K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2012, 12:19   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Opgiver...

Har i dag modtaget brev fra BAN, og de stadfæster kommunens afgørelse mht. dels ansøgning om fleksjob samt stop af revalideringsydelse.

Har mest af alt lyst til at hejse det hvide flag og kaste håndklædet i ringen i forhold til JC.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 12:30   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Både kommunen og Ban må have lavet en begrundelse

Den bliver du nødt til og kigge på
Er det noget rent lægefaglig der mangler
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 15:18   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Har svært ved at se hvordan jeg kan hjælpe med noget, vd ikke hvad der er stadfæstet osv., har du ikke en tråd?
Vi har lidt svært ved at følge med, kan ikke huske hvem der hvem jo
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 22:49   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Efter at have rodet lidt rundt i dine mange tråde....

Som jeg læser det er du IKKE berettiget til revalidering såre simpelt fordi du ikke følger (og pt ikke er i stand til at følge, og vil ikke være det på ubestemt tid pga manglende/igangværende behandling) din jobplan, har jeg fanget det korrekt, så er den afgørelse helt efter bogen.

Mht fleks så er du ikke afklaret, værgen via arbejdsprøvning eller lægeligt, og så er også den afgørelse efter bogen.
Nok er der en del af § der siger at hvis det er bevist at man ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked (nogen sinde mere i ens liv uanset hvad der gøres) så skal man tilkendes fleks, men før den er altså en § der siger at man SKAL være afklaret lægeligt og i forhold til ens arbejdsevne, så overstående er ekstrem sværd at komme i gennem med, dvs ens lægelige dokumenter skal være mere end i orden, og uden nogen form for vaklen altså inden for alle områder man som borger døjer (og ud fra hvad jeg kan læse mig frem til forefindes der behandlings og bedrings muligheder for dig) og gælder som udgangspunkt kun meget syge, hvor de af den eller anden grund endnu ikke kan tildeles FP.

Du kan naturligvis godt anke, men du skal regne med at det er spild af tid, jeg havde selv en lignede sag i gennem hele vejen for 2 år siden (bare hvor det er slået fast af alle at jeg ALDRIG vender tilbage til det ordinære arbejdsmarked uanset om så jeg bliver dopet til ukendelighed, eller anden form for behandling) og jeg fik afslag en tak højere end dig, på trods af, så vidt jeg kan læse at mine lægelige udtalelser er langt klarer end dine.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 11:59   #5
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Jeg mener, at dette var er nyt emne, derfor ny tråd. Beklager, hvis det er forkert.

Jeg skal i en 6 ugers arbejdsprøvning snart, som jeg glæder mig til. Sammenholdt med denne arbejdsprøvning og nye lægelige oplysninger tager jeg sagen op igen. Kan jeg egentlig det, eller skal der gå x antal måneder, førend jeg kan søge igen?

Har i øvrigt nu fået afslag på foreliggende grundlag.

God weekend
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 14:53   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
når du ikke skriver nogen begrundelse eller andre oplysninger omkring dine afslag

så bliver det alså umuligt og komme med nogle råd, angående dine afslag

men noget mangler i din sag, det er helt sikkert
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 16:31   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
I det hele taget ville det være smart af dig at skrive din historie ned fra ende til anden, så "vi" (og ikke mindst du selv) kan få samlet alle oplysninger.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 19:44   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Har i dag modtaget brev fra BAN, og de stadfæster kommunens afgørelse mht. dels ansøgning om fleksjob samt stop af revalideringsydelse.

Har mest af alt lyst til at hejse det hvide flag og kaste håndklædet i ringen i forhold til JC.
Har du selv søgt fleksjob indstilling? Det kan man vel ikke, det er vel sagsbehandleren der indstiller, det samme for revalidering!?

Vi er mange der har lyst til at hejse flaget ved afslag, men der er ikke andet for at komme op på hesten igen, så snart man kan om ikke andet.

Hvorfor har du fået afslag? Hvad er begrundelserne?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 06:43   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Jeg skal i en 6 ugers arbejdsprøvning snart, som jeg glæder mig til. Sammenholdt med denne arbejdsprøvning og nye lægelige oplysninger tager jeg sagen op igen. Kan jeg egentlig det, eller skal der gå x antal måneder, førend jeg kan søge igen?

God weekend
Lige over med god weekend, Mumrik :-)

Nemlig, når der ligger nyt i sagen (arbejdsprøvning og nye lægefaglige udtalelser) og der er tale om forværring i forholdt til sidste ansøgning, så er det rette tidspunkt at genansøge.

Og det er dét, der er det væsentlige og ikke et vist antal måneder fra sidste ansøgning.


Hvis du bliver i denne tråd, Mumrik, så vil det være en god idé, at lave en kort årstalsoversigt, hvor det fremgår, hvad der er sket i din sag :-)

Sidst redigeret af Carmen; 21-04-2012 kl. 06:47.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 08:17   #10
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tak for svar Carmen. Det vigtigste for mig i det her, er om jeg kan ansøge om fleksjob igen, når arbejdsprøvning er overstået sammenholdt med nye lægefaglige udtalelser

Tak for dit råd om årstal i tråd, god ide
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opgiver at kæmpe længere dalsgård Alt det andet 19 01-08-2013 20:21
opgiver V_Brask Alt det andet 5 06-01-2011 03:26
DR TTV: Roskilde opgiver millionkrav mod frima ejet af Henriette Kjærs mand. TimeGuest Politik og Samfund 2 05-01-2011 03:43
Jobcentre opgiver førtidspensionister L.S. Politik og Samfund 5 12-11-2010 16:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension