K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2013, 13:00   #1
Lotus80
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
Lotus80 er ny på vejen
Pension fra privat forsikring tae

Jeg har talt med sampension og jeg har ret til engangsbeløb og månedlig ydelse ked tilbagevirkende kraft.

Jeg afventer pt FTP og min sag skal til lægekonsulent i denne uge og derefter have vurdering og rp til parthørinh og derefter sender de sagen videre til pensionsteam.

Hvis den ikk går igennem ryger jeg direkte på kh.

Men nu tør jeg så ikk at få udbetalt de penge fra sampension for hvis jeg ender på kontant hjælp så snupper de det hele gør det ikk?

Jeg har nemlig aftalt méd dem at vi afventer indtil jeg siger til.

Men jeg ved jo ikk om de kan nå at udbetale inden jeg evt ryger på kh

Hvad tænker i
Lotus80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 13:16   #2
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Jeg tror det er en rigtig god ide at vente...
Desuden skal du også lige være opmærksom på, at din månedlige ydelse fra sampension bliver modregnet, når du ryger på kh

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus80 Se meddelelser
Jeg har talt med sampension og jeg har ret til engangsbeløb og månedlig ydelse ked tilbagevirkende kraft.

Jeg afventer pt FTP og min sag skal til lægekonsulent i denne uge og derefter have vurdering og rp til parthørinh og derefter sender de sagen videre til pensionsteam.

Hvis den ikk går igennem ryger jeg direkte på kh.

Men nu tør jeg så ikk at få udbetalt de penge fra sampension for hvis jeg ender på kontant hjælp så snupper de det hele gør det ikk?

Jeg har nemlig aftalt méd dem at vi afventer indtil jeg siger til.

Men jeg ved jo ikk om de kan nå at udbetale inden jeg evt ryger på kh

Hvad tænker i
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 13:40   #3
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hvis din månedlige ydelse for tae overstiger kontanthjælpssatsen, så får du ikke kontanthjælp, desværre.

Hvis du derimod bliver tilkendt førtidspension, kan du fortsat modtage tae, sålænge de to beløb, altså pension og tae, ikke overstiger den indtægt du havde, da du blev syg. Så vil du kun kunne modtage tae op til dette beløb.

Sådan er det i mit pensionselskab (ikke sam).
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Samspil med privat tegnet forsikring ved tab af erhvervsevne Kaput Alt det andet 3 11-10-2013 17:45
sygedagpenge/forsikring/pension sjj Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 19-09-2011 08:03
Påvirker udbetaling fra en privat tegnet forsikring min førtidspension? felbobs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 19:18
Privat forsikring tab af erhversevne baldur Spørgsmål ang fleksjob 8 28-02-2007 17:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension