K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2013, 13:15   #11
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Lidt nyttig viden og gode links.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Prøv lige at se her http://www.budgethuset.dk/loenindeholdelse/

Der skriver de at man skal have kr. 5.650,- til sig selv pr måned

Men læs selv mere...
Dette gælder desværre kun inddrivelsesenheden, og ikke henstand med restskat. Efter Holger K. har set det neoliberale lys, kan man ikke længere få henstand med restskat, lige meget hvor lav ens indkomst er. Man kan søge SKAT om undtagelsesvis at få henstand efter Kildeskattelovens § 73 D. Jeg ved ikke om der foreligger nogle afgørelser endnu, så jeg skal ikke kunne sige om de der tager hensyn til inddrivelsescentrets rådighedsbeløb.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2085019&vId=0
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=134306

Citat:
Oprindeligt indsendt af Oraklet Se meddelelser
Skat plejer ikke at være lige så svinske som kommunerne.
Enig. De plejer at være til at tale med. Desværre, som ovenfor nævnt, er deres chef Holger K, ramt af samme kollektive psykose som resten af regeringen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
hvornår er noget forældet ???
Det lette svar. 3 år. Se Forældelsesloven:
https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=2655

Det kryptiske svar. (når det drejer sig om skat)
Næsten umuligt at finde hoved og hale i. Det er tit et spørgsmål, om skat på et tidspunkt har foretaget "forældelses afbrydende skridt". F. eks. kan lønindeholdelse betragtes som afbrydelse, men hvis det efterfølgende viser sig at lønindeholdelsen var forkert, tæller det så stadigt som afbrydelse? Derudover kan f. eks. fogedforretning eller skriftlig gældserkendelse betragtes som forældelsesafbrydende.

Jeg kæmper selv med restskat fra 2007, som jeg mener er forældet, men hvor jeg bliver ved med at modtage "gælderkendelser" fra inddrivelsesenheden, som jeg naturligvis ikke vil underskrive. Jeg har prøvet at møde op i mit lokale skattecenter, da de tidligere har været behjælpsomme, men grundet "omstruktureringer" er inddrivelsesenheden blevet centraliseret, vist nok i Roskilde, så det er svært at få et møde face to face. Og jeg har stadig ikke fået et svar på hvorfor de mener, at restskatten ikke er forældet.

Hmmm..ved ikke om nærværende indlæg har gjort det mere overskueligt, men det er næsten umuligt at give et simpelt svar, når det drejer sig om SKAT.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 14:49   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der er desvære kommet nye regler, så skat må geren tage fradraget , når det hedder rest skat, selv om der ikke er ret meget tilbage i rådigheds beløb.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp/penge tilbage i skat nielsen34 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 11-03-2013 14:21
Skat af kontanthjælp? p0int Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 01-02-2013 20:55
skat fradrag handy Alt det andet 10 14-11-2012 16:00
overskydende skat modregnes i kontanthjælp? sane Alt det andet 12 10-03-2011 15:16
Kontanthjælp/skat Ellon Alt det andet 5 17-09-2009 07:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension