K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2010, 22:31   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Aktivering & deltidsarbejde

Hej alle sammen.

Jeg er ledig fleksjobber på kontanthjælp og har været heldig at få et deltidsjob. Det drejer sig om nogle få timer hver 3. uge + evt. afløsning i ca. 4 måneder. Arbejdet ligger udenfor "normal" arbejdstid.

Jeg har talt med Anden Aktør, hvor jeg er på jobsøgningskursus ( meget kedeligt ) og hvis ikke jeg kunne "overtale" arbejdsgiver til at lave det om til et fleksjob, måtte jeg gerne tage det som timebetalt job.
Det skal naturligvis modregnes krone-for-krone i kontanthjælpen.
Mit økonomiske udbytte vil således være 0 kr., men jeg har en chance for at "komme ind i varmen" på en arbejdsplads, der måske senere kan bruge mig flere timer.
Jeg vælger derfor at se det som "praktik med løn". ( Lidt positiv skal man da være ).

Jeg skal selvfølgelig stå til rådighed for et heltids-fleksjob og passe min jobsøgning.

Mit spørgsmål er derfor:
Skal jeg stadig på mit "spændende" jobsøgningskursus på fuld tid, eller kan jeg argumentere for at jeg kun skal møde nogle uger?
Jeg skal vel kun være på kursus i de 12 timer kurset varer pr. uge.

Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 13:14   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Kurdulla ,du har nok fundet svaret andet sted,men du skal jo følge job kursuset som aftalt ,da det er sat i værk for at få dig i et passende flex job.

tal altid med sagsbehandler og jobkonsulent om et evt. job der skal skrives en masse papir omkring .time tal og dine arbejds opgaver .

held og lykke med det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 23:40   #3
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Nyt spørgsmål

God aften.

Så har jeg fået klaret sagen med Anden Aktør - jeg skal stadig passe mit kursus på fuld tid, men kan få fri de dage/timer hvor jeg skal arbejde som ekstra afløser. Hvor heldigt

Nu skal jeg så tale med virksomhedskonsulenten, der egentlig skal få mig i job. H*n er ret "aggressiv" i sin udtryksmåde og jeg er nu kommet til at tænke på følgende:

Kan Anden Aktør / JobCenter forlange, at jeg opsiger mit deltidsarbejde for at deltage i f.eks. en 4 ugers praktik?

Jeg ved, at hvis jeg får tilbudt og accepterer et passende "heltids"-fleksjob, at mit deltidsjob så skal opsiges. Det finder jeg også rimeligt.
Problemet er, at mine kompetancer ikke er særligt efterspurgte på arbejdsmarkedet, hvorfor det er svært at finde en arbejdsplads, der både kan rumme mine skånebehov og udnytte mine kompetancer. Jeg forventer derfor ikke at komme i fleksjob foreløbigt - desværre.

Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 13:22   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det handler ellers om at få dig i arbejde igen og ikke bare sende dig i noget ulønnet praktik, så jeg synes ikke, man kan tillade sig at få dig til at opsige dit arbejde, som er få timer.

Få det på banen med din sagsbehandler, hvis det bliver for meget ude hos anden aktør.

Det med de 4 ugers praktik, de kunne måske bare lave det ude på den arbejdsplads, hvor du er få timer....?? Det kunne da være en løsning, hvis arbejdspladsen er med på idéen og kan finde noget mere arbejde til dig.

Du kan godt klage over en aktivering/praktik, hvis de forlanger, at du skal ud i det. Men pas på med at det skal lyde som om, at du ikke vil samarbejde. Det skal være noget, som du ikke synes er rimeligt.


Her om klagemuligheder fra arbejdsmarkedsstyrelsen. Du kan også spørge dem, hvad de mener om det.
http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...uligheder.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 14:00   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
har du spurt til den evt. praktik

hvad formålet er til praktiken ,der ud over tror jeg det ville være en god ide at tale med din sagsbehandler. Om det med at du jo kan være nød til at opsige dene timer hvis der kommer 4 ugers praktik.
sig det ville være svært at finde noget linde igen,om du må sige nej hvis det bare der praktik for praktikens skyld.

Men de siger jo altid en praktik kan være en fod ind ,til fast job så det nok svært at komme uden om.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 08:50   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Om de kan bede dig om ligefrem at sige jobbet op, ved jeg ikke.
Men de kan godt forlange at du skal afprøves ud over de timer du arbejde, i op til fuld tid, hvor de så har mulighed for at medregne de timer du arbejder i afprøvningen.

Hvad fuld tid er i dit tilfælde, er jeg så ikke helt klar over!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 13:57   #7
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Dejligt at nogen gider læse og forsøge at svare.

Hej med jer.

Praktikken er kun "på tegnebordet" - der er ingen planer lagt endnu. Det hele er endnu kun teori, så jobkonsulenten kan se om jeg kan "passe" ind i en anden kasse.

Min uddannelse og kompetancer overses slet og ret, fordi jobmulighederne er så få indenfor branchen.
Jeg har desværre ikke erfaringer fra andre brancher og ingen øvrige kvalifikationer.
Jeg lader til at være "en besværlig kunde" hos Anden Aktør, fordi jeg ikke passer i en standard-kasse. Jeg er ellers altid så forbandet positiv, når jeg taler med dem.
Jeg gør alt for at komme i arbejde - søger jobs som en besat, kontakter alle jeg kender og mange jeg ikke kender, banker på alle mulige døre og finder selv et deltidsarbejde, som kan udvide mine kompetancer / erfaringer.
Og så er man "besværlig"

Andersine:
Jeg kommer i lige ud arbejdsprøvning og aktivering over på dette "kursus", der mest af alt minder om en kaffeklub. Jeg har altså været godt og grundigt afprøvet for ganske nyligt.

Hilsen
Cordulla, der er spændt på næste samtale.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering mck88 Spørgsmål ang fleksjob 4 01-03-2011 10:57
Aktivering Tullee Alt det andet 23 18-11-2010 11:39
Aktivering Tullee Alt det andet 18 23-09-2010 16:12
aktivering frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 72 10-12-2009 23:55
§17 og aktivering? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-11-2009 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension