K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2009, 21:57   #11
Angelsbaby
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: kalundborg
Alder: 43
Indlæg: 24
Styrke: 15
Angelsbaby er ny på vejen
For pokker da også... Undskyld men det er simpelthen for galt... Hvilke kommunale retningslinjer bruger din socialrådgiver...?
Jeg startede arbejdsprøvning på 25 timer og endte på 16 timer... Og i følge det svar du har fået ser min sag sådan ud at jeg startede med at kunne få et deltidsjob i følge dem og endte som pensions sag... Ej nu må de da lige...

For mig lyder det som om komunen har spillet falit i din sag... som om at de måske ikke liiige har gidet at tage sig tiden til at kigge på hvilke skånehensyn der er taget og din sygehistorie. Og så må du jo spørge din socialrådgiver om hun/han også sover 2 timer minimum når vedkommende har fri...? Jeg personligt kan ikke tillade mig at sove hvis jeg skal arbejde efter normalen for så får jeg ikke handlet ind og hentet børn og lavet mad og badet og lavet lektier og hvad der ellers høre til i en ganske almindelig familie med børn....

Jeg håber du anker din sag endnu engang for i mine øjne er det simpelthen udelukkende paragraf rytteri du har været udsat for... De trækker dig langs grænserne af hvad de kan tillade sig. Det er hverken medmenneskeligt eller humant.

Mange tanker og kram Lise
Angelsbaby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 22:04   #12
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Hej Møffe.
Jeg syntes, du skal få din egen læge med ind over Da min mand & jeg var over at tale med min læge ang. pension, sagde hun, at der også var noget med, at de skulle have med i deres overvejelser, hvordan du havde det, når du kom hjem. Hvor meget du skulle hvile, hvor meget du kunne deltage på hjemmefronten = livskvalitet osv. Det hele skulle med i de samlede overvejelser.
Knus fra Lotus
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 06:51   #13
møffe2012
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
møffe2012 er ny på vejen
Hej alle. 1000 tak for jeres gode råd og meninger. Jeg er selv meget frustreret over det hele og man får det godt nok ikke bedre af at man konstant har det dårligt og ikke kan være noget for børnene, de har i øjeblikket heller ikke nogen far, da han arbejder i døgndrift, for at få det hele til at hænge sammen. For øvrigt var jeg ikke deltidsansat før jeg blev syg. Knus

Sidst redigeret af møffe2012; 21-10-2009 kl. 06:55.
møffe2012 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 11:46   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
møffe hvad er du på når du ikke arbejder ? ingen ting ? (kontanthjælp gift) det jeg tænker på er om ikke du skal sygemelde dig igen , og så prøve igen på det reele time antal som du kan klare og det er jo så ganske simpelt ikke de 22½ time...

Du skal jo videre det vil sige at du er nød til på en eller anden måde at få vendt den her , nu skriver du godt nok at du har fået en afgørelse med fra ankestyrelsen som beskriver en anden som ikke kunne få fleks ..

Men jeg ved at der i loven står at man skal tage med i betragtning at folks skal kunne nå at restituere sig og det lyder som om at du ikke får lov til det,. derfor må første skridt være at klage til den socialeankestyrelse og så håbe at de kan tage din sag (og vil ) men du er nød til at prøve, det er web der har fundet det til mig om at man skal have lov til at restiture sig , jeg skal sørge for at få det fundet frem (skal med garenti også selv bruge det ) og få sat det ind her ..

Og hvad med din jobdagbog har du sørget for at skrive den sådan at det klart fremgår hvad der sker når du kommer hjem fra jobbet når du arbejder 22½ time , har du dine læger med dig ? jeg kan ikke lade være med at tænke på at det må skade helbreddet yderligt når man sådan bliver ved at tvinge kroppen ud over grænsen , jeg er selv pt i arbprøbning og skulle op på 15 timer , men det klarede jeg ikke og tro mig de dage hvor jeg tænker jeg prøver lige alligevel og ser hvad der sker så kan jeg ikke fungere hjemme og ikke lave noget andet ...

Og den går jo bare ikke når man har børn ...

Hvis du er gift har du så tænkt på om det kunne gøre det ud for de 22½ time hvis din mand fik dit bundfradrag og dit personfradrag sådan at han fik det mere udbetalt ved ikke hvordan det fungere i dag , men da jeg var gift og fik en efternøler valgte vi at jeg skulle gå hjemme i tre år med ungerne og det klarede vi ved at han fik mit bundfradrag og personfradrag vi blev ikke rige af det men det var penge der var værd at give ud i sidste ende

Du skal selvfølgelig hvis det kan lade sig gøre for jer sygemelde dig og have gang i kommunen evt ved at søge en pension hvis ikke kommunen kan tage sig sammen og komme igang ....

Det du beskriver nu er jo ikke holdbart, tag en god snak med din læge omkring dit helbred hvis du bliver ved at presse dig selv som du gør nu og hvad der kan ske ved det og de 37 timer er jo utopi hvis ikke du magter 22½ time ...
  Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 15:34   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg ved ikke, om nedenstående kan bruges.

Det er godt nok en afgørelse om fleksjob på fuld tid eller deltid, men som jeg læser afgørelsen, så SKAL kommunerne hjælpe til FULDTIDSFORSØRGELSE, og det er man jo langt fra, og da slet ikke, hvis der mangler en plan for det.

Prøv at læse denne afgørelse, som ligger her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9718


Det med restituering er formuleret sådan her:

Citat:
Ved vurdering af ressourcer (arbejdsevne) skal
restitutionsmulighederne overvejes.

F.eks. kan en fysisk eller psykisk handicappet borger ved
varetagelsen af et job blive så fysisk eller psykisk
afkræftet, at vedkommende varigt ikke
vil være i stand til at restituere sig.

Det kan betyde, at den pågældende ikke er i besiddelse af
en reel arbejdsevne, der kan benyttes på arbejdsmarkedet
Og det er fundet her:

http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 21-10-2009 kl. 15:37. Årsag: restituering tilføjet
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 13:30   #16
møffe2012
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
møffe2012 er ny på vejen
tak til jer alle for jeres støtte og gode råd. har lige været ved psykiater igår og han siger jeg ikke bliver rask så længe kommunen bliver ved at behandle mig på den måde. Jeg skal tænke mere på mig selv og tage de sygedage det kræver selvom det går ud over økonomien. Jeg skal også lade være med at presse mig selv så meget på jobbet( hvilket jeg får svært ved da jeg gerne vil gøre det så godt). Har fået en tid ved egen læge på mandag, så vi kan snakke det hele igennem. Har kontaktet DUKH for at se om jeg kan få noget hjælp og vejledning i min sag. Knus
møffe2012 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 23:09   #17
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Jeg er meget ny her-så jeg har lige et spørgsmål til dig mht de 22,5 timer:
Mens du var på 22,5 timer i arbejdsprøvning- hvilken ydelse har du så modtaget og for hvor mange timer i forhold til de fremmødte timer i arbejdsprøvning?
Og hvad mener du præcist med " da jeg på et tidspunkt har kunne arbejde i 22,5 timer"- er det i hele arbejdsprøvnings periode, eller kun i nogle enkelte uger har du arbejdet i 22,5 timer?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 07:50   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
Mens du var på 22,5 timer i arbejdsprøvning- hvilken ydelse har du så modtaget og for hvor mange timer i forhold til de fremmødte timer i arbejdsprøvning?
Når man er i arb.prøvning plejer man, at forsætte på den ydelse man allerede er på.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 09:23   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her vil jeg give din psykiater ret!

Hvis du møder stabilt op, ikke bliver hjemme når der er behov for det, kører igennem selvom du ikke magter det osv, jamen så er der jo ingen der ved hvor galt det står til!
Så tror alle jo at den hellige grav er velforvaret, og kan ikke se 'den rigtige side af sagen' - der er simpelthen SÅ MANGE der begår den samme brøler, og kan først rigtig se pointen når situationen bliver tilspidset og noget nær uholdbar....

De har meget med på kommunen at noget nær fordoble. Kan man arbejde 7 timer, tænker de 15 timer, kan man arbejde 12 timer, så tænker de 20 timer, kan man arbejde 20 timer, så ser de ordinært arbejde eller deltidsarbejde, og de forsøger ihærdigt at presse folk op i timer. På den måde skiller de ulvene fra fårene. Nogle bider tænderne sammen og hopper med på galajen, medens andre tidligt i forløbet må melde pas. Det er den eneste måde sagsbehandlerne kan finde ud af, hvem der er hvem......

Har man i en længere periode kunne skrabe 20 timer sammen, så bliver det meget svært at komme og sige, at man egentlig kun kan klare 12, for så har de fået blod på tanden og ser helbredelse og støttemuligheder allevegne.
Har man gennem hele forløbet kunne klare 8 timer, så ved de ligesom at det ikke bliver dér man skal sætte for mange tiltag ind og at spørgsmålet ligger et sted mellem førtidspension og fleks. Lægeudtalelser kan afgøre sagen.

Så følg endelig din psykiaters råd hvis du skal gøre dig håb om en tålelig fremtid.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 11:12   #20
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Til Helenekr: -hvad er en "københavnergruppe"?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
afslag fra kommunem på flexjob. lille my Din historie 15 01-07-2011 14:07
afslag på flexjob for anden gang GitteRasmussen Spørgsmål ang fleksjob 6 09-12-2009 22:30
afslag på flexjob mulle203 Spørgsmål ang fleksjob 10 09-11-2009 09:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension