0 15-05-2010 21:12
Ny kommune... Kjersti Alt det andet 11 14-10-2008 09:21
Frederiksberg Kommune - en god kommune. Jessica Dit og Dat 4 21-06-2007 09:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension