K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2010, 09:58   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Forkert jobprofil(resourceprofil) skader jobmuligheder

"KØGE: Det kan godt være, at oplysningerne er forkerte, men vi vil ikke rette på dem.

Det er ifølge Majbrith Unger den besked, hun har fået fra Jobcenter Køge til trods for gentagne anmodninger om at få rettet oplysningerne i hendes såkaldte ressourceprofil."


http://www.sn.dk/Forkert-jobprofil-s.../artikel/72946

Suk, det er hun vist ikke alene om, desværre, der er vist rigtig mange der oplever en sådan -eller i det hele taget ikke at have en RP -ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 10:14   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Men man har jo retten til at komme med rettelser og tilføgelser-og hvis til føgelserne er fordele kan jeg ikke forestille mig at jobkunsulenterne vil se bort fra det eller de resurser..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 10:25   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
beklager, cleo, at måtte skuffe dig men jo, det foregår!

Du har ganske ret i, at man altid har ret til at få lavet tilføjelser mv -meeen det er desværre ikke sådan virkeligheden er for mange.

Er selv bisidder for et menneske i nød og tro mig, vi måtte hele 3 gange sende RP retur med ordene: ej godkendt(gr manglende/forkerte oplysninger)
Sagsbehandleren nægtede at medtage borgerens kommentarer! Suk!

For min egen mands vedkommende, som var i dette meningsløse cirkus, ja, da havde han faktisk talt ikke en RP igennem 8 år!
Skønt min mands advokat tydeligt påpegede denne fejl, samt Ankenævnet, gjorde sagsbehandleren intet!

Så jo, det er nok virkeligheden for mange, desværre.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 10:27   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det er noget værre noget, som de bare selv sidder og skriver de ressourceprofiler - og dermed følger en stor risiko for fejlagtige oplysninger.
Det var jeg også selv ude for, og jeg sendte også et brev til jobcenteret. Men de tager det åbenbart ikke så tungt.. Jeg var ude for, at det var en vikar, jeg aldrig havde snakket med, der havde skrevet min ressourceprofil færdig og ringede mig op og sagde, at der ikke kunne blive tale om pension..

De sagde dog - jeg ved ikke, om det passer - at når først den er skrevet ind, så kan de ikke slette/rette i det, hvilket jo selvfølgelig både er godt og skidt. Men ihvertfald så sendte jeg et langt brev med de rettelser og kommentarer jeg havde, og de blev så skrevet ind. Men det hjælper jo ikke, hvis kommunen ikke vil gøre det!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 10:47   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er en klage over sagsbehandlingen der skal afsted ... de følger ikke gældene love omkring ressourceprofilen når de behandler det på den måde og den er altså et af de vigtigste redskaber
  Besvar med citat
Gammel 23-07-2010, 15:50   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg lidt sort ser med de profiler,mine syntes jeg de har misbrugt på den måde at alt hvad der stod jeg er dårlig til og ikke kan magte fysisk,og skal skånes for, det lige det jeg er blevet smidt ud i og skulle afprøve ..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2010, 20:03   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Men man har jo retten til at komme med rettelser og tilføgelser-og hvis til føgelserne er fordele kan jeg ikke forestille mig at jobkunsulenterne vil se bort fra det eller de resurser..
Det kan du tro de gør i stor stil.
Den jobprøvning som ligger til grund for min fleks, har jobkonsulenten skrevet de hun og sagsbehandleren kunne bruge.

Der blev til vores afsluttende møde spurgt ind til hvor mange timer jeg arbejder effektivt.
Ham som jeg sad mest med sagde at det kunne han ikke sige da vi begge sad bagved 2 skærm, så hvis jeg var der mere end 2½ time kunne jeg sagtens være effektiv hele tiden.
Chefen sagde at han ikke anså det for muligt at finde arbejde når jeg går hver dag inden der er gået 2½ time.
Og jeg selv sagde at det nok lå på max 10 timer, men så var jeg nada værd resten af dagen.

Det blev til i konklusionen i min fleksbevilling, at jeg var effektiv i mere end 2½ om dagen....

Og jeg har lige været til møde med kommunen, hvor de igen hev det om med mere end 2½ time..
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 03:42   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Derfor er parts høring HVER GANG vigetig og det er vigtigt at få rettet og tjekket at det er de rigtige ting der er skrevet ind inden man godkender noget som helst .. (evt selv skrive ind så de skal kommentere det hvis ikke de er enige )
  Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 14:36   #9
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Jeg har ikke fået min ressourceprofil i endelig udgave til gennemsyn og underskrift inden jeg fik afslag på fleksjob, og når jeg klager over det så skriver kommunen bare, at jeg løbende har fået kopi, men det ændrer kke på, at der er forkerte tilføjelser osv. i det jeg ikke har set, og at jeg ikke har fået den til underskrift. Er spændt på, om beskæftigelsesankenævnet siger noget til det.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
NÅR "HJÆLPEN" SKADER - DAGENS KRONIK I POLITIKEN af økonom Henrik Herløv Lund Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 18 22-06-2014 15:48
flere skader på en gang venstrehånd Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 20-09-2011 23:01
Erhvervsevnetabserstatning psykiske skader Psychocowboy Alt det andet 7 20-01-2010 13:28
Flest klager ved skader i bevægeapparatet Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 19-12-2008 23:20
Uvished om fremtid giver psykiske skader zuza Politik og Samfund 7 23-01-2008 17:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension