K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2010, 14:48   #1
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
social bedrageri - misbrug af kommende regler.

Der er meget fokus på social bedrageri for tiden og tale om nye kontrol regler.

Men hvad kunne en kommune finde på at (mis)bruge disse nye regler til?

Kom med forslag på mulig misbrug fra en kommunes side.


Ps. dette er ikke en tråd om at være harm over social bedrageri.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 15:05   #2
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
Jeg tror ikke jeg forstår

dit spørgsmål.

Mener du hvad kommunen vil gøre når de fanger nogen der laver social bedrag
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 15:15   #3
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Nej jeg mener hvordan evt. nye regler ville blive brugt overfor alle dem som ikke laver social bedrageri.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 16:00   #4
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Nej jeg mener hvordan evt. nye regler ville blive brugt overfor alle dem som ikke laver social bedrageri.
Hmmm tror da ikke det vil være anderledes end i dag.
Vi der er herinde ved jo bedre end de fleste,
hvordan det er at blive efterset og mistroet samt
måske ikke mindst - beskyldt for et socialt bedrageri
ingen af os har begået, blot for at de kan spare penge.

Så tror ikke det bliver anderledes end nu.

De har jo deres detektiver rundt om.....
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 16:29   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
GODT SPØRGSMÅL, adbib!

Hm, personligt kan jeg ikke lige komme på noget for min/vores situation, der ville ændre noget som helst.

Som gift og registreret under min mands cprnr, ja, da tror jeg sgunte der er meget at komme efter for de dersens spioner

Er i forvejen rigelig ramt af oldnordisk lovgivning som gift ftp såå....

-men, som sagt, godt spørgsmål og hverken kan eller vil skjule noget -dog kan jeg sagtens forestille mig at det kan give nogle gevaldige sværdslag hvis den uskyldige borger protesterer imod at få invaderet sin privatsfære!

Vi er jo trods alt medlem af EU så det bliver da interessant at se hvordan de vil få kringlet sådanne evt lovforslag både i forhold til egen DK´s lovgivning men også den internationale så som menneskerettighederne mv!

(Ps, vil da lige gøre evt spioner opmærksomme på at dd er opsat skilt m: indgang på eget ansvar! -dette gr forsikringen for så må man selv betale for en ny buksebag i tilfælde af..- jeg havde jo sagt at det er på eget ansvar )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 27-07-2010 kl. 16:44.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 16:51   #6
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Min tanke var at man skulle give sig fri fantasi til hvordan disse (måske) nye regler kunne blive misbrugt af en kommune.

F.eks. bruger en kommune en "mistanke" om social bedrageri til at komme ind i folk hjem, for at se om de har et maleri af værdi som man så bruger til at afvise hjælp osv.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 16:56   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror bedre man kan diskuterer reglerne, hvis man havde noget på skrift. Nu kan det jo blot blive gisnerier......

Men noget virker forkert!

De har fortalt i Nyhederne, at folk i MEGA stor stil er begyndt at anmelde hinanden og at kommunerne nærmest er overbebyrdet pga alle anmeldelserne.
Hvis det passer, hvorfor vil kommunerne så til at have nye regler? Så kommer anmeldelserne jo pr automatik.....

Og de har jo i forvejen sådan nogle 'undersøgelses kommitéer' som går ud, hvis nogen er anmeldt eller som virker særlig suspekte, så jeg fatter ikke en brik af det hele....

Tror mere de er ude på en skræmmekampagne, så dém der reelt snyder, får sved på panden og tænker sig om en ekstra gang, for vi andre er jo ligeglade og kan ikke hidse os op over det.....selvom vi både splejser til aftensmad, sover i samme hus engang i mellem osv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 16:59   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvilke nye regler, har du et link?? Jeg har nemlig ikke hørt om nogen nye regler om kontrol...

Der findes i forvejen regler om, at hvis der snydes, så skal folk tilbagebetale pengene! Så enkelt er det... Og nogen kommer endda i fængsel for at svindle med kommunens penge.

Det er sådan set indenfor næsten alle områder man kan snyde.. Nogen forsøger sig med at have kontanthjælp og samtidig have et job ved siden af! Ligesom at nogen snyder sig til at have førtidspension og samtidig have et ordinært job ved siden af...

Jeg mener, at muligheden for at gøre kontrol altid har været der, kommunerne har bare ikke været særlig gode til at kontrollere, det er de blevet bedre til!!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 17:01   #9
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg tror så ikke de er ude på en skræmmekampagne. Jeg tror regeringen elsker enhver ide som kan gøre livet surt for mennesker på overførselsindkomst.

Men måske er jeg bare lidt for paranoid.

Ps. jeg har ikke noget at gemme.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 17:12   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser

De har jo deres detektiver rundt om.....
Ja, og det har de altid haft.

I 1972 var jeg ansat som piccoline på socialforvaltningen her i byen, og en dag skulle jeg sidde på det ene bidragskontor (der var 3 på stribe, med døre imellem) og sætte nogle papirer i orden.

Jeg kunne ikke undgå, at høre lidt af den samtale, der foregik i det tilstødende lokale, mellem 2 af dem som have med bidrag at gøre.

Den ene siger til den anden, at hun på vej hjem lige skal forbi en eksakt adresse for at se om hans bil holdt der igen, og tjekke om hans navn stadig stod på postkassen.

Så den form for detektivarbejde har altid været der, nu bliver der bare talt og skrevet om det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du været mistænkt for social bedrageri ? DSH Metropol Politik og Samfund 18 26-05-2013 23:20
21 søndag om social bedrageri om igen... Tante Ana Politik og Samfund 85 08-01-2012 00:24
social bedrageri hvornår ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-07-2011 13:58
Kommuners misbrug af lægekonsulenter 1futfe Lægekonsulenternes Rolle 27 21-06-2011 23:28
Misbrug af aktivering bla-bla Politik og Samfund 0 05-06-2009 19:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension