K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2010, 12:37   #11
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Hexi..

jo men så starter jeg lige med at regne lidt på det. ud fra de 5000kr

så trækker jeg
husleje
varme
el........ fra er det fagligt kontingent og andet man skal tage med som fradrag.?

og jeg har jo bil. og den kan man vel beholde, for ellers er jeg meget isoleret.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 12:46   #12
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
maja-bell

Jeg tør ikke at gå ind i gætninger om hvad du kan få medregnet... der skal du nok finde en side eller person som er mere inde i de ting end jeg er...

Men jeg tog selv chancen og lod den gå videre til skat... var egentligt nødt til det for kunne simpelthen ikke betale...
Det viste sig så for mig at være en god løsning og en god hjælp til at få styr på tingene igen da jeg blev tildelt FTP...

Om det vil være det i alle tilfælde kan jeg ikke love... men gør bare opmærksom på at man ikke skal overlade det til kommunen og tro på at de altid gør det rigtige... der har jeg personligt mere tiltro til skat efter min egen oplevelse
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 13:12   #13
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Hexi...

jeg har lige talt med boligsikringen og jeg er blevet lukke for ydelsen. og den øvrige gæld jeg har til dem. på 14000 bad jeg hende om at flytte til inkasso. efterfølgende har jeg så skrevet til skat. for at få dem til at oplyse det fulde rådigheds beløb vi har i hustanden.

for jeg har lidt svært ved at gennemskue det. da den ene sønr fået yderligt i år i årsskat 40,000 kr. og dem vil han ikke give yderlidt ud af. som alle nok kan sætte sig ind i.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 13:24   #14
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
maja-bell

Ja jeg kan godt se den er svær... personligt ville jeg da klage hvis de lukker for en ydelse... de skal gi dig oplysninger om hvordan du klager over deres afgørelse om at stoppe ydelsen...
Jeg kan ikke gennemskue situationen sådan lige... men synes du skal samle alle papirer og tage ind til skat og snakke med dem om det...de er til at snakke med hvis de kan se der virkelig er problemer ...

Men kender alt til at stå i en træls økonomisk situation... er ikke sjovt
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 13:43   #15
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ja og mange tak for dine råd.. jeg vil lige vente og se om de svare på brevet til på tirsdag ellers må jeg op til dem.

og jer er snart så sikker på et stop. det råde hun også mig om at overveje at gøre fra boligsikringen. ellers må vi jo fjerne knægtens adr. men jeg ved ikke om jeg kan leve med sådan en ulovlighed. som nok også tjekker i alle ender og kandter
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 15:42   #16
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
Maja-bell..

jeg er ked af og måtte sige det ... men jeg mener jo din søn (som er over 18)... minimum bør bidrage til husholdningen med det beløb som DU mister..............

jeg mener det kan jo ikke være rimeligt at du skal undværre, for at han vil have kørekort eller bil......

SKAT vil ikke accepterer din bil, de er desværre klamme i R.... på om du kan komme nogen steder.....

hvis du kan dokumenterer at du fejler noget som gør en telefon nødvendig, kan der dispenseres med dit abb: (ikke samtaler)......

SKAT vil sige at du skal indrive ved sønnerne, ... det er sku sørgeligt men sandt....

du har kun forsørgerpligt til det fyldte 18ende år....

mvh eders ace dk...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 16:01   #17
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jo men de betaler vær 1500kr på nuværende tidspunkt og har så ikke meget til overs. surt men tror du har ret.

men vil alligevel få det undersøgt.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 16:39   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
maja bell, dine sønne må jo have mulighed for at bo på kollegie eller ungdomslejlighed.

forstår jeg det korrekt at en af dem har fået 40000 kr tilbage´i skat?

som jeg ser det, så koster det dig ret meget mere end de 2 x 1500 kr du får af drengene, i mistet boligsikring og div. og ikke mindst koster det dig jo mere mad, mere vand og mere varme, at være sød ved dine drenge.


det er ikke nemt, men der er mange andre unge som må indrette sig småt og undvære div..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 17:57   #19
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Huldra..

nej han vil i år få 40000kr mere i på. en hvis han havde fået SU. i et år. grundet den nye løn han modtager som lærling.

og du har ret det kan over hovet ikke hænge sammen med det de betaler. med mad og vask. og de verse.

men ham på SU kan ikke undvære mere der er hverken til hygge ture med venner eller tøj uden jeg hjælper lidt til ved siden af.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 18:12   #20
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Jeg har lige hjulpet en i forbindelse med indrivelse - du er nødt til at kontakte dem - regler er efterhånden så indviklede at de end ike selv kan finde ud af dem.

hvorom alting er har de sidste indlæg ret - dine drenge skal bidrage mere - det vil indrivelse ikke tage hensyn til.

De regner med hustandsindkomst - trækker rådighedsbeløb fra samt godkendte udgifter ( bilen godkendes kun hvis man har brug for den til arbejde eks. hvis man har aftenarbejde og der ikke går bus ).

Det der er tilbage indrives frivlligt eller ved løntræk.

Jeg husker fra mig selv at perioden med voksne hjemmeboende - trækker tænder ud - især når de i sagens natur gerne vil blive hjemme i mageligheden.

Men uanset hvad undgår man ikke at lægge om i de år. Du skal have mindre bolig - de skal have søgt egen bolig o.s.v. Det er ikke for tidligt at får lagt de linier ud i fremtiden og deri måske overveje at give dem en frist til at rykke i egen bolig.

Måske en råd og vejledning på kommunen om muligheder og få regnet igennem hvad det ville betyde for dig ( ved mindre bolig ville du få boligsikring igen )
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afdrag af gæld til skat eller inkasso. hvad er mest fordelagtig som Førtids Pensionis maja-bell Alt det andet 9 13-10-2011 09:12
Hjælp, hvad er lægelige oplysninger???? truckertina Alt det andet 16 17-12-2010 22:13
Nye oplysninger Forsyg Alt det andet 4 29-03-2009 02:08
Urigtige oplysninger lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 40 02-12-2007 18:02
Oplysninger i sag ? LV. Alt det andet 1 22-11-2007 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension