K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2011, 12:31   #1
JustFoundMe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
JustFoundMe er ny på vejen
Syg ... Fortvivlet ... Og hvad nu ?

Fatter mig lidt kort, da jeg simpelthen ikke har mod til at skrive for meget lige nu, men alligevel søger svar.

Jeg har siden barnsben haft det dårligt - mit arbejdsliv har altid været præget af fravær, løgne, og mere fravær - digtede altid sygdomsforløb op, for at slippe for kontakten med andre.

Jeg har nu været sygemeldt 1 år (faktisk 1 1/2 - da jeg sygemeldte mig af flere gange) .. Men har været hjemme et år i streg nu.

Jeg har angst, kan snart ikke handle, er depressiv og slås i hovedet med tusind tanker. Jeg har varighed 31.8.11 men ved ikke hvad der så sker.

Hende på jobcentret siger konstant - aahhh men du skal nok blive klar igen. Lægen skriver altid ved ik - og special lægeerklæringen fra Psykiatrisk afd. var noget rod.

Føler mig presset til at søge ud, men ved det ikke vil holde mere end et par minuttet inden jeg igen er færdig i sjæl og krop.

Forventer ikke nogen løsning herinde, men måske nogle svar jeg kunne bruge ?

Går til psykolog nu... Men bliver hun spurgt af kommunen ?

Har det skidt... Ved ikke hvad jeg skal gøre. Orker ikke en gang gå til lægen og synes min medicin gør mig så dårlig .. Ville ønske jeg bare kunne sove af og til, men nej.... Sover aldrig.
JustFoundMe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 12:43   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej JustFoundMe,

Velkommen til, du er kommet til det rette sted.

Du skal absolut have hjælp, pt. døjer du formodentlig en del med at du ikke aner hvad der skal ske med dig og din sag ved kommunen og denne skal vi nok prøve at hjælpe dig med.

Men hvad med din psykolog, arbejder I godt sammen ? Bliver du medicineret korrekt ? Du skriver at du ikke orker at gå til lægen, men er det ikke din psykiater der medicinere dig?

Mht. din sag kunne det lyde som om at du er på sygedagpenge ? Disse falder for varighedsbegrænsningen d. 31/8 kan jeg forstå. Dette betyder at du snart burde partshøres. Derved skriver kommunen til dig hvorfor dine sygedagpenge kan forlænges iht. §27, eller hvorfor de ikke kan forlænges.

Egentlig burde du allerede have modtaget en partshøring da dette skal ske senest 2 uger før sdp. stop. !! Se forsiden af K10 under sygedagpengestop, heraf fremgår bla. §27, der lister de punkter du skal kunne komme ind under såfremt du skal kunne forlænges på sdp. Hvis du ikke forlænges ryger du på kontanthjælp såfremt du er berettiget hertil.

Mht. at kontakte din læge, psykolog osv. så kan kommunen godt dette, men de vil formodentlig give dig besked herom og din evt. psykolog vil kalde dig ind for en status vil jeg da mene.

For at få forlænget sine sygedagpenge er det vigtigt at ens lidelse(r) er stationær(e), men også at man er i stand til at deltage i en evt. arbejdsprøvning og er man for syg dertil skal denne evt. kontraincideres af ens behandlere.

Nu vil jeg ikke skrive mere, men kom tilbage her på din tråd for yderligere spørgsmål. Din sagsbehandler hjælper dig sikkert ikke med at få forlænget dine sygedagpenge, vi ser desværre alt for ofte af folk, der falder for varighedsbegrænsningen ikke får forlængelse.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 15:32   #3
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
hej - har sendt dig en pm
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 11:40   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af JustFoundMe Se meddelelser
og special lægeerklæringen fra Psykiatrisk afd. var noget rod.
Er der ikke nogen, der har taget rigtig fat i dig, og har lavet en decideret udredning på dig?
Ellers må du forlange at det sker
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp jeg er fortvivlet!!! dezi Dit og Dat 13 02-02-2013 23:27
Fortvivlet Massøren Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 07-02-2011 19:12
nyt fortvivlet medlem... rygsæktysker Alt det andet 2 21-11-2010 14:33
meget fortvivlet Ole-Oliver Spørgsmål ang fleksjob 1 02-09-2009 20:41
Fortvivlet... Dorthemusen Alt det andet 10 29-01-2009 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension