K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2009, 23:21   #11
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa ang tilbage betaling af kontanthjælp trækker skat 44% isteden for 40% til tilbage betaling af kontanthjælp hos min kæreste men synes det er uretfærdigt at man skal betale det tilbage når man har sagt sit job op pga sygdom og man ikke er i en fagforening også bliver man jo nød til at få kontanthjælp isteden for som så skal betales tilbage til kasse et desværre.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 23:32   #12
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Reglerne er sådan at hvis kommunen mener at du ubegrundet har opsagt dit arbejde, så kan de kræve kontanthjælpen tilbagebetalt.

Sådan som jeg forstår det, så havde du et studiearbejde indtil for ca. 6 måneder siden. Dette job opsagde du fordi du havde en kontrakt hvor du skulle arbejde mindst x-antal timer. Du kunne ikke nå at arbejde så mange timer (på grund af dit studie ?) og fik derfor ikke løn.
Herefter fik du kun SU indtil dit studie sluttede. Du har haft en del vikarjobs siden studiet sluttede, men har ikke kunnet finde noget fast og får derfor kontanthjælp nu.

Jeg vil umiddelbart mene at kommunen IKKE kan kræve kontanthjælpen tilbagebetalt ud fra de forudsætninger.

Hvis jeg var dig ville jeg skrive et brev til kommunen (husk at få en kvittering for at du har afleveret det), hvor du så detaljeret som muligt skriver hvorfor du sagde jobbet op. Det vil sikkert være en god ide at vedlægge en kopi af kontrakten (og eventulle lønsedler).

Hvis kommunen stadig mener at du skal betale kontanthjælpen tilbage, så skal du klage. Jeg kan i hvert fald ikke se at det skulle være ubegrundet
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 00:36   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tiny Se meddelelser
Hejsa

Jeg er lige begyndt på kontanthjælp, og da jeg har opsagt mit studiejob for 6 måneder siden, grundet at jeg ikke kunne få nok vagter - jeg var ansat på en kontrakt der krævede et bestemt antal timer om ugen og når jeg ikke kunne opfylde disse, resultaterede dette i negativ løn - så så jeg mig nødsaget til at sige jobbet op.

I de to måneder efter min opsigelse, fik jeg SU indtil jeg blev student og har været på forskellige vikarjobs siden da, men har ikke kunne finde fast arbejde.

Er det rimeligt at kommunnen kræver, at jeg tilbage betaler min kontanthjælp? Hvis ja / nej, hvilke paragraffer og regler ligger så til grund for dette?

Er intet blevet oplyst af min kommune og har i stedet bare fået et brev, hvori der står jeg har opsagt mit job uden grund, og dermed stiller jeg mig uforstående overfor dette. Håber i kan hjælpe mig.

Mvh Tiny
Hvis du ikke har nogle helbredsproblemer og det kun drejer sig om kontanthjælp så tror jeg at www.ladk.dk vil være meget bedre til at hjælp dig, i det hele taget vil de være gode til at hjælpe med mange af de problemer som der melder sig for kontanthjælpsmodtager
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr tilbagebetaling af kontanthjælp - aktivering Bodrum Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 21-07-2013 09:13
Kontanthjælp tilbagebetaling med tilbagevirkende kraft? Freddy282 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-03-2013 14:49
Tilbagebetaling af SU-lån på kontanthjælp hboegelund Dit og Dat 9 16-09-2011 18:20
sygedagpengestop kontanthjælp og tilbagebetaling østerbro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-02-2011 14:25
Kan det virkelig passe ang tilbagebetaling af kontanthjælp KatrineB Din historie 6 14-01-2008 19:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension