K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2013, 10:42   #1
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Ny Skoleaftale

Den nye skole aftale lyder bla. 30 timer til de mindste, 33 timer til de mellemste og 35 timer til de ældste.
Det betyder for os, at vores datter skal 8 timer mere i skole end hun er i dag, mellem klasse.... hvornår skal hun gå til fritidsaktiviter.
Ydermere bliver der måske tvungen lektiecafé, det er jeg så ikke helt tilfreds med, da man hurtig mister taget i deres opgaver, når man ikke engang kan få lov at læse lektier med dem længer.
For nogle vil det være en super idé, og det synes jeg er rigtig godt, men den skal ikke være tvungen synes jeg.
Hvad er Jeres holding til denne aftale??
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 11:46   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tvungen lektiecafe bliver jo nok ikke til noget i denne her omgang. Ved frivillighed bliver det formentligt dem, der har det største behov, der fravælger.
Med 35 timer ugentligt bliver det fx fra 8 til 15 i 5 dage. Hvis der er tale om ringetimer endnu tidligere fri. Fritidsaktiviteterne bliver jo nødt til at rette ind efter skolen. Men selvfølgelig fare for, vi får bedre uddannede folkeskoleelever.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 12:00   #3
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Syntes faktisk den nye skolereform lyder okay. Min søn går allerede i heldagsskole, hvilket betyder han har fri kl. 15 alle dage minus fredag hvor det er kl. 12.
Det fungerer fantastisk, og når han har fri har han rigtigt fri - ingen lektier, da de bliver lavet i skolen hvilket er godt, da der er god og kompetent hjælp at hente hos de ansatte - og jeg kan squtte huske hvordan man eks. regner med brøk mm.

Jeg håber at mange andre, også finder ud af at det slet ikke er så slemt - men giver rigtig gode timer før børnene, med rigeligt med idræt osv., og jeg vil altså hellere at han bruger tiden i skolen, end f.eks. i en sfo/klub osv.

I øvrigt er det fjernet, det med tvungen lektiecafe - det kan man så diskutere fornuften i, da jeg er ret enig med Stampe i, at det med overvejende sandsynlighed vil betyde at de der måske har mest behov for det, fravælger det.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 12:40   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg bryder mig ikke om den nye skolereform.-..

sådan som jeg forstod det skulle de blive i skolen - uanset om de ville lave lektier eller ej..og hvornår skal de så være børn og passe deres fritidsaktiviteter,,,
og en ting de slet ikke tænker på derinde på borgen er - folk ude på landet der nemt bruger 1 - 1.5 time på skolebussen hverdag..det glemmer de bare og nå¨r de kommer hjem er der ikke meget dag tilbage,,
bare nu er min hjemme 14.45 3 dage..15.45 1 dag og 13.45 1 dag..det synes jeg er lange dg for en i 7 kl-,,
men jeg har valgt en skole næste år uden for det kommunale, ikke mindst fordi det praktisk er lettere..
så personlig er jeg glad for min er 14 år og ikke hverdag skal afleveres til systemet..fremover virker det i min verden som om man skal føde børn og så kan man lige få lov at være sammen med dem engang imellem..
bare min mening

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 13:39   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu har vi en meget sensibel pige på 10 år, hun vil slet ikke kunne holde til at skulle have over 30 timer ugeligt.
hun har lige nu 23 timer som tager alle hendes kræfter, sådan nogle børn , skal åbenbart i special skole fremover.

Så jeg er på hendes vejene meget i mod.

Men som tideliger hjælpelærer har jeg desværre også set, at der er rigtig mange der ikke magter/orker at hjælpe deres børn med deres leketier.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 15:09   #6
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
En fin reform for de voksne , for hvem hensynene er taget. Men en hård omgang for børnene , særligt de større elever. Dette er præcist hvad man kunne forvente af et forlig indgået med højrefløjen. Der skal ikke værre så meget tid til "tant og fjæs" læs fritid.

Jeg finder reformen særdeles børnefjendsk. Der bliver mindre fritid. Fritid som også er vigtig for børns trivsel.

Der kan selvfølgelig være flere årsager til at man som forældre støtter reformen. Men jeg kan ikke lade være med at tænke der for mange , hovedsageligt ligger egne egoistiske interesser til grund.

Som forælder er det ganske belejligt at få børnene fast parkeret fra 8.00-15.00 , helt omkostningsfrit.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 15:22   #7
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
En fin reform for de voksne , for hvem hensynene er taget. Men en hård omgang for børnene , særligt de større elever. Dette er præcist hvad man kunne forvente af et forlig indgået med højrefløjen. Der skal ikke værre så meget tid til "tant og fjæs" læs fritid.

Jeg finder reformen særdeles børnefjendsk. Der bliver mindre fritid. Fritid som også er vigtig for børns trivsel.

Der kan selvfølgelig være flere årsager til at man som forældre støtter reformen. Men jeg kan ikke lade være med at tænke der for mange , hovedsageligt ligger egne egoistiske interesser til grund.

Som forælder er det ganske belejligt at få børnene fast parkeret fra 8.00-15.00 , helt omkostningsfrit.
Jeg syntes det virker meget fordømmende, at du indikerer at det er egoistiske grunde der er, hvis man syntes om reformen.
Jeg finder det ikke belejligt at mine børn opmagasineres - i nogen form -, men jeg finder det langt mere nødvendigt at mit barn får masser af undervisning, frem for eks. at "spilde tiden" i sfo/klub og lign. da jeg gerne ser mit barn komme så godt ud i voksenlivet som muligt - og i dag, så kræver det altså uddannelse.

Og ja, jeg syntes reformen er blevet rimelig - om end jeg stadig syntes det bør være et frit valg, som forældrene træffer.

Sidst redigeret af carolines; 07-06-2013 kl. 15:57.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 16:02   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Spørgsmålet er bare....spilder man tiden i SFO...eller andre fritids ting....

Det kommer vel an på hvordan man i bund og grund mener børn skal være....og hvorfor de skal være sådan...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 16:27   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har hele tiden været FOR en evt skolereform, og synes tanken om helhedsskole er oplagt.

Jeg har selv 3 børn i alderen 7, 9 og 10.

Som jeg har nævnt før, så synes jeg bare man skal passe på med at sænke niveauet i skolen, til kun at tilgodese de svageste.

Mine børn farer alligevel rundt på fritidshjemmet fra 12.40 til kl 15 hver dag, så hvis der kunne komme lidt mere fylde i de der timer, med noget der giver mere mening, så vil det passe mig perfekt. Alle mine unger synes det er kedeligt på fritten, men klager aldrig over skolen! Vil de have en fridag, så spørger de aldrig om de må blive hjemme fra skole, men kun, om de må lade være med at gå på fritten og i stedet gå direkte hjem fra skole.

Tror heller ikke det skader, at ungerne får lagt grundstenene i skolen, for jeg ved, at mange unge næsten ikke kan magte de længere tider på fx gymnasie og HF, fordi forlængelsen af skoledagen rammer dem som et chok.
Så fint, hvis de bliver vant til det fra små.

- og hey, så kan de jo helt droppe fritidshjemmet, og komme direkte hjem fra skole. Dén vil i hvert fald falde i god jord hos mine egne unger!!

.................................og tænk, om de kunne få lavet lektier på skolen. Kæft det ville være genialt!
De synes i forvejen det er irriterende, at de skal have gang i lektierne, når de endelig har fri fra fritten og hellere vil ud og cykle.

Så pakkeløsning. JA TAK!! De får meget mere tid til fritid ved kun at skulle koncenterer sig om skolen, og så få fri.....når de har fri.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 16:41   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
... jeg tænker stadig på , hvornår skal børn være børn og hygge sig,kede sig,gå til fodbold mv... det tænker de overhovedet ikke på..
børn dør ikke af at kede dem en gang imellen og bare finde på noget..
jeg er ihvertfald glad for min er 14 og skifter væk fra det kommunale...stakkels unger..
det er hårdt nok for mange - som det er nu..at være på og holde til de lange dg..
og som sagt tidligere er der jo tit 1-2 timer bustransport til børn på landet,fordi alle de små skoler er lukket..
så havde det været min ku den let blive 16.3o inden han var hjemme..så er de altså ikke meget værd og alle kan jo ikke bo i byen og cykle - gå hjem..
' det virker som om de bare vil have der skaL fødes børn og så skal samfundet nok ordne alt for forældrene og så skal de bare spise,bade og sove..
og jeg er bestemt ikke vild med lek´tier - men hellere ha ham hjem som nu 3 dg 15.45 1 dg 14.45 og 1 dg 13,.45 og så han måske har noget for - end op til 2 timer senere..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension