K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2012, 09:01   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Bankerne tørrer regningen for krisen af på de fattige kunder

Bankerne kører i samme rille, som også de politiske vinde over det ganske land, nemlig at den er nederst i samfundt skal betale mest for krisen. Ikke at det kommer bag på mig el. andre?, men som der skrives i Politiken d.d.:

Citat:
»Forskellen mellem rig og fattig i bankerne er blevet meget større. Banken benytter lejligheden til at sætte prisen op for de kunder, der ikke kan gå andre steder hen«, siger John Norden fra analysefirmaet Mybanker, som har regnet på prisstigningerne for Politiken.
Citat:
Præcis hvor markant hårdere bankerne pumper de dårligst stillede kunder, fremgår af en oversigt udarbejdet af rådgivningsvirksomheden Finanshuset.

Mens kunder med god økonomi slipper med en rente på 2,5 til 3 procent på kassekreditten og boliglånet, er tallene for kunder med såkaldt jævn økonomi helt oppe mellem 8 og 10 procent.

»Den får måske en tand for meget. Når man se kassekreditrenter på over 10 og 12 procent og så holder det op mod en diskontorente på under 1 procent, så er det på grænsen til at opføre sig mindre godt i forhold til de dårligst stillede kunder«, siger Kim Valentin fra Finanshuset og kalder udviklingen uklædelig:

»Jeg forstår godt, at de skal have flere penge i kassen, men at benytte sig af det på den måde klæder ikke bankerne«.
Og speicelt Danske bank bliver fremhævet:

Citat:
Bank: Gode kunder belønnes

Hos Danske Bank bekræfter man, at banken har hævet prisen mere for de dårligst stillede kunder. Ifølge banken er det fair.
Min fremhævning, link: http://politiken.dk/tjek/penge/ECE15...attige-kunder/

Til det er der kun at sige: stem med fødderne, dem af jer der kan og skift bank.

Det er jo beskæmmende, at vi nu gennem 4 bankpakker har skulle lægge øre til bankerne: det er i samfundet insteresse at gennemføre dem, selvfølgelig i fælles kor med politikerne bortset fra EL. Men de handler selvfølgelig ikke selv med samme samfundssind, og kan måske konkludere i samfundets interesse.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 09:39   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg advarer alle meget kraftigt mod Nordea Bank Danmark A/S.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 11:24   #3
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg advarer alle meget kraftigt mod Nordea Bank Danmark A/S.
Fint med en advarsel, men den er mere værd, hvis den følges op af en begrundelse.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 11:56   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvilke banker kan I så anbefale?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 12:08   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Fint med en advarsel, men den er mere værd, hvis den følges op af en begrundelse.
Fup med pantebreve. Direkte afpresning og ulovlig spærring af konti.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 17:10   #6
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Jeg synes, at det er svært, fordi jeg ikke har ret meget forstand på det.
Andet end at jeg er 'kunde' hos Danske Bank, men har villet skifte meget længe.
- Men hvem gider mig?

Jeg har en opsparingskonto hos Arbejdernes Landsbank, fordi når jeg på et tidspunkt er så heldig, at kunne flytte herfra, så skal jeg betale dobbelt husleje i mindst 2 måneder.
Det jeg har sat ind, kan jeg så låne X 3.

Fin behandling da jeg oprettede den konto, men forleden fik jeg et brev, at jeg skal dokumentere med kørekort eller pas, hvem jeg er.
Ellers lukker de kontoen.
Jeg har ikke kørekort.
Ej heller pas, for ikke så længe siden, at jeg blev dansk statsborger og lige nu har jeg hverken råd eller lyst til, at købe et pas, for at få lov til at sætte penge ind i deres regi.
Jeg har nu haft den konto i over 2 år

Jeg har ringet til dem og det er 'så i orden', hvis jeg kommer med dåbsattesten.
Har fået navneforandring og selv jeg kan regne ud, at jeg skal vidergive 2 dokumenter.
Jeg har aldrig prøvet at scanne noget ind (fordi jeg tror, jeg er dum...) - så i morgen skal jeg lige 30 kilometer hen med de 2 stykker papirer.
Ja okay.
Det man ikke har i hovedet, må man have i benene. Eller pungen.
Jeg har bare den her fornemmelse af, at det næsten er lige meget, hvilken bank jeg har
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 17:39   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg har Arbejdernes Landsbank .. og jeg har kun fået en god behandling hos dem..
Så min bank kan jeg ihvertfald godt anbefale...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 17:54   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser

Fin behandling da jeg oprettede den konto, men forleden fik jeg et brev, at jeg skal dokumentere med kørekort eller pas, hvem jeg er.
Ellers lukker de kontoen.
Jeg har ikke kørekort.
Ej heller pas, for ikke så længe siden, at jeg blev dansk statsborger og lige nu har jeg hverken råd eller lyst til, at købe et pas, for at få lov til at sætte penge ind i deres regi.
Jeg har nu haft den konto i over 2 år

Jeg har ringet til dem og det er 'så i orden', hvis jeg kommer med dåbsattesten.
Har fået navneforandring og selv jeg kan regne ud, at jeg skal vidergive 2 dokumenter.
Jeg har aldrig prøvet at scanne noget ind (fordi jeg tror, jeg er dum...) - så i morgen skal jeg lige 30 kilometer hen med de 2 stykker papirer.
Ja okay.
Det man ikke har i hovedet, må man have i benene. Eller pungen.
Jeg har bare den her fornemmelse af, at det næsten er lige meget, hvilken bank jeg har
Det er noget der er kommet fra et højere led, det med at man skal bevise hvem man er, det har noget at gøre med sorte og hvide penge fik jeg engang fortalt i en bank. Det er faktisk noget alle banker skal gøre.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 17:54   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Jeg har Arbejdernes Landsbank .. og jeg har kun fået en god behandling hos dem..
Så min bank kan jeg ihvertfald godt anbefale...
Det samme her.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 15:37   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
"...Jeg bliver fysisk dårlig af, hvordan der tales om at plukke kunderne. I løbet af det seneste år har jeg hørt fem forskellige topchefer omtale deres egne kunder som 'fjolser' ..."

http://politiken.dk/debat/ECE1572018...syg-og-giftig/
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Krisen eskalerer volden på jobcentre gunvor Politik og Samfund 5 18-03-2012 11:33
Flere fleksjobbere fyres i krisen Tante Ana Er det overhovdet til at få fleksjob? 24 16-02-2009 08:40
Fattige kommuner, fattige fleksjobbere rammes zuza Manglen på Fleksjob 9 17-01-2008 18:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension