K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2013, 00:51   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I er skrup skøre, men underholdende

Går udfra en træmand er bedre end end vatpik
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 01:04   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
I er skrup skøre, men underholdende

Går udfra en træmand er bedre end end vatpik
Du synes måske ikke sådan en er så god Helene
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 01:06   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JOJO!!, jeg er til det hele!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 10:40   #14
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Det

skræmmende, at der bliver ved at komme nye regler og love så borger ikke kan undgå, at blive lagt ud som bedrager og kriminelle

Og kommunerne kan skalte og valte som de vil..... Er der en dag en sagsbehandler i dårligt humør ( og de findes jo )....Ja så kan de hurtigt få det lavet om til man snyder og bedrager.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 10:59   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Syntes det var lidt ubehageligt at se igår, hvordan de i nogle kommuner lige frem snuser rundt hjemme hos borgeren - dog med borgerens tilladelse, da loven siger de ikke MÅ løfte dyner....men alligevel, det må være lidt grænse overskridende at de pludselig dukker op uanmeldt.

Den gang jeg skulle have sagsbehandleren og psykologen her hjem i forbindelse med min førtidspensionsansøgning og min manglende arbejdsprøvning, fandt jeg det også overskridende, selvom de var UTROLIG søde og også selv fandt det grænseoverskridende - og det var endda i en helt anden anledning.

Bryder mig virkelig ikke om den slags lumre tiltag, udsprunget af deres tanke om, at man garanteret er fuld af løgn
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 11:17   #16
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænkte også, så vil de 4000 kontanthjælpsmodtagere der i dag har en kæreste, nok bare sige at de har en ven istedet

..............gid det var så vel på førtidspension, der må man nemlig ikke have venner boende - hverken mænd eller kvinder.
Man må KUN hvis man er i familie med vedkommende, men relationen skal være så tæt, at ægteskab er umuligt. Som fx ens Far, Mor, børn og søskende.
Jeg undres over, at man er ægteskabsligende, hvis man som vist i tv "aktion socialt bedrageri" er 2 venner (en på ftp) der har købt et hus, hvor hver part bebor hver sin etage og spiser sammen under renovering.

Men bor man sammen med sin bror/søster og deler fælles økonomi til mad indkøb og spiser sammen, ja så er man ikke ægteskabsligende.

Det burde være omvendt, for bor man sammen med søster/bror sparer man penge til fælles husførelse, hvorimod venneparret i tv indslaget ikke sparer penge, da de hver især skal have hver sin indbo forsikring o.s.v..


Noget helt andet er, mon polittikerne vil overføre kontanthjælpsmodtageren skattefradrag (Personfradrag + beskæftigelsefradrag) i ægteskabsligende forhold til kæresten, i det tilfælde at den nye kontanthjælps reform siger at en kontanthjælpsmodtager ikke kan få kontanthjælp hvis ens kæreste tjener over 30.000 kr.?

Mon SKAT vil til at tvinge vennepar til fællesøkonomi, som åbenbart kommunerne (politikerne) vil?

Jeg har arbejdet sammen med en maskinarbejder, hvor ham og hans kone havde valgt hun gik hjemme som husmor. Rent økonomisk fik de begge trukket deres skattefradrag i hans indtægt (fælles).

Sidst redigeret af Mr x; 26-02-2013 kl. 11:25.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 12:33   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
J

Jeg har arbejdet sammen med en maskinarbejder, hvor ham og hans kone havde valgt hun gik hjemme som husmor. Rent økonomisk fik de begge trukket deres skattefradrag i hans indtægt (fælles).
Det er der da mange der gør... ryger man af sygedagpenge og er gift, så vil flertallet gøre sådan, jeg selv inklusiv

Ikke fordi jeg kan såmen godt få en lille bitte sjat i KHJ, men om jeg selv bruger en del af mit fradrag og giver resten til gemalen eller han får hele fradraget giver selv sagt det samme, vi får IKKE flere penge mellem hænderne af at jeg bruger de ca 3000 selv, og han så får resten.
Og så slipper jeg (vi som familie) samtidig for en masse kommunalt bøvl og pangel og tossede ideer som lægerne bestemt ikke er enig med dem i er nogen god ide, hvor jeg så skal slås for at få kommunen til at forstå at lægerne er STÆRKT uenige... tak jeg foretrækker at slippe (og det ville jeg foretrække uanset om jeg/vi tabte lidt på det økonomisk)

De kloge, har regnet ud at ca 1000 syge ryger på ægtefælleforsørgelse om året. Så der er mange der overføre fradraget, lige som det menes at folk i gennemsnit er på ægtefælleforsørgelse i snit et år... Fedt for dem der så kun er nogle måneder for dem SKAL der dælme være mange af, for de alt for mange der tæller 10 15 20 år trækker ekstremt op i den statistik, om end det KUN er et skud i tågen for ingen tør virkeligt få det undersøgt, og gad vist hvorfor.

Og så fik jeg lige lukket lidt galde ud *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 17:17   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Jeg undres over, at man er ægteskabsligende, hvis man som vist i tv "aktion socialt bedrageri" er 2 venner (en på ftp) der har købt et hus, hvor hver part bebor hver sin etage og spiser sammen under renovering.

Men bor man sammen med sin bror/søster og deler fælles økonomi til mad indkøb og spiser sammen, ja så er man ikke ægteskabsligende.

Det burde være omvendt, for bor man sammen med søster/bror sparer man penge til fælles husførelse, hvorimod venneparret i tv indslaget ikke sparer penge, da de hver især skal have hver sin indbo forsikring o.s.v..


Noget helt andet er, mon polittikerne vil overføre kontanthjælpsmodtageren skattefradrag (Personfradrag + beskæftigelsefradrag) i ægteskabsligende forhold til kæresten, i det tilfælde at den nye kontanthjælps reform siger at en kontanthjælpsmodtager ikke kan få kontanthjælp hvis ens kæreste tjener over 30.000 kr.?

Mon SKAT vil til at tvinge vennepar til fællesøkonomi, som åbenbart kommunerne (politikerne) vil?

Jeg har arbejdet sammen med en maskinarbejder, hvor ham og hans kone havde valgt hun gik hjemme som husmor. Rent økonomisk fik de begge trukket deres skattefradrag i hans indtægt (fælles).
Ja men du har fuldstændig fat i den lange ende - det giver simpelthen ikke mening!!

For du har jo ret, søskende kan da også bidrage til hinandens husførelse, splitte huslejen, lave maden sammen, hente hinandens unger, låne hinandens bil, have fælles hunde mm, og så begge være reelt enlige, uden nogen stiller spørgsmålstegn....

Ærgerligt min mor og jeg er blevet for gamle til at hun kan adoptere en flot fyr til mig, så kunne vi jo være søskende på papiret, og som vilde dyr i soveværelset
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 18:04   #19
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 13
hansenheidi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
skræmmende, at der bliver ved at komme nye regler og love så borger ikke kan undgå, at blive lagt ud som bedrager og kriminelle

Og kommunerne kan skalte og valte som de vil..... Er der en dag en sagsbehandler i dårligt humør ( og de findes jo )....Ja så kan de hurtigt få det lavet om til man snyder og bedrager.

ja det er frygteligt og ikke til at finde ud af alle de regler som der ikke oplyset om hvordan kan de forvente at syge skal kune holde sig oplyste med at det nye når proff ikke engang kan men måske er meningen at vi skal gøres rundforviret og kan beskyldes for bedragere osv
så er vi lettere at få til at makke ret .

fatter intet og det er måske meget godt -- men frygter fremtiden ------

__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 22:08   #20
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Jaa, og dog.
Vi så jo i programmet "Aktion socialt bedrageri", hvordan en ung mand endte med at måtte betegnes som samlevende, fordi han boede sammen med en kammerat, der nogen gange lånte ham bilen og fordi de nogen gange lavede mad sammen osv.

Disse "skøn" fra kommunens side bliver der ikke ændret på, så ovenstående citat er ikke så sikkert som man kunne ønske.
Dette afsnit kom jeg også til at tænke på, det er faktisk kun søskende, og forældre du ikke kan danne par med, alle andre der dannes par med er der gensidig forsørgerpligt.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eftergivelse af SU-lån som samlevende jenspinddk Alt det andet 16 29-02-2012 12:37
Førtidspension og samlevende? Snupti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-10-2011 16:01
samlevende førtidspensionister Kashaya Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 07-10-2011 15:08
Atp -samlevende - obs Jørgine Alt det andet 1 16-11-2009 19:49
Kontanthjælp / samlevende sara Alt det andet 17 25-06-2008 22:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension