K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2011, 19:54   #21
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Det er Sorø Kommune.

Det er da håbløst at du skal have alle 9 sager lukket før der kan ske noget i din sag.

De 40.000 kr er godt givet ud, det er ikke pengene der er et problem.
Hvis jeg ikke havde brugt de penge på en advokat havde jeg været på randen til selvmord nu.
Kommunerne er sku ikke til at danse med.
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 20:08   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har faktisk 10, for der er lige skrevet i status til kommunen
at jeg har begyndende skizofreni
mit er både fysisk og psykisk
men det er første gang lægekonsulenten skal vurdere mit psykiske
en angst type der ikke kan behandles
skizotypisk sindslidelse
grund tll jeg er kommet på bosted
men har ingen depression overhovdet, det er der faktisk ikke rigtig nogen som forstå
det burde man næsten få med min tilstand
men uden medicin vil jeg dog være i en anden verden. hvis man kan beskrive det på den måde
men Nej der kan jo være behandlingsmuligheder
ydeligere en grund er jeg ikke koster dem noget
ud over de cirka 45000 kr om måneden det koster og have mig på bosted
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 20:19   #23
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Puha det var da ikke så lidt du der fejler
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 20:50   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Man kan kun starte hvis man har lægens accept på det, det gælder vel stadigvæk.
Den hæftede jeg mig også ved første gang jeg læste om dem, så jeg fik en aftale med min læge om, at han ville kigge på det hvis det blev relevant.

Print det ud og hold dem op på det.

hopper skrev:
"Jeg har jo fra BAN og ankestyrelsen at min skade er stationær og varig samt at behandlingsmiligheder er udtømte."
På den baggrund ville jeg sende sb en mail med spørgsmål om, hvad formålet med Quick Care skulle være i forhold til din sag.

På den måde får du dels afklaret om hun seriøst mener, at det kun skal være samtaler, dels får du måske afklaret om hun anser det for at værre en behandlingsmulighed, som jo er udelukket af andre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 07:48   #25
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
På den måde får du dels afklaret om hun seriøst mener, at det kun skal være samtaler, dels får du måske afklaret om hun anser det for at værre en behandlingsmulighed, som jo er udelukket af andre.
Det var da en god ide, det tror jeg at jeg gør vil med det samme ;-)

Der er bare den hage at min sagsbehandler er på ferie, så det er lederen jeg skal sende den til.
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 08:15   #26
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hej hopper, kan du skrive noget om, hvad er det for en afgørelse som du venter på lige nu.
Den afklaring du skal igennem, er i forbindelse med hvad?
Er din sygedagpengesag afsluttet?, hvis jeg, har du fået dine sygedagpenge tilbagebetalt?

Er det pension på foreliggende, eller er du blevet indstillet af jobcenter og er under afklaring?

Jeg spørger, fordi det er lidt uvist for mig hvad det er, som du venter på lige nu.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 09:42   #27
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Som du nok ved ankede jeg mit stop af sygedagpenge.

I afgørelsen stod at behandlingsmuligheder er udtømte, min skade er stationær, og jeg havde en varig nedsættelse af erhversevne.

I afgørelsen stod at:
Vi vurdere at min sag kan blive afgjort inden for 39 uger, derfor skal jeg have udbetalt sygedagpenge i 39 uger, med tilbagevirkende kraft.

Vi vurdere samtidig at jeg skal gennemføre en ny arbejdsprøvning for at vurdere hvor meget min erhversevne er nedsat med.


Det er mig sammen med advokaten der har sat skub i Jobcenteret ang den arbejdsprøvning.
Jeg vil godt have min sag afsluttet så hurtigt som muligt, og jeg gider ikke at Jobcentere bliver ved med at trække tiden.


Jeg søgte pension sidste år, det blev et afslag fordi der var en uafprøvet behandlingsmulighed, idet jeg ikke havde været igennem en Smerteklinik.
Den har jeg netop afsluttet.
Det vi fandt ud af var, at jeg ikke kan tåle Medicin, det eneste smertestillende jeg kan tage er Panodiler.
Og det er der sku ikke meget gods i.

På baggrund af det overvejer jeg at søge pension igen, men selvfølgelig kun hvis min advokat siger god for det.

Han bliver rassende når jeg fortæller ham at Jobcenteret vil smide mig ud i et nyt behandlingstilbud (han har været på ferie og kommer tilbage Mandag)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 11:38   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vil anbefale flg.;

1. Skriv ref af det møde til sagsbehandler samt leder af job-center.
Herunder aftaler.

2. Skriv at du har talt med Quik care, at der ikke er overensstemmelse med det aftalte.
henvis til at behandlings muligheder ER udtømte.

3. Vedr arbejdsprøvning, der SKAL forud laves en job-plan du skal underskrive.
Du skal IKKE acceptere 15uger, når 8 uger er aftalt.(har selv fået godkendt 8uger af Statsforvaltningen).

4. Jeg ville anbefale at du insistere på 8uger på et REVA-center for en bred afklaring af arbejdsevne, da du står til fleks eller pension.
En sådan afgørelse accepteres OFTE ikke udfra en afklaring på en alm. arbejdsplade, da dette IKKE tæller som bred afklaring.

Snak med din advokat, få nyt møde hvor advokat deltager, alternativt fagforening.

Insistere på afklaring på reva-center, som ved behov kan få en psykiask vurdering, på stedet.
Ergo slår du 2 fluer med et smæk.

Der er IKKE krav, om yderligere helbredsmæssig afklaring eller behandlingstiltag, hvorfor, som du selv skriver, alene handler om god vilje fra dig.

De forsøger tydeligvis at snyde dig, og hjemtage ekstra refusion. Lad dig ikke snyde, men sørg for, at du får den endelige afklaring.
Spørg gerne igen

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 16:41   #29
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
hej popiae

Jeg sad faktisk tidligt i morges og skrev en mail til lederen.

Jeg kom ind over alle de 4 punkter du kom med...
Så tak for svaret, for så kan det da ikke være forkert det jeg har skrevet ;-)

Citat:
Insistere på afklaring på reva-center, som ved behov kan få en psykiask vurdering, på stedet.
Ergo slår du 2 fluer med et smæk.
Jeg har lige været på smerteklinik (Kogneativ) hvor jeg havde tilknyttet en
  • smertelæge
  • psykolog
  • socialrådgiver
  • fysioterapeut

Så jeg har sådan set været igennem hele møllen.

Det var egentligt også meget rart at snakke med en Socialrådgiver, som kender systemet inde fra, og ved hvordan Kommunerne behandler folk ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 23:34   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Super!

Held og lykke

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunen overholder ikke reglerne lillesine Skal kommuner ikke overholde loven? 7 15-06-2013 21:59
Når Jobcenter ikke overhold tid Louise-Lotus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 03-06-2013 08:32
§17 stk 1.2 og jobcenter har ikke reageret østerbro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 76 29-12-2011 12:50
hvis kumunen ikke overholder min Jobplan noffn Alt det andet 0 24-10-2010 22:33
æv! aktør overholder ikke fristen empowerment Din historie 5 05-07-2010 21:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension