K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2011, 18:08   #11
tommyknockerdk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
tommyknockerdk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
På et eller andet punkt synes jeg de strammer den lidt, hvis de mener du ikke står til rådighed fordi du ikke vil ændre dit udseende, det er da lidt drastisk...

Må jeg spørge om i hvilket fag du ikke kan bruges pga. af skæg og tatoo?

Men det vil jo spare dem for nogle penge hvis de kan fratage dig din forsørgelse, med den påstand om at du ikke står til rådighed, fordi du ikke vil ændre udseende, men mon den går i længden....

Er det et arbejde du selv har søgt eller et kommunen har fundet til dig, som så måske er lidt "malplaceret" i forhold til dit udseende?

Når man selv søger job, synes jeg jo nok man selv har en íde om hvor det "går an" at se anderledes ud.
Det er et job jeg selv har søgt.. Det var er firma i Horsens, skulle ud som freelance sælger, men med mit usene kan jeg sælge sand i sahara
tommyknockerdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 20:10   #12
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Du skulle have spurgt jobkonsulenten, om hvem der så skulle betale for at en tattoo skulle fjernes - er da ganske sikker på, at det ikke var noget de havde lyst til at betale, det er jo ikke billigt!

Men bortset fra det, så synes jeg det er en meget hård og uretfærdig udmeldelse din jobkonsulent kommer med, og du skal ikke finde dig i det - klag!! Det er jo helt hul i hovedet, og jeg bliver gal på dine vegne!!
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 21:19   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
En afgørelse om rådighed for fleksjob indeholdt dels en vurdering af, om en kvinde reelt var indstillet på at påtage sig et fleksjob.
Denne kvinde fik AFSLAG fordi hun nægtede at påtage sig et rimeligt tilbud om fleksjob, et rimeligt tilbud beskrives som et tilbud der tager hensyn til folks skånebehov.

Man må IKKE afslå et rimeligt tilbud om fleksjob, det vil sige hvis du får et tilbud, som ellers lever op til de skånebehov du har, og der kræver at dit skæg skal af, og du så nægter at fjerne skægget, så står du reelt ikke til rådighed, i det du nægter at modtage et rimeligt tilbud.

Med andre ord kører du en sådan sag videre er jeg rimelig overbevist om at du vil tabe.

Din tuds, vil det ikke være rimeligt at forlange at du skal fjerne i det, det vil koste sygedage og ikke mindst penge, den tror jeg så men nok du vil kunne vinde, mens skægget, jamen det vokser jo ud igen, så hvis du finder et job der vil finde sig i dit skæg, kan du jo lade det vokse... sådan tror jeg altså systemet vil se på det.

Ja ja man kan godt høre jeg er kvinde *gg* men jeg har altså intet imod dit skæg, eller din tuds eller hvad pokker du ellers slæber rundt på som ændrer dit udseende til noget ikke helt efter moderne normer, den slags kan ikke støde mig, fuldstændig lige som jeg er hamrende ligeglad med burkaer tørklæder, jesus-sandaler og ponker fritser med skotte nederdele og hvad har vi her, jeg forsøger kun at se det fra systemets vinkel, og den vinkel har heller ikke i denne henseende meget med min egen holdning til tingene at gøre.

Men jeg mener altså at der før har været noget sag eller noget mediedækning omkring emmet at stå tilrådighed og selvvalgt udseende, en gang for mange år siden (læs vi skal mere end 10 år tilbage) der ud over er der jo tørklædedebatten, der kan du muligvis også kunne finde noget nærmere omkring dette emne, altså om du står til rådighed eller ej.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 21:31   #14
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tommyknockerdk Se meddelelser
Hej
Har lige fået meddelse fra min jobkonsulent som mener ikke at man står til rådighed for arbejdsmarked hvis man ikke ligner resten af danmark´s befolkning..
Har en del tatoveringer en enkelt i ansigtet. Har et flettet skæg på ca 25 cm langt..

Kan det være rigtigt bare fordi man har fået et afslag på sit usene

Tak
Ja jeg vil mene at man godt kan sige du ser så aparte ud, at det svarer til ikke at stå til rådighed.
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 21:45   #15
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg synes, det er noget pjat. Selvfølgelig er der nogle områder, hvor bla. synlige tatoveringer ikke er velset - men at sige, at man ikke står til rådighed, det er altså for meget.

Jeg har selv tato. på underarme og den ene hånd + en i nakken, der sidder så højt, at den ikke kan dækkes af en bluse - og jeg har aldrig fået at vide, at lige netop det skulle være en forhindring i, at få et job.

Og så skulle min mand da slet ikke have kunnet få arbejde med bla. kundebetjening, sådan som han ser ud. Med fuldtatoverede arme, lidt på hænderne og på siden af halsen!!
Og han ligner meget en "rocker-type". Men det er altså ikke en forhindring!!

Så jeg var godt nok blevet muggen, hvis jeg havde fået det her at vide.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 22:45   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis det kun er noget han har sagt, og altså ikke noget du har fået på skrift, så tror jeg du kan tage det roligt, indtil videre.

Hvis han fastholder sin påstand eg evt. vil fratage dig din ydelse eller din flex-visitation, så må du jo bede ham om en revurdering, altså at de laver en vurdering, med evt. praktik og det hele, af om du står til rådighed for et fleksjob.

Og hvis de stopper noget skal der følge en ankevejledning med, som du selvfølgelig benytter dig af.

Min personlige mening er, at i og med at man vælger at se speciel ud, så er der nogle ting man vælger fra og dette kan virke ret drastisk da vi mennesker har det med at ændre mening med alderen.

De jobs vi fandt helt yt da vi var 20 kan pludselig virke interessante når vi har rundet de 40.

Jobbene hænger ikke på træerne, hverken de ordinære eller dem på fleks-betingelser, og hvis du jævnligt får afslag på søgte jobs p.g.a. dit lange skæg, så kunne jeg godt forestille mig, at det vil kunne give dig nogle problemer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 08:38   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg er af den opfattelse at man må gøre sit bedste for at se godt ud og passe ind i det ønskede job man selv har søgt eller sendes til.

Hvis man har et selv valgt udsende der er ved siden af det mest almenlige og som er en for hentring i at komme i job,så er man vel ikke til rådighed,jeg kan godt se at et skæg ikke han lægges væk i arbejdstiden-men ville du virkelig have det job var det måske hvert at ofre,sener når du er blevet en vel lidt med arbejder,kunne skægget sikker lægges til igen.

Hvis der ligger noget regiøst i det flettede skæg vil jeg måske mene noget andet.

Tænker også at de flettet skæg jeg har set ,mest har liner dogenskab ,selv ville jeg for tække et tremet skæg,og som job søgende ,skal man nok følge lidt med strømen,hvis man vil have et håb om at få foden inden for,desværre..

Så må de jo afprøve dig i et prætik for løb for at se om du står til rådighed.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 09:02   #18
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Min personlige mening er, at i og med at man vælger at se speciel ud, så er der nogle ting man vælger fra og dette kan virke ret drastisk da vi mennesker har det med at ændre mening med alderen.

Men man vælger jo ikke selv at blive syg så man ikke kan forsørge sig selv.
Vi lever trods alt i et FRIT land (eller gør vi?) Jeg mener bestemt ikke at de kan sige du ikke står til rådighed for arb markedet.Hvis du ikke får medhold i din ankesag så skulle du prøve at kontakte medierne de vil ELSKE endnu en historie,hvor kommunen laver deres egne regler og behandler langtidssyge som l..t
Mvh Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 10:39   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jesper_dk Se meddelelser
Min personlige mening er, at i og med at man vælger at se speciel ud, så er der nogle ting man vælger fra og dette kan virke ret drastisk da vi mennesker har det med at ændre mening med alderen.

Men man vælger jo ikke selv at blive syg så man ikke kan forsørge sig selv.
Helt rigtigt, men sygdom eller ej, så er der jo altid en risiko for at blive arb.løs og dermed står man også i en ny situation, hvor man kan blive nødt til, at overveje andre typer jobs end det man helst vil have.

Og der kan man så også opleve, at et specielt udseende kan være en hindring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 11:09   #20
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Helt rigtigt, men sygdom eller ej, så er der jo altid en risiko for at blive arb.løs og dermed står man også i en ny situation, hvor man kan blive nødt til, at overveje andre typer jobs end det man helst vil have.

Og der kan man så også opleve, at et specielt udseende kan være en hindring.
Jo det er helt korrekt...Men det er ikke det samme som "ikke stå til rådighed"
Det kan godt være der er jobs,hvor man ikke vil ansætte vedkommende pga udseendet MEN vedkommende er da stadig til rådighed.
Mvh Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsmarked pension nokaldrig Alt det andet 1 05-07-2012 08:38
Hej ..hvordan kan man søge om revalidering! hvis man ikke har været på arbejdsmarked shogun Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 30-03-2012 13:18
Det rummelige arbejdsmarked? Retssag :( Morgause Politik og Samfund 0 24-09-2009 08:38
For syg til arbejdsmarked for rask til pension zuza Det er da strengt ! 0 25-02-2008 15:16
EU om det rummelige arbejdsmarked, fattigdom osv. zuza Et godt link! 0 22-02-2008 02:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension