K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2013, 21:03   #1
petra1919
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
petra1919 er ny på vejen
gråzonen hjælp

jeg er i vildrede jeg fik for snart 2 år siden en blodprop i benet herefter en dropfod med div følger jeg har kæmpet i lang tid for at komme tilbage på normal arbtid men det ikke lykkes både karkiruisk i esb og kolding samt egen læge samt arbejdsmedecinsk i esbjerg mener alle at jeg skal have flexjob( det skal siges at jeg har /havde en arbgiver der gerne ville have mig i flexjob) jeg har fået forlænget mit sygdagpenge forløb med op til 39 uger.vi fik at vide at dette her forløb ville tage 12/14 uger. jeg har været sendt ud i div arbprøvninger uden held det sidste er stillesiddende som jeg klarde i 20-22 timer med pauser (ca 1 1/2 times pause om dagen )nu får at vide af min vejleder som har samarbejde med min socialrådgiver at jeg er havnet i en grå zone for god til flex men for dårlig til revalidering hvad gør man så mine sygdagpenge ophøre i april dette her har nu stået på i snart 7 mdr .hvad gør jeg hvis man kommer i det de kalder gråzonen petra
petra1919 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 22:17   #2
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
hej Først vil jeg lige sige jeg synes det er synd for dig du er havnet i denne situations sikkert fordi du har ydet alt hvad der er muligt og ikke kender reglerne på forhånd.

Du har nu vist at du kan arbejde 20-22 timer og der er = med at du kan blive selvforsørgende på deltid og ikke suppleres op lønmæssigt og derfor heller ikke kan tilkendes flexjob


man skal max kunne yde 18 /19 arbejdstimer før flex kan komme på tale ligeså snart man kan arbejde over dette timetal så skal man bare finde sig et deltidsjob på normale vilkår og leve af dette

medmindre der er udtalte skånehensyn der gør at man arbejde langt mindre effektivt end andre på 20-22 timer

håber du forstår min forklaring der kommer sikkert andre bud til dig hvad du måske kan gøre
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 22:44   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af petra1919 Se meddelelser
jeg er i vildrede jeg fik for snart 2 år siden en blodprop i benet herefter en dropfod med div følger jeg har kæmpet i lang tid for at komme tilbage på normal arbtid

men det ikke lykkes både karkiruisk i esb og kolding samt egen læge samt arbejdsmedecinsk i esbjerg mener alle at jeg skal have flexjob( det skal siges at jeg har /havde en arbgiver der gerne ville have mig i flexjob)

jeg har fået forlænget mit sygdagpenge forløb med op til 39 uger.vi fik at vide at dette her forløb ville tage 12/14 uger.

jeg har været sendt ud i div arbprøvninger uden held det sidste er stillesiddende som jeg klarde i 20-22 timer med pauser (ca 1 1/2 times pause om dagen )nu får at vide af min vejleder som har samarbejde med min socialrådgiver at jeg er havnet i en grå zone for god til flex men for dårlig til revalidering hvad gør man så mine sygdagpenge ophøre i april dette her har nu stået på i snart 7 mdr .hvad gør jeg hvis man kommer i det de kalder gråzonen petra
Hej petra1919,

Husk at lave nogle linie skift i dit/dine indlæg så vi alle kan være med på en læser

Mht. sygedagpenge, der er det vigtigt, at du er opmærksom på de forlængelsesmuligheder, der er/kan være. På forsiden af K10 kan du under kopieret link læse mere, men kort og godt er der 7 forlængelses punkter når varighedsbegrænsningen udløber, de lydre som flg.

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Kan se at du allerede er blevet forlænget iht. §27 stk. 1 nr. 2 og der nu er tvivl om din videre afklaring!! Ofte får man at vide, at man står i "ingemandsland", men det er der altså ikke noget der hedder. Man har ret til afklaring for derved at finde et forsørgelsesgrundlag og sådan er det.

Jeg tænker, at du næppe kan klare hverken revalidering eller fleks, men måske skal stile efter afklaring iht. §27 stk. 1 nr. 4 afklaring mod fleks eller pension!!? Prøv allerede nu at tale eller allerhelst skrive med din sagsbehandler om forlængelse af dine sygedagpenge og iht. hvilket pkt. Det er vigtigt at få på plads i god tid.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 22:46   #4
petra1919
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
petra1919 er ny på vejen
Jeg har skånehensyn der skal tages hensyn til bla hvile 2-3 dagligt med benet oppe over hjerte skal have så jeg kan aflaste mit ben de siger ca 15 min hver gang jeg har 80 procent blodtilførelse i benet jeg er ikke fuld aktiv i de 20 timer jeg er der hvis man trækker pauserne fra plus den ekstra hvile der er påkrævet er jeg måske aktiv i ca 19 timer men jeg ved ikke om man må trække pauserne fra hvis man må er jeg ikke fuld aktiv i 20-22 timer

Tak for svar med paragrafferne
petra1919 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 23:22   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Petra, du skal passe på med ikke at vise mere end du formår, det har jeg selv gjort alt for mange gange. Mit aller sidste reelle time antal blev anvist til at være ½ time pr. uge.

Det er vigtigt at du får gjort din kamp færdig under sygedagpenge, så det er der du skal bestemme dig og gøre dine kampe, selvom kræfterne er små.

Skriv gerne igen, så er der nok nogle af os der følger op.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
ftp til os der er i gråzonen Tzari Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 09-05-2013 00:18
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
gråzonen ann Spørgsmål ang fleksjob 0 02-04-2006 12:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension