K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2012, 18:31   #1
Denfrisk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Denfrisk er ny på vejen
på kontanthjælp og vil gerne rejse

hej

Jeg har lige nogle spørgsmål om kontanthjælpen.

Jeg har borderline og modtager forhøjet kontanthjælp. Min kæreste skal studere i udlandet og så er mit spørgsmål om jeg kan tage nogle lange ferier og besøge ham, feks 3 måneder ad gangen?
Jeg har fået afslag på SU, da de siger at jeg skal gå i rigtig skole for at få suén med. Jeg havde tænkt mig at studere på nettet, men det kan jeg åbenbart ikke. Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg kan enten få SU eller kontanthjælp med til udlandet i lange perioder ad gangen?
Denfrisk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 18:57   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså, for at modtage kontanthjælp, så skal man stå tilrådighed for arbejdsmarked - og det være sig vel svært hvis du er i udlandet. Så nej, det kan IKKE lade sig gøre - det er jo ikke en hyggesats hvor man bare kan krydre røv...

SU kræver jo lige som også at du studerer eller på anden måde uddanner dig i DK. Så NEJ, det kan heller ikke lade sig gøre.

Men hvorfor ikke få et lille job de måneder du er i udlandet evt på cafe eller andet??

Eller et job her i DK, bare indtil du har mere ro på.

Offentlige ydelser er jo ikke ''bare'' sådan et ta' selv bord, hvor man kan vælge og vrage hvad man vil ''være på'' - og så regne med at man kan stikke af med ydelsen til udlandet i 3 måneder af gangen. Det er jo socialt bedrageri og en yderst grim tankegang.

Så mit bedste råd er, at du finder dig et job når du er i udlandet - det er der mange der må gøre. Og så lade de offentlige ydelser tilfalde dem, der reelt har behov for dem, og som følger reglerne til punkt og prikke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 19:26   #3
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Jeg vil give Ninja helt ret, men jeg tænker også at der må vel være en plan med dit forløb på kontanthjælp.

Jeg har selv borderline og har været igennem en masse samtaler med diverse psykiater, psykologer og har også været i afklarings forløb.

Hvis du har det så svært med din borderline og ikke kan arbejde, skal du vel også igennem noget afklaring?
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 21:51   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det bliver i hvertfald heller ikke noget som kommer i fremtiden
da der kommer en reform på kontanthjælp

der er kun en vej og det er afklaring af din arbejdsevne, så du kan komme væk fra kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
rejse sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-01-2013 12:14
At rejse med fp og kærsten custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 28-08-2010 23:46
At rejse og være sygemeldt ? Cillenolle Alt det andet 7 10-01-2010 21:51
rejse og rabat knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-03-2009 21:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension