K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2013, 16:37   #1
bfritz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2013
Lokation: Hedensted
Indlæg: 27
Styrke: 12
bfritz er ny på vejen
Sambo vs. samlevende

Har lige siddet og læst forslaget til den nye reform på denne adresse: http://bm.dk/~/media/BEM/Files/Dokum...web%20pdf.ashx

Et citat herfra: "Hvis to personer har fælles adresse og ikke danner par, vil de ikke være omfattet af ordningen"

Det gør i det mindste at venner kan bo sammen uden at blive beskyldt for at være samlevende
bfritz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 16:47   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænkte også, så vil de 4000 kontanthjælpsmodtagere der i dag har en kæreste, nok bare sige at de har en ven istedet

..............gid det var så vel på førtidspension, der må man nemlig ikke have venner boende - hverken mænd eller kvinder.
Man må KUN hvis man er i familie med vedkommende, men relationen skal være så tæt, at ægteskab er umuligt. Som fx ens Far, Mor, børn og søskende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 16:57   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hm... Og hvordan har de mon så tænkt sig at kontrollere, om man er venner eller et par...? Og ja, Helene, hvis venner på kh må bo sammen, så burde venner på ftp også kunne... Ski da til grin at regering og ankestyrelse åbenbart vil hver sin vej. Hvis dé ikke kan finde ud af det, hvordan skal vi så kunne...? Men betale prisen skal vi...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 17:03   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, de skriver også udtrykkeligt i den nye kontnathjælps reform, at forholdet ikke må være ægteskabslignende

- og så er det vi kommer ud i hele problematikken igen, for hvornår er det nu liiiiige at man er ude i et sådan forhold??

De skriver helt nøjagtigt:

''Ordningen vil tage udgangspunkt i, at to personer, som har
fælles adresse og har et ægteskabslignende forhold, bliver
betragtet som samlevende . Hvis to personer har fælles
adresse og ikke danner par, vil de ikke være omfattet af
ordningen''

Og lige præcis hér, er det jo kommunen laver sine egne fortolkninger.

Så hvem ved, måske kommer der snart 4000 nye kandidater til socialt bedrageri.

Når man er førtidspensionist, så er man et par, lige så snart man bidrager økonomisk til fælles husførelse, spiser sammen, handler ind sammen mm.

Man kan KUN være venner, såfremt lejemålet er opdelt i to reelle lejemål, med to vandregninger, to varmeregninger, to køkkener og to badeværelser.

Det bliver da nøjagtigt det samme for kontanthjælpsmodtagere, det er jeg 110% overbevist om.

Sidst redigeret af Ninja; 25-02-2013 kl. 17:06.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 17:03   #5
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bfritz Se meddelelser
Har lige siddet og læst forslaget til den nye reform på denne adresse: http://bm.dk/~/media/BEM/Files/Dokum...web%20pdf.ashx

Et citat herfra: "Hvis to personer har fælles adresse og ikke danner par, vil de ikke være omfattet af ordningen"

Det gør i det mindste at venner kan bo sammen uden at blive beskyldt for at være samlevende
Jaa, og dog.
Vi så jo i programmet "Aktion socialt bedrageri", hvordan en ung mand endte med at måtte betegnes som samlevende, fordi han boede sammen med en kammerat, der nogen gange lånte ham bilen og fordi de nogen gange lavede mad sammen osv.

Disse "skøn" fra kommunens side bliver der ikke ændret på, så ovenstående citat er ikke så sikkert som man kunne ønske.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 17:08   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
LIGE PRÆCIS, Priks!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 18:26   #7
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Jaa, og dog.
Vi så jo i programmet "Aktion socialt bedrageri", hvordan en ung mand endte med at måtte betegnes som samlevende, fordi han boede sammen med en kammerat, der nogen gange lånte ham bilen og fordi de nogen gange lavede mad sammen osv.

Disse "skøn" fra kommunens side bliver der ikke ændret på, så ovenstående citat er ikke så sikkert som man kunne ønske.
Jaja. Det var ham, som på sigt kunne blive homoseksuel af at bo sammen med sin kammerat.

Minder mig om den der reklame med "Det bliver mahogni med tiden"
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 22:46   #8
Stute.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 17
Styrke: 13
Stute. er ny på vejen
da min mand

(forlovede) og jeg flyttede sammen, skulle jeg skrive på papiret til kommunen/cpr registret må det være - om vi var samboende, el samlevende.

Tror de lurer en kende hvis jeg vil ændre på det nu*LOL*
__________________
Be you - Be proud
Stute. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 00:37   #9
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stute. Se meddelelser
(forlovede) og jeg flyttede sammen, skulle jeg skrive på papiret til kommunen/cpr registret må det være - om vi var samboende, el samlevende.

Tror de lurer en kende hvis jeg vil ændre på det nu*LOL*
Du kan da bare skrive han er blevet til mahogni over tiden... Så må vi se om de kommer og tjekker under jeres dyne..
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 00:45   #10
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Du kan da bare skrive han er blevet til mahogni over tiden... Så må vi se om de kommer og tjekker under jeres dyne..
Opskriften på en træmand
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eftergivelse af SU-lån som samlevende jenspinddk Alt det andet 16 29-02-2012 12:37
Førtidspension og samlevende? Snupti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-10-2011 16:01
samlevende førtidspensionister Kashaya Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 07-10-2011 15:08
Atp -samlevende - obs Jørgine Alt det andet 1 16-11-2009 19:49
Kontanthjælp / samlevende sara Alt det andet 17 25-06-2008 22:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension