K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2009, 14:31   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære alle.

Enhver ansøgning SKAL vurderes individuelt. Uanset hvad Ankestyrelse siger og mener.
Læs følgende fra vores kollegaer fra Slagelse:
http://www.muskelsvindfonden.dk/hand...ash=9d5f8b40d2

Sommerhilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 16:20   #12
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
se på tekst tv

Nu står det på tekst tv ang. el scootere. At de ikke er mulige at få.....

Folk der ikke har råd til at betale !5.000 kommer i klemme. Ametyst.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 16:50   #13
lillian
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
lillian er ny på vejen
Hvilke kanal står det på og hvilke sidetal har lige kigget det hele i gennem og kan ikke finde det
lillian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 19:42   #14
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Ja,

den er fjernet kan jeg se..........

Ametyst
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 19:52   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er lidt præcisering om el-scootere mv.

Det er da lidt interessant.

Citat:
49. Vejledning i forhold til vedligeholdelse af køretøjerSagsnr: 09/6033
Sagsfremstilling
I stk. 44 i vejledning nr. 6 til serviceloven står der: Der ydes jf. hjælpemiddelbekendtgørelsen § 4 stk. 2, normalt ikke hjælp til dækning af udgifter der følger brug af hjælpemidlet, fx. til drift, rengøringsmidler og almindelig vedligeholdelse.



Sundhedsafdelingen vurdere, at luft i dæk og almindelig lapning hører til almindelig vedligeholdelse og dette betaler borgerne selv i dag. Der har i de 3 kommuner været forskellig serviceniveau i forhold til transport af kørestole og el-scootere som skulle have luft i dæk, lappes eller have udskiftet dæk og slange. Sydlangeland kommune har ikke ydet den service at depotet transporterede borgernes køretøjer til cykelsmed eller andet, mens man i Tranekær og Rudkøbing kommune har kørt køretøjerne for borgerne.



Der er indhentet oplysninger om serviceniveau på dette område i Svendborg. Her oplyses det, at borgerne selv står for transport af hjælpemidlerne. Borgerne har mulighed for at betale en cykelsmed for at afhente og bringe køretøjet.



Der er lavet et forslag til vejledning i forhold til vedligeholdelse af kørestol (kommer også til at gælde for el-scooter)



Vejledning i forhold til vedligeholdelse af kørestol





Kontrol af luft: Tjek ugentligt, at dæktrykket er ens i dækkende. Anskaf selv en pumpe eller benyt slangen på servicestation/cykelforretning. Pumpe kan købes samme sted. Bemærk ventil størrelse.



Vedligeholdelse: Punkteringer og almindelig slidtages skal brugeren selv bekoste. Brugeren skal selv betale udskiftning af dæk og slanger. Hvis der er brug for mere end en udskiftning om året, så betaler kommunen dette. Borgeren skal kunne fremvise kvittering for første udskiftning. Brugeren skal selv betale for transport af hjælpemidlet til servicestation/cykelforretning.



Rengøring: Stel vaskes jævnligt med vand og sæbe. Betræk aftørres med en hårdt opvredet klud med sæbevand efter behov.



Rensning: Forhjul renses jævnligt for hår og tæpperester.



Batterier: Der ydes hjælp til køb af batterier til el-kørestol.



Erstatningspligt: Brugeren er forpligtet til at passe på kørestolen som på egne ting. Beskadiges hjælpemidlet eller går hjælpemidlet til grunde, kan kommunen, hvis ansøgeren eller skadevolderen har en familieforsikring, undersøge om skaden kan dækkes. Brugeren er forpligtet til at medvirke hertil.





Økonomi
Depotet bruger tid og ressourcer på at yde dette serviceniveau.



Indstilling
Direktionen indstiller:



at serviceniveau for vedligeholdelse af kørestol vedtages
Beslutning i Sundhedsudvalget den 16-04-2009
Indstillingen godkendt.
http://www.langelandkommune.dk/sitec...4%7D&mode=full

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2009, 18:52   #16
LiBu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
LiBu er ny på vejen
Du kan evt. prøve at checke seniorland.dk

Jeg mener at de engang imellem sælger brugte el scooter.
LiBu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2009, 19:05   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ok, tak for tippet!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2009, 09:37   #18
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Egenbetaling el kørestol

Oveni selv at skulle betale i fremtiden - så slipper kommunen også for betaling af reparationer. ?????Det er ikke en ubetydelig udgift, er det vel også egenbetaling formoder jeg??......så det er dobbelt konfekt for kommunen. For hvert et afslag............eller tager jeg fejl?

Ametyst.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2009, 10:06   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ametyst Se meddelelser
Oveni selv at skulle betale i fremtiden - så slipper kommunen også for betaling af reparationer. ?????Det er ikke en ubetydelig udgift, er det vel også egenbetaling formoder jeg??......så det er dobbelt konfekt for kommunen. For hvert et afslag............eller tager jeg fejl?

Ametyst.
Der ydes kun hjælp til reparationer efter behov til bevilgede hjælpemidler - så selvkøbte hjælpemidler gælder selvfølgelig ikke...

Her et uddrag fra serviceloven:

§ 4. Hjælp til reparation og udskiftning af bevilgede hjælpemidler samt reservehjælpemidler ydes efter behov.

Stk. 2. Der ydes ikke hjælp til udgifter, som følger af brug af hjælpemidlet, f.eks. til drift, rengøring eller vedligeholdelse, jf. dog stk. 3-5.

Stk. 3. Der ydes hjælp til batterier til brug for hjælpemidler bevilliget efter servicelovens § 112, som ikke kan købes i almindelig handel, eller som ikke kan eller bør udskiftes af ansøgeren.

Stk. 4. Hjælp til høreapparater omfatter tillige vedligeholdelse og batterier.

Stk. 5. Der ydes hjælp til udskiftning af dæk og slanger til kørestole, hvis der er behov for mere end en årlig udskiftning. Ansøgeren betaler selv udgifterne til den første årlige udskiftning.


Som der ses i stk. 5, står der feks. kørestole og ikke el-scooter. El-scooter er som sagt blevet et forbrugsgode.
Serviceloven er opbygget sådan, at man kun betaler for det billigst egnede.

Til dem som er interesserede i selv at købe el-scooter, så har jeg set i går for sjov på www.dba.dk, at der findes et par billige til salg, har set en til 3.800 og en til 4.000 kr....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trivselsbil beregning af egenbetaling frup Hjælpemidler til handicappede 13 04-10-2013 14:01
Tvunget fuld egenbetaling til psykolog af jobcenter paura Alt det andet 19 28-05-2013 07:56
egenbetaling af botilbud efter §107 andersand10 Alt det andet 3 08-03-2011 11:04
Egenbetaling til invalidebil Skade2006 Alt det andet 26 02-08-2010 15:07
Egenbetaling til invalidebil Skade2006 Alt det andet 8 11-06-2010 10:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension