K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2011, 15:00   #1
Måne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Måne er ny på vejen
Ny herinde og ved ikke hvad jeg skal stille op....

Hejsa jeg er ny herinde.

Jeg er 29år og mor til 3 børn. De sidste mange år har været præget af meget sygdom, dårlige graviditeter og en masse andet.

Dette har gjort jeg ikke har arbejdet siden 2007.

Jeg har i 2010 været opereret 4 gange for endometriose og fik sidste i 2010 konstateret en kronisk lidelse i form af en blodsygdom, som ikke kan helbredes.

I forbindelse med dette har jeg fået generaliseret angst som jeg kæmper med dagligt. Jeg har været på sygedagpenge siden november måned og ved de løber til omkring slut juni.

Jeg går til møder på jobcentret hver 3. måned og snakker nogle gange med min kontaktperson i tlf ( som iøvrigt er sød og forstående i min situation)

Vi har snakket om at mine dagpenge kan blive forlænget muligvis.

De ved jeg gerne vil læse til pædagog, men at jeg ikke aner om jeg overhovedet kan. Da jeg ikke ved om jeg overhovedet kan arbejde særlig meget. Derfor skal jeg begynde på noget kursus (frivilligt) hvor jeg skal have motion og personlighedsudvikling.

Jeg går også til psykolog og er startet på medicin pga. min angst er meget slem.

Pga. mine sygdomme har jeg tit mange smerter og får noget stærk medicin som gør jeg har mange bivirkninger, og at jeg tit bliver syg fordi mit immunforsvar er dårligt.

Medicinen er jeg nødsaget til at tage da jeg så ellers ikke ville eksistere så har ikke rigtig noget valg.

Jeg vil rigtig gerne have et arbejde og komme ud blandt folk. Jeg ved godt inderst inde jeg ikke læse ligenu fordi jeg nok ikke vil kunne klare det, men vil gerne arbejde med børn.

Jeg kan bare ikke finde hovede og hale i hvor jeg hører til i systemet og hvad der måske ville være en god idé for sådan en som jeg.

Har ingen uddannelse, men kun 9.klasse og en masse erhverserfaring.

Jeg tænker selv om fleks job kunne være en idé for mig, da jeg ser det svært holdbart at "alting" bliver normalt igen.

Håber at høre fra nogen som kender noget mere til systemet end jeg.

Mvh Måne
Måne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 12:32   #2
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Smile Måske kan du bruge noget af det

Hej Måne.
Det er ikke fordi jeg har den store viden om alle paragrafferne, men jeg har min egen erfaring.

Jeg er diagnosticeret som kronisk depressiv + 4 andre diagnoser,og får medicin hele tiden og skal altid have det.

Jeg er ikke kandidat til fleksjob eller pension. Jeg ser mig selv som en ”prop”, efter mange drøje sygdomsperioder, lykkes det mig altid at komme op og flyde igen. Det betyder ikke at jeg ikke er meget syg når jeg er mine depressive perioder. Jeg er selvmordstruet, panisk og angst, gemmer mig hjemme, vil ikke tale med nogen også videre.

Der er blandt andet den begrundelse som kommunen også har givet, for at jeg ikke skal have fleksjob.

Jeg har en mellemlang uddannelse og har arbejdet med sindslidende altid. Det er jo verdens bedste job bare ikke for mig. Jeg har altid arbejdet på almindelige vilkår og har indtil nu kunnet klare mig selv indtil nu, jeg er 48 år.
I samarbejde med kommunens sagsbehandler er vi blevet enige om at jeg skal revalideres, så jeg stadig kan komme ud og arbejde på alm. vilkår. Jeg skal i gang med en overbygning på min uddannelse det tager de næste 5 år.
Min erfaring siger mig, at fremtiden afhænger af fortiden. For et ½ år siden tænkte jeg at denne gang, kommer jeg aldrig op at flyde igen, men med noget nyt medicin og ro, syntes jeg, at jeg skylder mig selv at give mig én ny chance.
Helt ærlig ved jeg ikke i dag om det vil lykkes for mig, men jeg har fået ro og ved hvad jeg skal de næste 5 år.

Mit råd til dig skal være:

1. Find ud af med din psykolog, hvad han/hun ser som en realistisk tidshorisont for dig, med hensyn til at blive aktiveret.

2. Find ud af hvordan din sagsbehandler stiller sig i forhold til en evt. revalidering. Man kan jo starte i det små, med nogle få fag på hf.

3. Spørg dig selv hvad du helst vil arbejde med fremover. Om det bliver som fleks eller alm. vilkår, tror jeg er for tidligt at gisne om.

4. Brug noget af din tid ved psykologen, til at lære at tage kontrol over eget liv. Det er ok at have forventninger, det er dig der skal leve dit liv, så er det også rimeligt at duer medbestemmende om hvad der skal puttes i det.

Jeg syntes det må være utrolig svært for dig i øjeblikket, med små børn og den megen angst. Også det at du allerede føler dig presset på dit eksistensgrundlag.

Det er svært, men nedprioriter så vidt muligt dine tanker om sygedagpengene, og brug dit krudt på at få styr på angsten. Hvis du kan vise at du arbejder grundigt med den, opfylder du sygedagpengelovens krav om samarbejde, det er et incitament for at forlænge dem.

Ligesom som mig, kan du ikke sige om det lykkes, men du gør et forsøg.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 13:11   #3
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Er der ikke andre som kan komme med et indput til Måne?
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 14:53   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Måne,

Velkommen til

Vi prøver at besvare de tråde vi "opdager" så godt vi kan og vi har kræfter til. Det er rigtigt godt at du allerede nu er opmærksom på hvordan dine sygedagpenge kan blive forlænget. Du bør sætte dig ind i §27 som er loven vedr. betingelser for evt. forlængelse af sygedagpenge, den står på K10s forside og er refereret her:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Har du været i afklaring omkring din arbejdsevne ? Hvad siger din sagsbehandler til at revalidere dig evt. til pædagog ?

Er du helbredsmæssigt afklaret ?

Det skader ikke at du evt. mailer til din sagsbehandler og spørger til hvad der skal ske under ding sdp. og hvordan du står iht. forlængelse. Hellere følge op en gang for meget.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 00:16   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville mene at du skal snakke med dine speciallæger og egen læger vedr fremtiden.

Hvordan vil dit helbred være, og udvikle sig, og dermed hvilken arbejdsevne kan du forvendte.

Kan du evt klare uddannelse, og hvilke job kunne være hensigtmæssigt eller vil du kunne klare med dit helbred.
Altså hvilke skånehensyn vil du have i fremtiden.

Først derefter, kan der og du lave en plan, som dels er realistisk, dels hvad du selv ønsker og magter.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 09:05   #6
Måne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Måne er ny på vejen
Hej til jer alle og først og fremmest tusind tak fordi i har givet jer tid og overvejelser til at svare i min tråd.

Jeg vil prøve at svare så godt jeg kan på alle spørgsmålene.

Jeg vil starte med at skrive den psykolog jeg går til nu er pga. min angst, men jeg vil gerne skifte til en psykiater, da jeg gerne vil finde ud af hvad jeg fejler.

Har selv en idé om det mht angsten, men de seneste år har også været præget af en del forskellige stemningslejer-så jeg vil gerne være sikker på det kun er det, og ikke en anden lidelse også.

Derfor skal jeg snakke med min læge idag om henvisning til en psykiater.

Lægerne der følger mig mht min blodsygdom, siger jeg gerne burde kunne arbejde på et tidspunkt under normale vilkår. Dog giver den livsnødvendige medicin mig en del bivirkninger, foruden sygdommen som giver mig mange smerter i maven, træthed, feber, og nedsat immunforsvar.

Lægerne ved godt jeg ikke er i bedring endnu, da jeg jo fortæller dem det til kontrol.

Så er der min anden sygdom, endemetriosen som giver mig mange smerter i underlivet ca. rundt regnet et par gange om ugen.

Dette klarer jeg med stærtk smertestillende da jeg ellers ikke kan holde ud af være nogle steder.
Går til tjek på Rigshospitalet som vil MRA scanne mig til sommer. De er også igang med at prøve at udregne et forløb til mig, men dette er netop svært, pga. min blodsygdom.

Så jeg går og afventer det hele vil blive bedre. Og håber det selvf. også.

Jeg har været til nogle møder med jobcentret, hvor jeg har givet udtryk for jeg rigtig gerne vil læse til pædagog eller arbejde med børn, men jeg ikke ved hvor meget eller hvor lidt jeg kan.
Jeg ved heller ikke om jeg ville kunne læse nu her, jeg ved faktisk slet ikke hvad jeg ville kunne.

Har vist jobcentret at jeg selv gør noget for at blive rask. Bla. medicin, psykolog samtaler, en masse frisk luft osv.

Kan se der er nogle paragraffer jeg skal have nærlæst.

Og hvem skal jeg så have møde med? Har jo kun snakekt med jobcentret og ikke en SB endnu.

Håber ikke det blev for rodet

Mvh Måne
Måne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad jeg skal stille op!!! bimmer Spørgsmål ang fleksjob 11 25-03-2012 08:35
Hvad skal jeg stille op? Bertha65 Alt det andet 34 13-04-2011 20:27
fortabt.. aner ikke hvad jeg skal stille op! dennis skov Alt det andet 6 10-01-2011 19:17
Hvad skal jeg stille op? (lidt lang) ButterflyGirl Spørgsmål ang fleksjob 7 09-06-2010 22:04
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension