K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2012, 15:15   #11
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Vi må vel få lavet en masse indlæg om emnet (Vi har jo nogle gode skribenter her på K10..)... og så bombardere Mettes facebook profil med alle de indlæg.. og så tipper vi de store aviser med at nu sker der noget

Gad vide hvor mange indlæg der skal til førend de indser at de er på forkert spor..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 17:18   #12
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Listen er desværre ikke lang nok.
Der kommer mere.
S varsler velfærdsopgør:

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2717921.ece
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 17:25   #13
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
bliver altså rigtig bange når de siger det med at sætte kontanthjælpen ned til su niveu hvis man er under 30 jeg er 27 og kan ikke klare at gå på studie, og su niveu vil jo ikke engang kunne betale en husleje på, folk på su har jo mange gange et studie job og kan bo på kollegier det kan man jo ikke som syg voksen der ikke er i udd.!!! det lyder da helt hen i vejret???
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 17:34   #14
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Hørt WEB kunne ikke skrives bedre, men regeringen skal have syndebukke og det er altså blevet de syge, hvis de ikke gider yde, ja så lukker vi kassen! At de så har sygdomme at kæmpe med, ser vi bort fra - politikkerne er jo selv sikret i hoved og bag.....

Er træt af at høre den nye floskel, vi giver til de fattigste, ingen skal opgives, alle skal yde og ikke kun nyder.......

Det er en flok mennesker som ALTID selv har været ude og arbejde!
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 19:49   #15
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
19 november 2013

SÆT KRYDS I KALENDEREN ALLEREDE NU!

Valg til kommunalbestyrelserne og regioner i hele landet.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 20:19   #16
ulla-britt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2011
Lokation: århus
Alder: 70
Indlæg: 10
Styrke: 13
ulla-britt er ny på vejen
Kunne man vente andet fra den kant...


Ministeren indkaldt til samråd om fleksjobreform
09. mar. 2012 14.57 Indland Opdat.: 09. mar. 2012 15.06
DR2s Deadline beskrev torsdag, hvordan Mette Frederiksen fremlægning af den nye fleksjobreform sidste uge ikke var fyldestgørende.

Det har fået Dansk Folkepartis Pia Kjærsgaard til at opfordre ministeren til at arrangere et nyt pressemøde, og nu vil også Enhedslisten have klare svar i sagen.

Enhedslistens handicapordfører Stine Brix indkalder derfor nu ministeren i åbent samråd for at få en fuldstændig redegørelse for reformens konsekvenser for mennesker i fleksjob.

- Regeringen har forsøgt at male et skønmaleri om, at det kun var dem der tjente over en halv million, der ville blive ramt. Men sandheden er, at det store flertal af fleksjobbere, som er i helt almindelige jobs, risikerer at miste tusindvis af kroner om måneden, siger Enheslistens handicapordfører Stine Brix.

De nye tal som FTF har beregnet for Deadline viser, at helt almindelige indkomstgrupper som Sosu-hjælpere og pædagoger også vil gå ned i løn på grund af reformen og dermed ikke kun af folk med indkomster på 450.000 kroner eller mere, som ministeren i første omgang gav indtryk af på sit pressemøde.

- Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan det hænger sammen med regeringens snak om ret og pligt, at man vil tvinge mennesker med handicap, som arbejder alt det de kan, ned i løn. Det er uforståeligt, at dette kommer fra en socialdemokratisk regering, siger Stine Brix.
ulla-britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 20:54   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
bliver altså rigtig bange når de siger det med at sætte kontanthjælpen ned til su niveu hvis man er under 30 jeg er 27 og kan ikke klare at gå på studie, og su niveu vil jo ikke engang kunne betale en husleje på, folk på su har jo mange gange et studie job og kan bo på kollegier det kan man jo ikke som syg voksen der ikke er i udd.!!! det lyder da helt hen i vejret???
Inden du bliver alt for bange....så er jeg næsten sikker på at det kun vil gælder for dem man kalder for "arbejdsmarkedsparate" kontanthjælpsmodtagere...

Så det må være dem der går under match 1 der er tale om...og ikke dem der er syge på kontanthjælp....

Jeg tror vi er mange der har det som Stine Brix og tænker...det er fuldstændig vanvittigt at tænke sig at disse ting og forslag overhovedet kan komme fra partier som S og SF...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 21:40   #18
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ok tak webmaster, håber virkelig du har ret, fik total angstanfald hertil aften, måtte drikke en halv flaske rødvin, spise to piller mod angst men ikke engang det var nok, måtte ringe til min mor og tude igennem... er utroligt hvad politik kan gøre ved skrøbelige psykisk syge som mig... kan slet ikke håndterer de forslag osv der bliver snakket om i nyhederne pt...irriterende jeg ikke bare kan slappe af og ta det som det kommer er virkelig ude af mig selv...men er jo ikke den eneste tror det er den usikkerhed om ens fremtid og førsørgelse der trykker.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 21:54   #19
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Unhappy Rødvin og tabletter. Skidt cocktail

Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
ok tak webmaster, håber virkelig du har ret, fik total angstanfald hertil aften, måtte drikke en halv flaske rødvin, spise to piller mod angst men ikke engang det var nok, måtte ringe til min mor og tude igennem... er utroligt hvad politik kan gøre ved skrøbelige psykisk syge som mig... kan slet ikke håndterer de forslag osv der bliver snakket om i nyhederne pt...irriterende jeg ikke bare kan slappe af og ta det som det kommer er virkelig ude af mig selv...men er jo ikke den eneste tror det er den usikkerhed om ens fremtid og førsørgelse der trykker.
Jamen, det er dog lige godt *****s, som de skræmmer livet af, i forvejen, meget skrøbelige og syge borgere.
Gad nok vide, om Frederiksen og de andre papegøjer ku forestille sig, hvordan det er at leve af en skallet SU?
Det hele går over gevind!
Men hold ud Nensypigen. Der er masser af folk, der er parate med et godt råd og en håndsrækning, her på K10
Knuz Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 03:39   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er heldigvis flere derude der gør dem opmærksomme på hvad disse spareforslag gør ved skrøbelige psykisk syge...

Man kan kun håbe på at de tager det med i deres overvejelser næste gang de går ud og råber op om disse spareforslag...

Nogle gange lytter de....det kunne man se da mette frederiksen som noget af det første sagde meget tydeligt....at denne "reform" ikke vil gå ud over dem der i forvejen har fået en pension...

Dette sagde hun udelukkende kun fordi der har været så mange der har sagt at der sidder en masse førtidspensionister derude og bliver bange for at de får taget deres pension...

Så vi kan da håbe at hun endnu engang lytter efter...så hun ikke gør en masse psykiske syge mere bange for deres fremtid...end de i forvejen er...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tegner "Bistandsland" et korrekt billede af kontanthjælp? fireman Politik og Samfund 19 02-03-2013 12:14
Dagens billede: Bag facaden buster Politik og Samfund 5 17-08-2011 14:34
billede nensypigen Hjælp til Forum Brug 1 23-09-2010 11:57
Razmos avatar-billede Tante Ana Dit og Dat 11 07-02-2009 18:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension