K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2013, 20:54   #1
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
Kommunikation med sagsbeh.

Hej, vil lige høre om nogen kender reglerne for sagsbehandlerens kommunikation med klienten på revalidering?
Min kone er på revalidering og er ved at tage uddannelsen "datamatiker", her aflægger man prøve hvert 1/2 år, dette resultat vil sagsbeh. så informeres om, denne gang ville hun så have en udtalelse fra skolen pr mail, samtidig skriver hun til min kone, pr brev, at hun vil have det normale "følg op møde".
Vi lider under meget svingende post gang, mange af vores breve dukker slet ikke op, sagsbeh. vil imidlertid ikke kontakte min kone pr mail, kan dette være rigtigt???
Hvad sker der hvis lige nøjagtig sådan et brev bliver væk og man derfor ikke møder op???
Er der nogen der ved hvad der sker hvis min kone dumper et semester, kan hun så bare tage det om eller vil revalideringen slutte??
Det skal siges at kemien mellem min kone og sagsbeh. er ikke eksisterende.
Mvh
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 21:09   #2
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Trist med en skidt sagsbehandler, og kender godt lidt fornemmelsen, trods min er ok men havde bedre kemi med hende der gav mig revalideringen.

Jeg læser selv datamatiker og har gået 1 semester om, der lå min sag godt nok hos den gamle sagsbehandler, som er yderst sød, men tror nu ikke jeg vil få de store problemer skulle jeg få behovet engang til, men det hedder sig man skal tage uddannelsen på normeret tid, men der findes regler så revalideringen kan forlænges så længe hun holder sig under 5 år.

Med hensyn til opfølgning skal de gøre dette hver 3 måned, og mit klares normalt bare med en tlf. samtale, men kan også være personligt det er vist lidt op til sagsbehandler.

Hvis hun vil have en udtalelse fra lærene må hun jo kontakte skolen, dette har jeg dog ikke prøvet sender bare en kopi af mine karakterer.

Hvis sagsbehandler ikke vil sende post pr mail kan hun så ikke bare sende det via e-boks/borger ? det gør min, og nogen gange via email.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 21:19   #3
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
jeg er helt med på at der skal følge opfølgning sted, det jeg finder upassende er at min kone skal få skolen til at kontakte sagsbeh. og at sagsbeh. kun vil kontakte min kone pr brev, selv regeringens klare målsætning er at alt skal klares over nettet, det virker som om hun håber på at brevet forsvinder og at man derfor ikke møder op, det skal siges at hun er blevet informeret om det med postgangen.
Vi har selv gjort et tiltag til at sikre det med posten ved at anskaffe en postbox på posthuset, men det er det bestemt ikke blevet bedre af.
Mvh
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 21:19   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Breve fra kommunen..

Kære Sejler

http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

10 gode råd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15008

Den menneskelige faktor.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=14884

Har din kommune en Borgerrådgiver?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5538

Hvis ikke så bed skriftlig om at få en anden sagsbehandler, hvis kemien ikke passer, men kommunen er ikke pligtig til at opfylde jeres ønske.

Fremover gemmer i altid konvolutter med poststempel, som bevis på hvilken dag i har modtaget brev fra kommunen, som skal fremsendes samme dag, som det er dateret. Gyldigt i en retssal ref Folketingets Ombudsmand

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 18-01-2013 kl. 21:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 21:21   #5
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
lyder underligt at det er din kone som skal få skolen til at kontakte sagsbehandleren, det burde hun ordne helt selv, det gør min ihvertfald.

Alternativt skriv en klage eventuelt til hendes chef hvor i skriver at i føler jer modarbejdet af sagsbehandleren i gennemførelsen af revalideringen og det hverken i kommunens eller jeres interesse.

Sidst redigeret af sourceful; 18-01-2013 kl. 21:25.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 00:26   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Alternativt skriv en klage eventuelt til hendes chef hvor i skriver at i føler jer modarbejdet af sagsbehandleren i gennemførelsen af revalideringen og det hverken i kommunens eller jeres interesse.
Husk blot, at når/hvis i klager til jobcenterchefen, så skal det fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.

Jeg kan kun anbefale, at man klager til jobcenterchefen, når/hvis kommunikationen mellem borger og sagsbehandler ikke fungerer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 20:39   #7
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
Tak for besvarelserne, jeg gik med ind til mødet og fik forklaret min mening om "postgangen", nu kører det ihvertfald endnu et halvt år.
mvh.
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 21:32   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er normalt nok at de beder skolen sende bevis på beståede eksamener osv..
Alle skoler tilbyder så ikke direkte dialog, og så må man selv indhente det hos skolen og sende det.

Hvis posten er så ustabil, og hun kun vil sende breve, kan I jo en måned før næste forventede møde ringe venligt og høfligt til sagsbehandleren i hendes telefontid en gang om ugen og spørge om hun evt har sendt et brev, for I har ikke fået noget.

Så risikerer I ikke at det misser, og måske ender hun med at blive så træt at de opringninger at hun tilbyder at sende en mail også...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Møde i dag med sagsbeh. ZikZak Dit og Dat 4 19-09-2013 11:42
Regeringen vil skjule spindoktorers kommunikation gunvor Politik og Samfund 0 24-01-2011 10:56
har lige mailet med min sagsbeh. Mølgaard Alt det andet 4 30-11-2010 15:30
Uenig i sagsbeh. vurdering. Road66 Alt det andet 4 30-10-2010 15:07
Kursus i kommunikation? Trylledyr Dit og Dat 0 20-02-2007 01:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension