K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2009, 19:01   #11
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Hejdien....jeg bøjer mig i støvet over dit engagement og din energi
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 04:19   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så kom der to svar ikke fra nogen politikkere men men .. vi kan da håbe at vi får nogen klare svar ..

Citat:
Din henvendelse er videresendt til direkte besvarelse i Arbejdsmarkedsstyrelsen.

Med venlig hilsen
Jette Bekker
Det andet var af samme slags det kommer på i morgen jeg kom til at slette det og smide det i min skraldespand (hmmmm gad vide om det er et tegn fra oven ) he he ...

Men heldigvis er jeg ikke flittig til at tømme min skraldespand så jeg hitter det når jeg står op en dag

Nå kan stadig ikke sove så her et par timer efter har jeg fundet den


Citat:
På Arbejdsmarkedsudvalgets vegne takker jeg for dit brev af 21. november 2009 vedrørende ”L 56”.



Din henvendelse er omdelt til udvalgets medlemmer og stedfortrædere til orientering. Udvalget kan ikke tage stilling i konkrete sager.

Udvalget har bedt beskæftigelsesministeren om at kommentere din henvendelse. Du vil modtage kopi af ministerens kommentar inden for ca. 4 uger.

Med venlig hilsen

Christina Mølgaard

Studentermedhjælper

Sidst redigeret af Hejdien; 24-11-2009 kl. 05:53.
  Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 18:00   #13
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hmm blev det vedtaget at flexjobviciterede måtte flytte overalt i DK uden at miste flexjobgodkendelse og ydelser ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 18:04   #14
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Sådan bør det i hvert fald være, man kan ikke bare ophæve en afgørelse, på baggrund af en flytning, det skal der være gode årsager til (som f.eks. at man er blevet bedre)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 18:12   #15
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Sådan bør det i hvert fald være, man kan ikke bare ophæve en afgørelse, på baggrund af en flytning, det skal der være gode årsager til (som f.eks. at man er blevet bedre)
Så fortæl lige hvad siger loven og hvad gør i f.eks hvis en borger flytter til jeres kommune en der er godkendt til flexjob, men sidder på kontanthjælp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 18:37   #16
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, så får borgeren det de fik, inden de kom til os...

Kan ikke pege på en specifik lov, men er da ret så sikker på, at det vil de der fratager folk deres bevilling heller ikke!

Har man fået bevilliget noget, så flytter det altså med over kommunegrænsen, både sygedagpenge, fleksjob og pension...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 21:55   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja loven blev vedtaget, men den gælder for flekser på ledighedydelse jeg har nok fået nogen breve og jeg ved at jeg har klaget over forskelsbehandling til ligestillings-minister (Inger Støjberg ) og fik at vide at det ikke havde noget som helst med ligestilling at gøre (og ja det kommer på , på et givent tidspunkt )

Men for nu er loven lavet sådan at man ikke skal revurderes ved flytning hvis man er på ledighedsydelse skal nok finde en rigtige lov til dig senere ...

men for nu kan du lige læse her

http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Nyt...ter%20med.aspx

måske du også kan få nogen guldkorn her http://www.k10.dk/showthread.php?p=77713
  Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 22:00   #18
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Ja loven blev vedtaget, men den gælder for flekser på ledighedydelse jeg har nok fået nogen breve og jeg ved at jeg har klaget over forskelsbehandling til ligestillings-minister (Inger Støjberg ) og fik at vide at det ikke havde noget som helst med ligestilling at gøre (og ja det kommer på , på et givent tidspunkt )

Men for nu er loven lavet sådan at man ikke skal revurderes ved flytning hvis man er på ledighedsydelse skal nok finde en rigtige lov til dig senere ...

men for nu kan du lige læse her

http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Nyt...ter%20med.aspx

måske du også kan få nogen guldkorn her http://www.k10.dk/showthread.php?p=77713
Hva så med folk på kontanthjælp ? beholder de deres godkendelse til flexjob eller skal arbejdsevnen vurderes igen i den nye kommune.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 22:10   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis kommunen går i meget meget små sko så kan de med loven i hånden stadig revurdere dem, men jeg var selv flekser på kontanthjælp da jeg flyttede kommune og oplevede ikke nogen problemer med det, lige som jeg ikke kender andre der har oplevet problemer med det, men de kan godt revurdere en flekser på kontanthjælp ud fra at der i loven står flekser på ledighedsydelse og særlig ledighedsydelse ...

Men en flytning gør jo ikke en rask så der skal være en meget god grund til at fratage en fleks tilkendelse
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
syge studerende giver syge læger kurttrold Politik og Samfund 1 20-09-2008 09:33
kommunerne gør syge mere syge !!! Stella Politik og Samfund 13 14-09-2008 22:33
Kan pensionen ophæves ????? Silke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-06-2008 10:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension